سونی و معرفی نسل جدید تلویزیون های هوشمند LED خود

سونی و معرفی نسل جدید تلویزیون های هوشمند LED خود

سونی سری Bravia XR 2023 خود را که شامل طیف وسیعی از تلویزیون‌ها با اصلاحات تکراری و بهبودهای متوسط است، رونمایی کرده است. در حالی که یک تلویزیون QD-OLED در خط راه اندازی پیشرو است، این شرکت هنوز هم پردازش تصویر خود را به عنوان یک نقطه فروش عمده به نمایش می گذارد. گفته می‌شود که پردازنده شناختی XR سونی چیزی است که تلویزیون‌هایش را از رقبا متمایز می‌کند و امسال، این شرکت XR Clear Image را معرفی می‌کند، قابلیتی که به طور خودکار کیفیت تصویر را بر اساس ماده منبع تنظیم می‌کند.

با افزایش محبوبیت کنسول های رده بالا، مانند سونی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، سونی نیز بر بهبود تجربه بازی تمرکز کرده است. همه تلویزیون های آن قادر به بازی 4K با فرکانس 120 هرتز هستند، اگرچه تنها دو پورت HDMI 2.1 در دسترس است و دو پورت دیگر HDMI 2.0 هستند. ادغام سونی با PS5 همچنان قوی است، اما ویژگی‌های نرم‌افزار بازی جدید به ایکس‌باکس نیز گسترش خواهد یافت.

X90L یک تلویزیون LED با کم نور محلی با آرایه کامل است که برای ارائه عملکرد عالی با قیمت مقرون به صرفه طراحی شده است. برای افزودن جزئیات درجه یک به تلویزیون، سونی قاب را از پلاستیکی به آلومینیومی به‌روزرسانی کرده و مناطق کم‌نور محلی و اوج روشنایی را به ترتیب تا 60 و 30 درصد افزایش داده است. این همچنین بزرگترین اندازه صفحه نمایش در میان خط تولید جدید است و دارای نمایشگری 98 اینچی است.

A80L OLED در اندازه 83 اینچی با ارتقاءهایی از جمله وضوح دیالوگ کمی بهتر و عملکرد روشن تر 10 درصد ارائه می شود. با این حال، در غیر این صورت بسیار شبیه به تلویزیون OLED A80K WRGB 2022 است. در نهایت، QD-OLED A95L چشمگیرترین تلویزیون در خط تولید جدید است که نوید حداکثر روشنایی تا 200 درصد بهتر از مدل قبلی خود یعنی A95K را می دهد و رقابتی قوی برای C2 و C3 ال جی ارائه می دهد.

از نظر نرم‌افزاری، سونی همچنین یک داشبورد Eco را برای ترویج گزینه‌های سازگار با محیط زیست و تکنیک‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی معرفی می‌کند که از صفحه اصلی قابل دسترسی است. علاوه بر این، یک منوی تنظیمات متناسب با بازی وجود دارد که امکان جابجایی آسان VRR، کاهش تاری حرکت، اکولایزر سیاه، تنظیمات کنتراست، و یک ضربدر روی صفحه را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی سونی اکسپریا xz3

به طور خلاصه، در حالی که مجموعه تلویزیون‌های Bravia XR سونی در سال 2023 پیشرفت‌های اندکی را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد، تمرکز این شرکت بر روی پردازش تصویر و قابلیت‌های بازی، همراه با معرفی داشبورد اکو و منوی تنظیمات بازی، تجربه تماشایی بهتری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سونی و معرفی نسل جدید تلویزیون های هوشمند LED خود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *