سیستم عامل iOS 11.1 نیز هک شد

iOS 11.1

بیشتر از دو روز نیست که از انتشار رسمی نسخه ی iOS 11.1 کمپانی اپل نمی گذرد که محققان بخش امنیتی توانستند این نسخه یبروز شده از سیستم عامل اپل را هک کنند و این هک تنها به منظور شناسایی راه های افزایش امنیت این سیتم عامل می باشد و هیچ اطلاعاتی در خصوص چگونگی این هک صورت نگرفته است.

در کشور توکیو، محققان امنیتی توانستند در مرورگر اپل یعنی سافاری دو باگ امنیتی پیدا کرده و به راحتی بیه سیستم عامل iOS 11.1 نیز نفوذ کنند. اگر در زمان بروزرسانی گوشی خود، توضیحات را مطالعه می کردید، متوجه می شدید که iOS 11.1 به منظور افزایش امنیت آیپدها و آیفون های این کمپانی منتشر شده بود و از این دست هک ها اولین بار نیست که به روی سیستم عامل iOS صورت می گیرد و تا کنون بارها این اتفاق افتاده است و هکرها توانسته اند که به این سیستم عامل نفوذ کنند.

نسخه ی iOS 11.1 در تاریخ 9 آبان به طور رسمی منتشر شد و کاربران را در مقابل یک روش هک از طریق Wifi با نام KRACK محافظت نمود، زیرا هکرها از طریق این بگ به راحتی می توانستند به دستگاه های اپلی که به سیستم Wifi متصل بودند، نفوذ کرده و اطلاعات مربوط به حساب های کاربری و حساب های بانکی و اطلاعات محرمانه ی آن ها را به راحتی سرقت نمایند.

اما در مسابقه ی گوشی های هوشمند Pwn20wn که در کشور توکیو به عنوان یک رقایت پژوهشی امنیتی برگزار می شود، محققان توانستند از طریق نصب برنامه ی KeenLab مجددا به نسخه ی بروز شده ی این سیستم عامل نفوذ کنند و مبلغ 110 هزار دلار را به عنوان جایزه دریافت نمایند و کمپانی اپل در این خصوص اعلام کرد تا زمانی که این باگ برطرف نشود، هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص جزئیات این هک در اختیار کاربران قرار نخواهد داد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نسل بعدی آیفون SE یک نمایشگر 4.7 اینچی دارد

نظرات در مورد : سیستم عامل iOS 11.1 نیز هک شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *