آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت (رمز دوم پویا)

رمز دوم پویا

آموزش کامل رمز دوم پویا بانک ملت (رمز دوم پویا) : مدتی است که خبرهای در خصوص حذف رمز دوم بانک ها به گوش می رسد و قرار است که رمزهای جدیدی با عنوان رمز دوم پویا جایگزین رمزهای قدیمی شوند. عده ی به دلیل اینکه آگاهی کاملی در این خصوص نداشته اند کمی سردرگم شده و نمی دانند که پس از اینکه رمز دوم بانکی شان غیرفعال شد چگونه می توانند به وسیله کارت های بانکی شان خریدهایشان را انجام بدهند. پیش از هر چیزی باید به خاطر بسپارید که هر بانک برای فعال سازی رمز پویا ، روش های متعددی را برای کارت های بانکی مشخص نموده است که صاحبین کارتهای بانکی باید با توجه به بانک مرجع از آنها مطلع بوده و برای دریافت رمز پویا اقدام نمایند.

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت

افرادی که از کارت های بانک ملت استفاده می کنند باید بدانند که استفاده از رمز دوم پویا اجباری شده است و مشتریان بانکی باید برای هر نوع تراکنش اینترنتی که می خواهند انجام بدهند از اول دی ماه از این رمزها استفاده نمایند. در بانک ملت فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف هیچ گونه هزینه ی برای مشتریان نخواهد داشت و به صورت رایگان صورت می گیرد.

بانک ملت از جمله بانک های می باشد که پیش از این نیز به مشتریان خدمات اینترنت بانک را ارائه داده است و برای بسیاری از فعالیت های اینترنتی طی چند ماه گذشته خدمات رمز دوم یکبار مصرف را نیز فعال نموده و از مشتریان درخواست کرده تا به این طریق برای استفاده از این قابلیت ثبت نام نمایند. اما باید به خاطر داشته باشید که از اول دی ماه استفاده از چنین رمزی اجباری بوده و حتما برای خدمات اینترنتی باید از رمز پویا استفاده کرد.

نکته ی دیگر زمان استفاده از رمز دوم پویا بوده که مانند بانک های دیگر ، بانک ملت نیز هر رمز صادر شده به مدت 60 ثانیه مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی شما برای تراکنش های بعدی تان پس از 60 ثانیه باید رمز دوم پویا جدید دریافت نمایید. این روش کمک زیادی به لو نرفتن رمز دوم بانکی مشتریان خواهد کرد و تا حدود زیادی امنیت کارتهای بانکی را افزایش خواهد داد.

فعال سازی رمز دوم پویا ( بانک ملت)

مراحل مختلف فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت

قبل از اینکه شما را با مراحل مختلف فعال سازی آشنا کنیم به خاطر بسپارید افرادی شماره همراه شان به صورت صحیح در سیستم بانک ملت ثبت شده باشد نیازی به مراجعه حضوری به بانک را نخواهند داشت ولی اگر شماره شما تغییر کرده یا صحیح نمی باشد باید به شعب بانک ملت مراجعه نمایید و برای ثبت صحیح شماره همراه یا تغییر آن اقدامات لازم را انجام بدهید.

برای فعال سازی رمز دوم پویا می توانید از طریق اینترنت بانک یا دستگاه خودپرداز اقدام نمایید.

مرحله اول رمز دوم پویا بانک ملت

شما باید نرم افزار رمزنگار بانک ملت را فعال کنید و سپس مراحل بعد را دنبال کنید:

  1. در نخستین مرحله همانطور که اشاره شد باید نرم افزار رمز نگار بانک ملت را دریافت کرده و سپس آن را فعال نمایید. این نرم افزار مختص بانک ملت بوده و شما برای دریافت رمز پویا به آن نیاز داشته اید. برای دریافت اپلیکیشن باید به سایت رسمی بانک ملت مراجعه کنید. (از هیچ گونه سایت دیگری استفاده نکنید).
  2. حالا بر روی گزینه بانکداری الکترونیک کلیک کرده تا شما منوی را مشاهده نمایید.
  3. گزینه ی رمز نگار را در منوی باز شده مشاهده می کنید که باید آن را انتخاب کنید. البته بخاطر بسپارید که تبلیغات رمزنگار را در بنرهای اسلایدر در سایت بانک ملت می بینید که به همین طریق نیز میتوانید این قسمت را انجام بدهید.
  4. به سیستم عامل گوشی تان دقت کرده و مطابق با آن اپلیکیشن مورد نظر را دانلود نموده و نصب کنید. اگر نسخه شما اندروید است شما به اندروید نسخه 5 به بالا برای نصب اپلیکیشن نیاز دارید و در صورت پایین بودن نسخه اندروید باید از خدمات پیامکی استفاده کنید که در پایان همین پست روش استفاده برایتان تشریح شده است.
  5. در این بخش نوبت به فعال سازی نرم افزار رمزنگار بانک ملت می رسد که خدمات باید به کیوسکهای خدمات غیرنقدی بانک ملت یا به خودپردازهای نقدی مراجعه نمایید.
  6. کارت را به دستگاه وارد کرده و از قسمت عملیات برای تغییر رمز اقدام کنید و گزینه ی تغییر رمز را انتخاب نمایید.
  7. منوی جدیدی را مشاهده می کنید که در آن باید گزینه فعال سازی رمز پویا را انتخاب کنید. عزیزان دقت نمایید که حتما مراحل فوق را به صورت صحیح انجام بدهید تا دچار هیچ گونه ی مشکلی نشوید و به سادگی بتوانید همانند گذشته از خدمات اینترنتی بهره مند شوید.
  8. پس از اینکه گزینه فعال سازی رمز پویا را انتخاب کردید حالا اطلاعاتی شامل شماره تلفن و… برایتان نمایش داده می شود که در صورت صحیح بوده این اطلاعات باید گزینه ی تایید را انتخاب کنید و پس از تایید پیامکی برایتان ارسال می شود که نشان میدهد شما رمز دوم یکبارمصرف یا همان رمز پویا را انجام داده اید.
  9. شما در این جا فرصت دارید تا 24 ساعت آینده ، کد ارسال شده را برای فعال سازی اپلکیشن استفاده کنید اما اگر در مدت تعیین شده اپلکیشن فعال سازی نشود باید مجدد به خودپرداز بانک مراجعه نمایید.

فعال سازی اپلیکیشن فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت

مرحله دوم : اگر مراحل فوق را به صورت صحیح انجام داده باشید نوبت به فعال سازی اپلیکیشن رمز نگار می رسد که به واسه همان کد تاییدی دریافتی صورت می گیرد.

  1. نرم افزار را باز کنید و سپس شماره ی تلفن همراهی که در سیستم بانک ملت ثبت شده و کدتایید شش رقمی که به گوشیتان ارسال شده را در نرم افزار وارد نمایید.
  2. پیامی را خواهید دید که به شما نشان می دهد برای تراکنش های مالی رمز دوم پویا باید فعال شود که این پیام برای اطلاع رسانی شماست و باید آن را تایید نمایید.
  3. باید به قسمت اضافه کردن کارتهای بانکی مراجعه نموده و سپس گزینه افزودن کارت را انتخاب کنید. در این قسمت از شما شمارت کارت و سایر موارد را درخواست میکند که باید آن ها را وارد کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات باید گزینه ی ثبت کارت را لمس نمایید.
  4. در این بخش شما باید به تنظیمات کارت بانکی خود وارد شده و برای انواع خریدهایتان رمز پویا و ایستا را مشاهده کنید و اگر نیاز است آنها را تغییر بدهید.
  5. برای اینکه رمز دوم یکبارمصرف را دریافت کنید در نخستین صفحه این گزینه را انتخاب نموده و سپس برای خرید اینترنتی رمز یکبار مصرف جدیدی را انتخاب کنید. این نرم افزار واقعا قابلیت های خوبی را در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد که به واسطه این رمز میتوان مدت زمان مصرف و سقف تراکنش های مالی را مشخص نمود.
  6. بعد از اینکه درخواست شما ثبت شد برایتان رمز یکبار مصرف ایجاد می گردد که تا زمان مشخص شده توسط شما دارای اعتبار بوده و البته میتواند تا سقفی که خودتان تعیین کرده اید ، به صورت صحیح عملکرد داشته باشد. به همین جهت پس از زمان مشخص شده یا بیشتر بودن رقم دیگر نمیتوان از رمز یکبار مصرف استفاده نمود.

فعال سازی اپلیکیشن فعال سازی رمز پویا بانک ملت

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت با نسخه پیامکی

یکی از بهترین قابلیت های که بانک ملت برای شما عزیزان ایجاد کرده فعال سازی رمز دوم پویا با نسخه پیامکی می باشد که به واسطه پیامک میتوانید رمز دوم یکبار مصرف را فعال نمایید.

شما برای این روش باید به دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید و به فعال سازی رمز پویا وارد شوید و نسخه پیامکی را انتخاب کنید. پس از اینکه شما رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی برگزیدید میتوانید با ارسال 4 شماره آخر کارت بانکی خود ، رمز دوم بانکی را به اسانی دریافت کنید.

نکته) بخاطر داشته باشید که در روش استفاده از رمز دوم یکبار مصرف پویا به دلیل اینکه برای تراکنش ها سقفی را مشخص می کنید از وارد کردن اشتباه رقم جلوگیری می شود و صاحب حساب میتواند کنترل و مدیریت صحیحی را بر روی حساب های خود داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن رمز دوم پویا بانک ملت

برای دانلود اپلیکیشن رمز دوم پویا بانک ملت کلیک کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت (رمز دوم پویا)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *