رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست 7 نانومتری!

چیپ ست 7 نانومتری

دو رقیب بزرگ، شرکت سامسونگ و شرکت اپل تنها سازندگان موبایل با چیپ ست 7 نانومتری در سال ۲۰۱۸ هستند. واقعیت موجود حال حاضر این است که کند شدن سرعت رشد بازار های گوشی های هوشمند به کاهش قیمت چیپ ست های پردازشی و در نتیجه باعث کاهش حاشیه ی سود حاصل از فروش آن ها شده است. بنا بر این بر طبق این گزارش ها و واقعیت های موجود به جز دو رقیب سر سخت و بزرگ یعنی اپل و سامسونگ سایر کمپانی های دیگر برنامه های تکاملی و توسعه ای خود را برای طراحی و تولید چیپ ست های هفت نامو متری با احتیاط هر چه بیشتر دنبال می کنند.

بر اساس تعدادی گزارش اقتصادی در مرود برآورد های سود و ضرر، وضعیت حال حاضر بازار باعث شده است که توسعه و پیشرفت چیپ ست های هفت نانو متری در شرایط و حالتی صرفه ی اقتصادی دارد که تولید کننده پچهای این عرصه بتوانند سالیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون عدد از این چیپ ست ها را به فروش برسانند، و اگر بیشتر در بازار موبایل جهان بنگریم در می یابیم که تنها شرکت اپل و شرکت سامسونگ است که این تعداد گوشی را در سال تولید می کنند.

در این زمینه حتی کمپانی بزرگ هوآوی هم هنوز در شک و تردید است که این توسعه درباره ی چیپ ست های هفت نانو متری را انجام دهد یا نه. چون که هزینه هایی که مجبور است در این راه صرف کند نسبت به سودی که می تواند به جیب بزند اصلا قابل مقایسه نیست.

در این میان شرکت آمریکایی اپل شور و شوق بیشتری نسبت به رقیب کره ای اش یعنی شرکت سامسونگ در زمینه ی کوچک کردن و بهینه سازی سخت افزار ها دارد. چیپ ست مجتمع A11 Bionic به کار رفته در گوشی های آیفون هشت و گوشی آیفون ایکس شرکت اپل بر مبنای معماری ده نانو متری شرکت TSMC به تولید رسیده اند، که بسیاری از کاربران و منتقدان این عرصه بر این باور هستند که نسل بعدی این چیپ ست ها در گوشی های پرچم دار شرکت اپل به طور حتم معماری باریک تری نسبت به این نسخه دارد یعنی از تکنولوژی هفت نانو متری استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  ساخت پردازنده اسنپدراگون 855 برای گوشی های 2019 آغاز شد

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست 7 نانومتری!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *