شیائومی و کاهش درآمد 10 درصدی

شیائومی و کاهش درآمد 10 درصدی

شیائومی در 10 سال گذشته به یکی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان تبدیل شده است. این شرکت که سالانه با سرعت باورنکردنی رشد می‌کند، با محصولات مبتنی بر عملکرد قیمت، قدردانی مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده است. اما متاسفانه اخیراً این وضعیت کمی منفی شده است. شیائومی تحلیل مالی سه ماهه خود را منتشر کرد و اعداد و ارقام نشان دهنده کاهش قابل توجه درآمد برای دوره جولای تا سپتامبر 2022 است.

شیائومی درآمد سه ماهه سوم سال 2022 خود را اعلام کرد. کل درآمد برای دوره جولای تا سپتامبر 2022 70.5 میلیارد یوان (تقریباً 10 میلیارد دلار) اعلام شد. بیش از 50 درصد از این از بازارهای خارج از کشور تامین می شد. درآمد نسبت به سال گذشته 10 درصد کمتر است. سود خالص حتی بیشتر کاهش یافت – 59٪ سال به سال به 2.1 میلیارد یوان (294 میلیون دلار). با این حال، این به دلیل مسیر بد شرکت نیست.

این تا حدودی به دلیل سرمایه‌گذاری 829 میلیون یوان (116 میلیون دلار) در کسب‌وکار تازه راه‌اندازی خودروهای برقی و سایر پروژه‌هایی بود که باید در آینده به ثمر بنشینند. بر این اساس می توان گفت که این شرکت همچنان به گام های استواری در جهت آینده ادامه می دهد. گزارش های سه ماهه سوم نه تنها درآمدهای شرکت، بلکه تعداد کاربران را نیز نشان می دهد.

تعداد کاربران شیائومی در دنیای MIUI به 564 میلیون نفر رسید که 78.1 میلیون بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است که افزایش سالانه 16 درصدی را نشان می دهد. جالب اینجاست که تنها 141 میلیون از آنها (حدود 25 درصد) در چین هستند. این شرکت 40.5 میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه سوم 2022 به فروش رساند و در حالی که جایگاه سوم خود را در جهان حفظ کرد.

محموله ها نیز با کاهش 11.1 درصدی درآمد سالانه 7.8 درصد کاهش یافت. شیائومی یکی از دلایل آن را «نفوذهای اقتصادی کلان جهانی» عنوان کرد، اگرچه تلاش‌های تبلیغاتی در بازارهای خارج از کشور را نیز افزایش داد. علاوه بر این، موفقیت این شرکت در اروپا روز به روز در حال افزایش است. شیائومی در بازار اروپا به مقام دوم، در اسپانیا به مقام اول و در ایتالیا و فرانسه به مقام دوم دست یافت.

بیشتر بخوانید  افشا مشخصات کلیدی Xiaomi 13T Pro

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شیائومی و کاهش درآمد 10 درصدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *