رجیستری هوآوی و نوکیا از روز شنبه

رجیستری

طرح رجیستری در ایران گوشی های نوکیا و هوآوی را نیز شامل شد. بر اساس گزارشی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است گوشی های هوشمند دو برند هوآوی و نوکیا نیز از روز شنبه مورخ 19 اسفند 96 وارد طرح رجیستری می شوند که خریداران گوشی های مذکور از این تاریخ به بعد باید بعد از خرید این گوشی ها از اصالت آن ها اطمینان حاصل نمایند و بر طبق دستورالعمل طرح رجیستری نسبت به فعالسازی و ثبت شماره سریال دستگاه خود اقدام نمایند.

بر اساس گزارشی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است، کاربرانی که دارای یکی از برندهای مذکور هستند تا ساعت 24 روز 18 اسفندماه شامل این طرح نخواهند شد و گوشی های آن ها حتی بدون ثبت در شبکه ارتباطی کشور سرویس دریافت خواهند کرد ولی از بامداد روز شنبه تاریخ 19 اسفندماه ورود هر نوع گوشی از این دو برند مشمول طرح رجیستری شده و باید نسبت به ثبت شماره سریال آن در سامانه همتا اقدام نمایند.

در غیر این صورت پس از گذشت یک ماه گوشی های آن ها از سرویس خارج شده و با هیچ یک از اپراتورهای داخل کشور فعال نمی شود. طرح رجیستری به طور رسمی از 14 آذر ماه سال جاری آغاز شده و گوشی های هوشمندی که بر اساس زمان بندی اعلام شده وارد این طرح شده اند، شناسه آن ها در شبکه ی گمرک کشور و شبکه ی ارتباطی ثبت گردیده است، زیرا در غیر این صورت امکان بهره مندی از سرویس ها را نداشته اند و هم اکنون تعداد بسیار زیادی از گوشی های هوشمند مشمول طرح که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند، از سرویس خارج شده اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی رگولاتوری طرح رجیستری حدود 50 هزار دستگاه در راستای اجرای این طرح از دسترس خارج شده اند و از 26 اسفندماه نیز برندهای سونی و تکنو به لیست رجیستری افزوده می شوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رجیستری هوآوی و نوکیا از روز شنبه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *