عملکرد بالا پردازنده مدیاتک Dimensity 9300

عملکرد بالا پردازنده مدیاتک Dimensity 9300

مدیاتک Dimensity 9300 آینده یک چیپست موبایلی است که باید مراقب آن بود. ادعا می شود که این تراشه با چهار هسته فوق العاده بزرگ X4 بر اساس معماری Armv9 از هر دو اسنپدراگون 8 نسل 3 و اپل A17 بایونیک برتری دارد.

با این حال، افشاگر صنعت ادعا می کند که مدیاتک به طور آزمایشی فرکانس هسته ها را روی 3 گیگاهرتز تنظیم کرده و منتظر فرکانس فرود اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام است تا تنظیمات نهایی را انجام دهد. Dimensity 9300 یک چیپست رده بالا است که انتظار می رود در نیمه دوم سال 2023 عرضه شود. این چیپست باید دارای معماری هشت هسته ای 4+4+1 با چهار هسته فوق العاده بزرگ X4 بر اساس معماری Armv9 و با حداقل 3.0 گیگاهرتز شده باشد.

چهار هسته بزرگ A720 نیز بر اساس معماری Armv9 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز ساخته شده اند. این فرکانس نهایی نیست و MediaTek مشتاقانه منتظر فرکانس فرود Snapdragon 8 Gen 3 قبل از نهایی شدن است، Digital Chat Station در Weibo ادعا می کند. کوالکام اعلام کرده که اجلاس اسنپدراگون 2023 را از 24 تا 26 اکتبر برگزار می کند و اینجاست که می توانیم انتظار عرضه تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 را داشته باشیم.

این چیپست ممکن است سرعت فرکانس بالاتری نسبت به Dimensity 9300 داشته باشد. بنابراین، با تنظیم سرعت فرکانس هسته های چیپ Dimensity 9300، مدیاتک می تواند اطمینان حاصل کند که عملکرد قابل مقایسه ای با تراشه پرچمدار آینده کوالکام ارائه می دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این تراشه بر روی فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد، که یک گره فرآیند 4 نانومتری است که نسبت به فرآیندهای N5 و N4 بهبود عملکرد و بهبود بازده انرژی قابل‌توجهی را ارائه می‌کند. مدیاتک Dimensity 9300 دارای پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 نیز تایید شده است.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا این کمپانی محصول جدید خود را معرفی کرده و به شایعات پایان دهد. انتظار داریم تایوانی ها در آینده نزدیک این محصول را معرفی کنند.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 9400 قوی تر از رقیب دیرینه

نظرات در مورد : عملکرد بالا پردازنده مدیاتک Dimensity 9300

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *