فیس آی دی (Face ID) اپل برای کاربران مشکل ساز شد

فیس آی دی

فیس آی دی (Face ID) : تغییر در مراحلی از زندگی سخت بوده و اعلام آن در زندگی مشکل است. تکنولوژی یکی از زمینه هایی است که هر روز شاهد تغییراتی در آن می باشیم. اخیرا شاهد تحول و نوآوری زیادی در محصولات اپل بودیم. سیستم تشخیص چهره 3 بعدی یا فیس آی دی قدمی نوینی بود که در برترین گوشی سال یعنی آیفون X دیده شد. این ویژگی به حدی چالش بر انگیز بود که سایر شرکت های اندروید نیز تصمیم گرفتند از این تکنولوژی در موبایل های نسل آینده ی خود استفاده کنند.

سیستم تشخیص چهره 3 بعدی در برابر افراد دو قلو مورد آزمایش قرار گرفت و از این تست سر بلند بیرون آمد , همچین اپل ادعا داشت فیس آی دی در برابر ماسک ها نیز مقاوم بوده و امنیت آن ها از این نظر بسیار بالا می باشد. اما متاسفانه کاربران آیفون X با انتشار ویدئو و اعتراضات خود , اپل را از این مشکل آگاه کردند. در این ویدئو یکی از کاربران با ماسک ارزان قیمتی که حدود 150 دلار قیمت داشت سیستم تشخیص چهره 3 بعدی پر حاشیه آیفون X را گول می زند.

اپل با این سخن که فیس آی دی روشی بسیار امن و سریع برای باز کردن قفل صفحه گوشی است , وارد بازار شد. اما تست ماسکی که توسط کاربران منتشر شد , نشان داد بهترین روش برای قفل کردن یا باز کردن صفحه نمایش استفاده از عنبیه چشم هر فرد یا حسگر اثر انگشت است.

اپل یکی از بهترین شرکت ها در بحث امنیت است چرا که در گوشی های قبلی با ارائه حسگر های اثر انگشت بسیار قوی در این زمینه حرف اول را می زد. اما در آیفون X با ارائه سیستم فیس آی دی روش جدیدی را معرفی کرد. پس از انتظار طولانی مدت برای عرضه این گوشی پر حاشیه , کاربران اصلا انتظار چنین مشکلاتی را نداشتند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  حل مشکل سرچینگ آیفون

نظرات در مورد : فیس آی دی (Face ID) اپل برای کاربران مشکل ساز شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *