غول چراغ جادو یک مدیر ساختمان کاربلد

غول چراغ جادو یک مدیر ساختمان کاربلد

مدیر ساختمان شدن پر است از مسئولیت‌های بزرگ و کوچک که اگر مدیر ساختمان خودش شاغل باشد، اداره کردن تمامی این مسئولیت‌ها واقعا دشوار است. اگر لیست تمامی امور یک مدیر ساختمان را بررسی کنید، عموما تمامی آن‌ها به امور پرداختی مانند کارت به کارت، پرداخت صورت حساب و پرداخت قبوض ختم می‌شود. اینکه اپلیکیشنی باشد که تمامی امور پرداختی که گفتیم را تحت پوشش قرار دهد، چیزی شبیه به یک غول چراغ جادو برای یک مدیر ساختمان است.

مدیر ساختمان، یک اسم یا یک مسئولیت

معمولا اینکه وظایف یک مدیر ساختمان چیست و در طول ماه و سال چه وظایف همیشگی دارد، بیشتر از هر چیزی به ابعاد یک ساختمان و سطح توقع ساکنین وابسته است. در یک ساختمان کوچک و نهایت 4 طبقه شاید وظایف مدیر ساختمان در پرداخت قبض آب، قبض برق، قبض گاز و شارژ ماهیانه خلاصه شود اما همین وظایف در یک مجتمع می‌تواند فراتر از این باشد، طوری که احتمالا اگر آن را لیست کنیم، ماحصل آن یک لیست بلند بالا می‌شود.

مدیر ساختمان توسط مجمع عمومی ساختمان انتخاب می‌شود و شاید برایتان جالب باشد که داشتن مدیر ساختمان یک باید در قانون تملک آپارتمان است. در ساختمان‌های کوچک معمولا فرایند انتخاب مدیر ساختمان در جلسات خانگی برگزار می‌شود و برای اینکه چه کسی مدیر ساختمان شود معمولا تعارف در این جلسات زیاد رد و بدل می‌شود. داستان انتخاب مدیر ساختمان در مجتمع‌ها و برج‌های بزرگ کمی متفاوت است و مدیر ساختمان توسط هیئت مدیر مجتمع انتخاب می‌شود.

راه ارتباطی ساکنین با مدیر ساختمان، یک گروه در واتساپ یا تلگرام است که معمولا رسید کارت به کارت، نکات و نظرات در آن درج می‌شود. براساس قانونی که در این زمینه تا حدودی نیاز به تغییر دارد الزامی برای حضور مستاجرین در جلسات وجود ندارد، اما توصیه می‌شود علاوه‌بر مالکین، مستاجرین هم در این جلسات حضور داشته باشند تا نتیجه جلسه به نفع همه باشد.

عمومی‌ترین وظایف یک مدیر ساختمان

مدیر ساختمان شدن پر است از چالش‌های متفاوت، از این چالش عجیب که حتی برخی ساکنین فکر می‌کنند مدیر ساختمان یعنی یک خدمت گذار در‌بست که حتی پرداخت قبض موبایل را هم باید به آن واگذار کنند گرفته تا بیان مداوم اصول آپارتمان نشینی به صورت پرینت شده در تابلو اعلانات. چالش‌های یک مدیر ساختمان صرفا در این دو مورد خلاصه نمی‌شود و اگر ساکنین همراهی نکنند توقع داشتن یک ساختمان ایده‌آل هیچ وقت محقق نمی‌شود.

غول چراغ جادو یک مدیر ساختمان کاربلد

مطمئنا وظیفه مدیر ساختمان در یک آپارتمان 4 واحدی با امکاناتی مانند انباری، پارکینگ و آسانسور با وظیفه مدیر ساختمان در یک مجتمع با سالن اجتماعات، استخر، چندین آسانسور، چیلر و برج خنک کننده و ده‌ها امکانات و ویژگی‌های دیگر تاحدود زیادی متفاوت است. اگر بخواهیم به طور کلی وظایف یک مدیر ساختمان را بررسی کنیم، 2 مورد زیر از عمومی‌ترین وظایف یک مدیر ساختمان هستند:

  • حفظ و اداره یک ساختمان

اولین وظیفه عمومی یک مدیر ساختمان جلوگیری از خرابی و حفظ سلامت یک ساختمان است. به زبان ساده‌تر منظورمان از حفظ و اداره یک ساختمان از ساده‌ترین موضوع یعنی نظافت شروع می‌شود تا بررسی سلامت تمامی انشعابات که در صورت خرابی و عدم رسیدگی هزینه زیادی را به گردن ساکنین می‌اندازد. هماهنگی جهت نظافت، بررسی سلامت انشعابات توسط متخصص و نکاتی از این دست از مهم‌ترین وظایف مدیر ساختمان است.

  • تعیین شارژ هر واحد

تعیین شارژ از مهم‌ترین وظایف یک مدیر ساختمان است. داستان تعیین شارژ و اینکه چگونه تعیین می‌شود خودش بحث مفصلی است که در وبلاگ اپلیکیشن تاپ به بررسی آن خواهیم پرداخت. شارژ یعنی هزینه تعمیر، حفظ و تجهیز بخش‌های مختلف یک ساختمان که براساس متراژ، تعداد نفرات و … تعیین می‌شود. به‌طور کل ما دو نوع هزینه برای تامین شارژ داریم:

هزینه نسبی: یعنی هزینه تعمیر و نگهداری بخش‌هایی از ساختمان مانند هزینه قبوض آب، قبض برق، تلفن، آسانسور، بیمه، ایزوگام و … که براساس متراژ یا نفرات تعیین می‌شود.

هزینه ثابت: به هزینه‌های جانبی گفته می‌شود که ارتباط غیر مستقیم با خود ساختمان دارند یا یک دفعه‌ای به ساختمان تحمیل می‌شوند. برای مثال هزینه ترکیدگی لوله و خرابی تاسیسات و یا سرایه دار و … .

سایر وظایف یک مدیر ساختمان به شرح زیر هستند که به ابعاد ساختمان و توافقات جلسه رای گیری بستگی دارند:

  • بیمه کردن ساختمان؛
  • نتظیم صورت جلسات و پیگیری آن‌ها؛
  • مدیریت کانال پیام رسان؛
  • ارائه اظهار نامه به عدم پرداخت کنندگان شارژ؛
  • تصویب و مدیریت هرگونه بازسازی یا تغییر؛
  • رسیدگی به سایر امور و توافقات طرفین.

تاپ، دست راست مدیران ساختمان پرمشغله

یک مدیر ساختمان در ماه علاوه‌بر پرداخت قبوض مشاع، باید قبض تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر قبوض شخصی را هم باید پرداخت کند؛ تمامی این قبوض در کنار کارت به کارت‌هایی که باید در طول یک ماه برای ساختمان انجام شود، بدون یک دستیار گوش به‌فرمان در کنار مدیر ساختمان شدنی نیست.

سوپر اپلیکیشن تاپ با بیش از 70 سرویس کاربردی مانند پرداخت قبوض، کارت به کارت، موجودی، بیمه، خرید شارژ و بسته و … شما را از دانلود چندین اپلیکیشن در تلفن همراهتان بی‌نیاز می‌کند. فرقی نمی‌کند که مدیر ساختمان باشید یا یکی از ساکنان ساختمان، تاپ یک اپلیکیشن کاربردی است که با ارائه خدمات پرداختی روزمره، خدمات خودرویی و گردشگری، صرفه جویی در زمان و هزینه را برای شما به‌همراه دارد.

برای دانلود تاپ اگر کاربر اندروید هستید کافیست به اپ استورهای معتبر مانند گوگل پلی، مایکت، بازار، وب سایت تاپ و … مراجعه کنید؛ همچنین اگر کاربر IOS هستید می‌توانید با مراجعه به وب سایت تاپ نسخه وب اپلیکیشن تاپ را دانلود کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : غول چراغ جادو یک مدیر ساختمان کاربلد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *