شما هم نگران مشکلات بینایی ناشی از نمایشگرها هستید؟

عینک ضد بلولایت چیست؟

عینک ضد بلولایت چیست؟ برای آنکه عینک بلولایت را بشناسید، لازم است بدانید که اصلاً منظور از بلولایت چیست و چه تاثیری بر سلامت ما دارد؟ بلولایت یا همان نور آبی، از جمله نورهای محیطی است که طول موج کوتاه اما انرژی بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین منشاء تابش نور آبی، خورشید است و به‌ غیر از آن منابع نور مصنوعی نظیر لامپ های ال‌ای دی و نوری که از سیستم‌های کامپیوتری، لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل ساطع می‌شود نیز منشاء تابش آن محسوب می‌شوند.

بهره‌مندی از میزان اندکی بلولایت برای سلامت ما ضروری است. تحقیقات نشان داده است که نور آبی عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد و خلق و خو را بهتر می‌کند. وجود این نور چرخه خواب و بیداری را تنظیم کرده و اثرات مثبتی بر حافظه خواهد داشت. با این حال اگر شما بیش از حد معمول در معرض نور آبی قرار بگیرید، سلول‌های حساس به نور در شبکیه چشم‌تان آسیب می‌بیند و بینایی شما در دراز مدت دچار اختلال می‌شود.

حال می‌توان تعریف مشخصی از کارکرد عینک بلولایت ارائه نمود و ضرورت خرید عینک کار با موبایل و کامپیوتر را بررسی کرد. این عینک مانع از رسیدن اشعه آبی به چشم شما می‌شود و بخش قابل توجهی از آن را فیلتر می‌کند. در واقع این عینک یک محافظ عالی در هنگام کار با کامپیوتر و گوشی محسوب می شود.

هر آنچه که باید درباره عینک مطالعه گوشی بدانید.

همه ما ساعت‌های طولانی از روز به گوشی تلفن همراه چشم دوخته ایم. اگر در گذشته از گوشی تلفن همراه صرفاً برای برقراری تماس استفاده می‌شد، این روزها تماس گرفتن با گوشی کمترین کاری است که این ابزار قادر به انجام است. گوشی ابزاری عالی برای چت کردن، وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی، مطالعه، تماشای فیلم و… است. این یعنی بخش قابل توجهی از روز به صفحه گوشی خیره هستیم که این موضوع آسیب‌های چشمی را به همراه دارد.

عینک مطالعه گوشی از انواع دیگر عینک‌هایی با عدسی فیلتر کننده نور آبی است. عدسی مورد استفاده در ساخت این عینک از نوع بلوکات است و با نمره مثبت قادر به حفاظت کامل از چشمان شما خواهد بود.

عینک بلو بلاکر چیست و چه تفاوتی با عینک بلو کنترل دارد؟

عینک بلو بلاکر که از ابتدایی‌ترین مدل‌های عینک محافظت از چشم محسوب می‌شود، بخش قابل توجهی از بلولایت (نور آبی) ساطع شده از نمایشگرها را فیلتر می‌کند و کنتراست نمایشگر را بالا می‌برد تا تصاویر را بهتر ببینید. اما همانطور که گفتیم بدن به میزان کمی از نور آبی نیاز دارد و نباید صددرصد آن فیلتر شود.

مدل دوم از عینک مخصوص کار با کامپیوتر و گوشی یعنی عینک بلو کنترل این قابلیت را دارد که تنها بخش مضر از نور آبی را فیلتر کند و این یک امتیاز عالی برای آن محسوب می‌شود. در واقع عدسی بلو کنترل که در ساخت این عینک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، نور را با هوشمندی تمام به چشم می‌رساند.

از آنجایی که چشم برای دیدن اشیاء مختلف و رنگ‌های گوناگون به رنگ آبی نیاز دارد، عینک بلو کنترل با قابلیت‌های ارزشمند خود به بهتر دیده شدن اشیاء کمک می‌کند و در کل گزینه بهتری برای خرید است.

مزایای خرید عینک بلو پروتکت

در بخش قبلی اشاره شد که نور آبی بر سلامت چشم‌ها تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت. خستگی چشم و سوزش چشم که از مشکلات شایع بینایی محسوب می‌شود، از عوارض ناشی از نور آبی است.

راهی برای فرار از نور آبی وجود ندارد؛ مگر آنکه به خانه بروید و درب و پنجره‌ها را ببندید، هیچ چراغی را روشن نکنید و هرگز از گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر استفاده نکنید. اما راه بهتری نیز وجود دارد و آن استفاده از عینک مخصوص کار با لپ تاپ است که این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

مزیت خرید عینک بلو پروتکت:

  • تنظیم آهنگ شبانه روزی بدن
  • جلوگیری از بروز خطر تباهی لکه چشم
  • محافظت کامل از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش
  • شفافیت عدسی در داخل منزل و تیرگی مناسب در آفتاب

عینک بلو پروتکت می تواند همان گزینه‌ای است که به دنبالش می‌گردید.

خرید عینک فیلتر نور آبی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

وقتی از عینک فیلتر نور آبی صحبت می‌کنیم، اشاره ما به عینک‌هایی است که از چشم در مقابل طیف وسیعی از طول موج‌های مضر نور آبی (۴۰۰ تا ۴۹۵ نانومتر) محافظت می‌کند و از بروز بیماری‌های خطرناکی نظیر دژنراسیون ماکولا جلوگیری خواهد نمود. اما سوالی که در اینجا باید به آن پاسخ دهید این است که در طول روز چند ساعت به نمایشگرهای مختلف خیره هستید؟

با پاسخ به این سوال اکنون می توانید تصمیم بگیرید که آیا زمان آن فرا رسیده است که با خرید عینک محافظ چشم، قدمی مثبت در مراقبت از چشم‌های خود بردارید یا نه؟

به طور کلی، افرادی که بخش قابل توجهی از روز خود را مشغول کار با نمایشگر ها هستند، بیش از دیگران در معرض آسیب‌های چشمی ناشی از تابش بلولایت قرار می گیرند. این افراد شامل حسابدارها، کارمندان، تریدرهای بازار مالی، برنامه نویسان، گیمرها و افرادی که در زمینه فتوشاپ و طراحی کار می‌کنند، هستند. و لذا به این افراد، خرید عینک کار با موبایل و کامپیوتر به آن‌ها توصیه می‌شود.

همچنین، خرید عینک فیلتر نور آبی به افرادی از جمله دانش آموزان و بازنشستگان که دائماً به نمایشگر تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی خود خیره هستند نیز توصیه می‌شود. زیرا آن‌ها می توانند با خرید عینک کار با موبایل و کامپیوتر، از سلامت چشم‌های خود محافظت خواهند کرد.

عینک ضد بلولایت چیست؟

مواردی که در هنگام خرید عینک مسدود کننده نور آبی باید به آن توجه کنید.

اگر قصد خرید عینک فیلتر نور آبی را دارید، باید به دنبال مدل‌های اصل از آن باشید. یادتان باشد که تنها عینک‌هایی که ارائه شده از سوی برندهای مطرح هستند و با کیفیت بالایی تولید شده اند، می‌توانند نقش خود را در قالب یک ابزار کاربردی برای محافظت از چشم ایفا نمایند. چنین عینک‌هایی باید مناسب برای کار با گوشی و کامپیوتر باشند. در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن در خرید عینک مخصوص کار با موبایل و کامپیوتر، راز یک انتخاب مناسب است.

نکات مهم در خرید عینک مسدود کننده نور آبی:

  1. برند عینک

برند عینک تعیین کننده کیفیت آن است. بسیاری از عینک‌هایی که اخیراً به عنوان یک ابزار ویژه برای محافظت از چشم به فروش می‌رسند، ساخت چین هستند و کیفیت چندانی ندارند. استفاده از فریم‌های نامناسب، مواد اولیه نامرغوب و لنزهای نه چندان استاندارد باعث شده است بسیاری از برند های موجود در بازار نتوانند انتظارات مشتریان را از محصولی عالی برآورده سازند.

از جمله برندهای شناخته شده در زمینه تولید عینک فیلتر نور آبی می توان به بلوکنترل هویا (ساخت ژاپن)، هوتا (ساخت هنگ کنگ) و مکس (ساخت هلند) اشاره کرد. این سه برند معتبر در فروشگاه بلو بای بای با بهترین قیمت به فروش می‌رسند.

  1. درصد فیلتر نور آبی

برای سلامت چشم‌ها مسدود کردن ۳۰ درصد از نور آبی کافی است و بیش از این میزان برای سلامتی مضر است. البته کسانی که به نور حساس هستند، لازم است از عینک‌هایی استفاده کنند که ۵۰ درصد قدرت فیلتراسیون دارند.

  1. فرکانس‌های فیلتر شده با عینک

نور آبی که از نمایشگرهای معمول ساطع می‌شود، طول موجی بین ۴۴۰ تا ۴۶۰ نانومتر است. وقتی برای خرید عینک محافظ چشم مراجعه کرده اید، محصولی را انتخاب کنید که این ناحیه از طیف نور را فیلتر کند.

  1. رنگ منعکس شده از عدسی

زمانی که تصمیم به خرید عینک کار با کامپیوتر و گوشی دارید، دقت کنید که عدسی آن چه رنگی را منعکس می‌کند. هدف فیلتر نور آبی است اما بسیاری از عینک‌هایی که این روزها در بازار معامله می‌شوند، نور بنفش را به جای آبی هدف قرار میدهند؛ در صورتی که این نور به میزان ناچیزی در نمایشگرها وجود دارد. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید و وقتی صفحه گوشی را روشن کردید، عینک را روی نمایشگر قرار دهید. عینک باید نور آبی را منعکس کند نه نور بنفش و یا سبز را.

  1. نوع عدسی

توجه داشته باشید که بهترین عدسی برای عینک مورد نظر شما، عدسی بلو کنترل است که مزیت‌های بیشتری در مقایسه با بلوکات دارد. پس در خرید آن تردید نکنید.

  1. شیک بودن فریم عینک

انتظار ما از یک عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر این است که زیبا و شکیل باشد. فریم عینک تعیین کننده زیبایی عینک است. خوشبختانه بلو بای بای، متنوع‌ترین مدل‌های عینک را به فروش می‌رساند تا همه سلایق بتوانند از خرید این عینک مخصوص محافظت از چشم بهره‌مند شوند.

قیمت عینک فیلتر نور آبی

قبل از اقدام به خرید عینک فیلتر کننده نور آبی باید نیازهای خود را درمورد این عینک بررسی کنید. آیا شما نیز از مشکل خستگی چشم‌ها رنج می‌برید؟ آیا هنگام کار با کامپیوتر سوزش چشم و خشکی آن شما را آزار می‌دهد؟ آیا می‌خواهید روشی مطمئن برای محافظت از سلامت چشم‌ها را تجربه کنید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، نباید در خرید عینک فیلتر نور آبی تردید کنید. پس با اطمینان به دنبال مدل‌های اصل از این عینک بروید و با یک بار هزینه برای این ابزار محافظتی، اقدام به خرید نمایید.

قیمت عینک فیلتر نور آبی بستگی به برند آن دارد. مسلماً عینک‌هایی که طراحی شده با برندهای شناخته شده، محصولات خود را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. البته خرید این عینک‌ها توصیه ما به شما است؛ چرا که بسیار باکیفیت و بادوام اند.

عینک بلو کنترل نسبت به بلوکات گران‌تر است؛ چرا که با تکنولوژی برتر و جدیدتری ساخته شده و با عملکرد هوشمندانه‌ای که دارد، توجه همه را به خود جلب کرده است. با این حال خرید آن پیشنهاد می‌شود؛ چرا که یک انتخاب ایده آل و مناسب برای شما خواهد بود.

بهترین مرکز برای خرید عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر

همانطور که گفته شد بخش قابل توجهی از آنچه این روزها به نام عینک فیلتر نور آبی در بازار به فروش می‌رسد (به ویژه نمونه‌های بلوکات) اصل نیست و کیفیت لازم را ندارد. ساده‌ترین روش برای آنکه شما بتوانید مدل‌های اصل و مرغوب از عینک مخصوص کار با کامپیوتر را بخرید این است که مراکز معتبر و مورد اطمینان را برای سفارش عینک انتخاب کنید.

ما در سایت بلو بای بای محصولاتی را ارائه کرده‌ایم که با بهترین مواد اولیه تولید شده‌اند و کیفیت بالایی دارند. در واقع گزینه پیش روی شما عینکی باکیفیت، زیبا است. همچنین این عینک ها با قیمت های مقرون به صرفه در بلو بای بای به فروش می رسند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شما هم نگران مشکلات بینایی ناشی از نمایشگرها هستید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *