شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی جدیدی را رونمایی می کند

شرکت سامسونگ الکترونیکس و مجله مشهور Dezeen که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می‌کند

شرکت سامسونگ، با همکاری مجله مشهور Dezeen، چالش جهانی طراحی با هدف شناخت و معرفی ارزش‌های پایداری برگزار می‌کند. این چالش با نام Re:Create Design، با مجموع جوایزی به ارزش 18 هزار پوند، علاقه‌مندان در سراسر جهان را دعوت به ارائه ایده‌های خلاقانه در زمینه بازمصرف، بازیافت و استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی سامسونگ و عناصر آن می‌کند.

هدف اصلی این چالش، نشان دادن تلاش‌ها و برنامه‌های مستمر سامسونگ برای پایدارتر کردن محصولات و سرویس‌هایشاست. شرکت‌کنندگان در این چالش، ترغیب و تشویق می‌شوند تا راهکارهای نوآورانه‌ای برای استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی یا مواد قابل بازیافت را ارائه دهند که برای سیاره زمین و ساکنان آن سودمند باشد.

سامسونگ در سال‌های اخیر، طرح‌های زیادی را در این زمینه انجام داده است. به عنوان مثال، طرح EYELIKE سامسونگ، گوشی‌های قدیمی و بدون استفاده گلکسی را به دوربین‌های تشخیص پزشکی EYELIKE Fundus تبدیل کرد تا بتواند در غربالگری بیماران برای شرایطالاتی که ممکن است منجر به نابینایی شود، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، جدیدترین گوشی‌های گلکسی سامسونگ از پلاستیک‌های بازیافت شده و تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس ساخته شده‌اند. همچنین، کنترل از راه دور SolarCell سامسونگ، بدون باتری و با جذب نور، از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

تی‌ام رو، مدیرعامل و رئیس مرکز طراحی شرکت سامسونگ، درباره برگزاری این چالش گفت: «دوران کنونی را می‌توان عصر عدم ثبات و فرصت‌های نامحدود زندگی به ویژه برای طراحان خلاق دانست. اما سامسونگ به قدرت خلاقیت باور دارد و اعتقاد دارد که آینده ما باید از طریق نوآوری‌های معنادار و پایدار مراقبت و متحول شود. امیدواریم که چالش Re:Create Design، جرقه‌ای برای ایجاد تغییرات موثر در جامعه باشد و باعث ایجاد راهکارهای نوآورانه برای استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی یا مواد قابل بازیافت شود.

شرکت در چالش Re:Create Design برای تمامی افراد بالای 18 سال از تمامی کشورهای جهان، رایگان است. همه علاقه‌مندان، بدون در نظر گرفتن تجربه یا آموزش در زمینه طراحی، می‌توانند در این چالش شرکت کنند. برای حضور و ثبت نام در این چالش، می‌توانید به وبسایت مجله Dezeen مراجعه کنید و جزئیات بیشتر را مطالعه کنید. برای شرکت در چالش Re:Create Design، علاقه‌مندان باید ایده خود را تا پایان روز 19 جولای (28 تیر) به وبسایت Dezeen ارسال کنند.

در این چالش، آثار ارسالی در چندین بخش‌های مختلف با چهار معیار اصلی ارزیابی می‌شوند. این چهار معیار شامل نوآوری (بررسی اصالت ایده)، حل مساله (ارائه راهکار برای بهبود زندگی مردم)، تأثیر اجتماعی و زیست‌محیطی (ارزیابی تأثیرات مثبت ایده بر سیاره زمین و ساکنان) و طراحی انسان‌محور (تطابق ایده با فلسفه طراحی سامسونگ و سبک زندگی مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت) می‌شوند.

پس از پایان ارزیابی‌ها، فهرست نهایی برندگان در ماه آگوست اعلام می‌شود. سپس، یک پنل متشکل از سردبیران و کارشناسان طراحی مجله Dezeen، رتبه اول و دو نفر دوم را انتخاب خواهند کرد. برنده مقام اول، جایزه بزرگ 10 هزار پوندی را دریافت خواهد کرد و دو نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ 4 هزار پوند خواهند گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رقابت، می‌توانید به وبسایت www.dezeen.com مراجعه کنید. حضور و ثبت نام در این چالش به راحتی و با مراجعه به وبسایت مجله Dezeen انجام می‌شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی جدیدی را رونمایی می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *