راهنمای استفاده از استانبول کارت در حمل و نقل عمومی استانبول

تصویری از استانبول کارت

خرید و استفاده از استانبول کارت برای مسافران ایرانی همواره یک چالش بوده است. اما خرید استانبول کارت بهترین گزینه برای کاهش هزینه های رفت و آمد است.

استانبول کارت حداقل بیست درصد از هزینه های حمل و نقل شما در استانبول را کاهش می دهد و علاوه بر آن می توانید در ورود به جاذبه های گردشگری استانبول و موزه ها، تخفیف داشته باشید و سایر موارد که به آن ها اشاره می کنیم.

استانبول کارت چیست؟

شهر بزرگ استانبول، سیستم حمل و نقل گسترده ای دارد و می توانید برای کاهش هزینه های خود و دسترسی به هر نقطه از شهر، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر علاقه به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول مانند اتوبوس، مترو و… را دارید پیشنهاد می کنیم استانبول کارت را تهیه کنید. این کارت الکترونیک و قابل شارژ است. با این کارت می توانید با تخفیف از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید.

با استفاده از استانبول کارت هزینه کرایه ای که می پردازید کم تر می شود. به طور مثال برای اتوبوس، مترو، تراموا و… به جای حدود 5 لیر، با استانبول کارت مبلغی حدود 2.6 لیر خواهید پرداخت.

ترکیه، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان برای سفر خارجی است. برای اینکه سفر ارزان تری داشته باشید پیشنهاد می کنیم از تور ترکیه استفاده کنید. اگر استانبول را برای سفر انتخاب کردید بهترین کار این است که هتل های نزدیک میدان تکسیم را انتخاب نمایید. اما اگر میخواهید به شهرهایی مثل آنتالیا و یا مارماریس سفر کنید حتما در انتخاب هتل وسواس بیشتری به خرج دهید و در صورتی که قادر هستید ترجیحا هتل های 5 ستاره را انتخاب نمایید زیرا این هتل ها با ارائه بهترین خدمات در شهرهای ساحلی سفری هیجان انگیز را برایتان رقم میزنند. ما در مهرپرواز، بهترین هتل ترکیه را به شما ارائه می دهیم.

چگونه استانبول کارت را تهیه کنیم؟

در اکثر ایستگاه مترو، تراموا، اتوبوس و… می توانید دستگاه های خرید استانبول کارت را ببینید. در فرودگاه ها نیز می توانید استانبول کارت را تهیه کنید. فرودگاه جدید استانبول به دلیل بزرگ بودن، چندین قسمت به خرید استانبول کارت اختصاص یافته است تا بتوانید راحت تر به آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین شما می توانید زمانی که در سطح شهر هستید از فروشگاه ها و کیوسک هایی که در نزدیکی ایستگاه های مترو و اتوبوس و… هستند برای خرید استانبول کارت استفاده کنید.

دستگاه های خرید و شارژ استانبول کارت

قیمت خرید استانبول کارت

قیمت استانبول کارت در صورتی که از دستگاه ها خریداری کنید، 10 لیر است و می توانید 5، 10 و یا 20 لیر آن را شارژ کنید. در صورتی که از فروشگاه ها خریداری می کنید، ممکن است قیمت آن کمی متفاوت باشد. به صورت کلی استانبول کارت، دو سال انقضا دارد.

شما همچنین این امکان را دارید که اگر با چند نفر سفر می کنید، از یک استانبول کارت استفاده کنید. زیرا تا سقف 5 نفر می توانند از آن استفاده کنند.

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که استانبول کارت قابل استرداد نیست و فرآیندی پیچیده و طولانی دارد. همچنین در صورتی که دیگر از استانبول کارت استفاده نمی کنید و سفرتان به پایان رسیده است، می توانید کارت خود را به فرد دیگری که قصد سفر به استانبول دارد بدهید یا به افراد دیگر بفروشید. زیرا استانبول کارت تا 2 سال اعتبار دارد.

از نکات مهم دیگر این است که اگر با کودکان زیر شش سالتان سفر می کنید، نیازی به پرداخت کرایه برای آن ها ندارید.

همچنین در صورتی که در یک روز تا 5 بار از گیت های وسایل نقلیه مانند اتوبوس و مترو عبور کنید هزنیه شما تا پنجاه درصد کاهش می یابد و پس از آن تخفیف های زیاد آن به مرور کم می شود و کرایه بیشتری باید بپردازید.

نحوه شارژ استانبول کارت

روش شارژ کردن استانبول کارت به این صورت است که کارت بر روی محل مخصوص در دستگاه قرار می دهید و موجودی کارت را در صفحه نمایش بخوانید. پس از آن کارت را بردارید و اسکناس را وراد دستگاه کنید. سپس کارت در محل مخصوص قرار دهید و بلافاصله استانبول کارت شما به اندازه اسکناسی که در دستگاه قرار داده اید شارژ می شود و می توانید رسید آن را بردارید.

سفر ارزان به استانبول

در بین شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، بدروم و… که گردشگران زیادی را می پذیرند، ایرانیان تمایل زیادی برای سفر به استانبول برای خرید و بازدید از جاهای دیدنی آن دارند. رزرو پکیج مسافرتی در آژانس های هواپیمایی از مواردی است که باعث ارزان شدن سفر شما می شود.

اگر میخواهید تور استانبول هوایی خریداری کنید و برایتان مهم است که هزینه برای شما ارزانتر تمام شود در نظر داشته باشید که چه فصل و ماهی میخواهید عازم این شهر شوید. همچنین قیمت این تورها به نوع پرواز شما (ایرلاین داخلی و خارجی) و نیز کیفیت هتل انتخابی شما بستگی دارد. یکی از مزیت های تور لحظه آخری استانبول این است که هیچ تفاوتی از نظر فنی با تور استانبول عادی ندارد و بلکه هزینه پایین تری هم دارد. بنابراین برای اینکه از تور تخفیف خورده استانبول بهره ببرید، می توانید در نزدیکی موعد تورها، اقدام به رزرو تور ترکیه دقیقه 90 نمایید.

نمایی از شهر استانبول

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی و خدمات اخذ ویزا بهره ببرید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزا و خدمات مسافرتی با 02143638 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای استفاده از استانبول کارت در حمل و نقل عمومی استانبول

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *