شفاف سازی تصاویر با کیفیت پایین ۸ در ۸ پیکسل با الگوریتم جدید گوگل

در یک مقاله جدید که توسط یک تیم تحقیقاتی از Google Brain منتشر شده است، نشان داده می‌شود که چگونه تصاویر با کیفیت پایین توسط یادگیری ماشینی بازسازی می‌شوند.

توسط این الگوریتم، می‌توان تصاویر ۸ در ۸ بدون کیفیت که در آن‌ها تقریبا هیچ چیزی مشخص نمی‌باشد، به تصاویر با کیفیت بالاتر و با اندازه ۳۲ در ۳۲ تبدیل کرد. عملکرد این الگوریتم به این گونه می‌باشد که با استفاده از تصاویری که از افراد در پایگاه داده سامانه وجود دارد، آن‌ها را تبدیل به تصاویر با کیفیت پایین تبدیل کرده و سپس همان عمل را به طور معکوس انجام می‌دهد تا از این تصاویر بی‌کیفیت به تصویر با کیفیت بهتر برسد.

قابلیت دیگری که این الگوریتم دارد این است که، الگوریتم تصویر بازسازی شده را بررسی می‌کند و در صورتی که تصویر بوجود آمده از کیفیت لازم برخوردار نباشد، آن را با سایر تصاویر موجود در پایگاه داده بازسازی می‌کند تا به کیفیت قابل قبول برسد.

کیفیت تصاویر بازسازی شده از مناظری مثل اتاق خواب، حتی بهتر از تصاویر بازسازی شده چهره افراد بوده در برخی موارد حتی افرادی فکر کرده‌اند که این تصاویر بازسازی نبوده و توسط دوربین گرفته شده‌اند.

این فناوری در حال حاضر در ابتدای راه خود قرار داشته و بعدا می‌توان از آن در مواردی مثل تشخیص چهره افراد در دوربین‌های امنیتی که چهره‌شان به درستی مشخص نبوده است، استفاده کرد. همین طور با این که این فناوری متکی به یادگیری ماشینی و نمونه‌های تصاویر قبلی موجود می‌باشد، ولی باز هم کاری هنرمندانه بوده و قابل تحسین می‌باشد.

حتی ممکن است که بعدا از این الگوریتم استفاده کرده و بتوان با توجه به فریم‌های متوالی که در فیلم‌ها وجود دارد و بعضا کیفیت بسیار پایینی هم دارند، تصاویر افراد را از آن‌ها تشخیص داد. باید منتظر نحوه پیشرفت این الگوریتم بود.

می‌توانید متن اصلی مقاله را اینجا ملاحظه فرمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شفاف سازی تصاویر با کیفیت پایین ۸ در ۸ پیکسل با الگوریتم جدید گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *