ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

بهترین چیز در مورد نسخه موبایل کروم این است که می‌توانید چندین روز برگه‌ها را در آن باز نگه دارید بدون اینکه نگران پاک شدن آن‌ها باشید مگر اینکه تب را به صورت دستی ببندید. حتی آپدیت کردن گوشی باعث از بین رفتن تب های باز نمی شود. این موضوع در مورد کروم روی دسکتاپ صادق نیست. متاسفانه برگه یا تب های باز شده با خاموش شدن سیستم از دست می رود.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده

یک آپدیت خودکار و گاهی اوقات، حتی راه اندازی مجدد یا بستن تصادفی مرورگر کروم باعث از بین رفتن برگه های باز شما در رایانه می شود!!! خوشبختانه، شما می توانید چنین تب هایی را بازیابی کنید.

بیایید راه‌های مختلفی برای ذخیره برگه‌ها هنگام بستن کروم ببینیم تا در هنگام خروج آن‌ها را از دست ندهید.بنابراین، در این پست، راه‌هایی برای ذخیره برگه‌ها قبل از بستن کروم و نحوه بازیابی برگه‌ها در صورت گم شدن آن‌ها را به اشتراک می‌گذاریم.

نحوه ذخیره برگه ها هنگام خروج از chrome

در اینجا سه ​​روش برای جلوگیری از کیل شدن برگه های کروم در رایانه شخصی هنگام بستن مرورگر یا خاموش شدن تصادفی آن وجود دارد.

از ویژگی داخلی کروم برای باز کردن خودکار برگه ها استفاده کنید

گوگل کروم دارای یک ویژگی بومی برای باز کردن خودکار آخرین برگه های استفاده شده است. در قسمت settings در کروم، باید تنظیمات «Continue where you left off» را فعال کنید. توجه داشته باشید که فقط برای اولین بار زمانی که Chrome را دوباره باز کنید کار می کند. همچنین، اگر قبلاً برگه‌ها را گم کرده‌اید، فعال کردن این تنظیمات نمی‌تواند آنها را نجات دهد. با این حال، آن را فعال نگه دارید تا دوباره دچار همان آسیب نشوید.

برای فعال کردن این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: تنظیمات Chrome را با کلیک بر روی نماد سه نقطه در بالا باز کنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

مرحله 2: در تنظیمات به پایین بروید و به بخش On Startup خواهید رسید. کادر کنار «ادامه از جایی که متوقف کردید» را علامت بزنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

اکنون، هر زمان که کروم را دوباره باز می‌کنید، آخرین برگه‌های باز شما به‌طور خودکار باز می‌شوند.

همه برگه ها را بوکمارک کنید

همه ما در مورد نشانه گذاری یک برگه می دانیم. اما در مورد نشانک گذاری چندین تب چیست؟ اگر به ویژگی فوق اعتماد ندارید، همین مفهوم برای ذخیره برگه‌های شما برای استفاده بعدی قابل استفاده است. نکته منفی این است که شما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

برای نشانک کردن همه برگه‌های باز، روی نوار برگه در بالا کلیک راست کنید. از منو، همه برگه‌های باز را نشانک‌گذاری کنید. یا از میانبرهای صفحه کلید Ctrl + Shift + D (ویندوز) یا Command + Shift + D (macOS) برای نشانک کردن همه برگه‌های باز استفاده کنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

برای سازماندهی موثر نشانک ها، به پوشه یک نام به راحتی قابل شناسایی مانند هدف، نوع یا تاریخ آن بدهید. روی Save کلیک کنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

پوشه را در نوار نشانک ها نگه دارید تا به سرعت به آن دسترسی داشته باشید. بعداً وقتی می‌خواهید همه تب‌ها را باز کنید، روی پوشه کلیک راست کرده و Open all Tabs را انتخاب کنید. اگر به طور تصادفی بوک مارک ها را برای مدتی حذف کردید، نحوه بازیابی آنها را بیابید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

از افزونه های شخص ثالث استفاده کنید

اگر با استفاده از افزونه‌های کروم راحت هستید، آن‌ها کار بسیار خوبی در ذخیره برگه‌های باز انتخابی شما برای استفاده بعدی انجام می‌دهند. برخی از برنامه های افزودنی حتی به شما امکان می دهند کل جلسه خود را ذخیره کنید. چنین برنامه‌های افزودنی برگه‌های شما را نه تنها برای یک بار راه‌اندازی مجدد یا یک بار خرابی، بلکه برای حذف دستی آنها نیز ذخیره می‌کنند. برخی از برنامه های افزودنی Workona، Toby و غیره هستند. پیشنهاد می کنیم Workona را امتحان کنید زیرا جلسات را به صورت خودکار ذخیره می کند و می توانید چندین جلسه قبلی را با آن بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید  فعال ‌سازی حالت مطالعه‌ مخفی گوگل کروم

نحوه بازیابی برگه های گمشده کروم

اگر برگه های کروم را به دلیل از کار افتادن ناگهانی مرورگر از دست دادید، سه نکته زیر برای بازیابی آنها مفید خواهد بود.

فهرست برگه های اخیرا بسته شده را بررسی کنید

اگر نمی‌خواهید برگه‌ها به‌طور خودکار باز شوند، اما می‌خواهید آن‌ها را بازیابی کنید، یکی دیگر از ویژگی‌های بومی Chrome ممکن است به شما کمک کند. این روش به شما کمک می کند تا تب های گوگل کروم را پس از راه اندازی مجدد، خاموش شدن یا حتی خرابی بازیابی کنید.

به طور معمول، هنگامی که کروم شما خراب می شود، باید دکمه بازیابی برگه ها را ببینید. اگر آن را نمی بینید، نگران نباشید. روی نماد سه نقطه در بالای کروم کلیک کنید و ماوس خود را روی گزینه History قرار دهید. در اینجا گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد که عبارتند از 2 تب یا 4 تب یا چیزی مشابه که تعداد برگه های باز شده در جلسه قبل را نشان می دهد. روی جلسه ای که می خواهید بازیابی کنید کلیک کنید.

نکته حرفه ای: از میانبرهای صفحه کلید Ctrl + Shift + T (ویندوز) یا Command + Shift + T (macOS) برای بازیابی آخرین برگه های بسته استفاده کنید. فشار دهید تا زمانی که برگه‌ها برای بازیابی تمام شود. سایر میانبرهای مفید صفحه کلید کروم را بررسی کنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

تاریخچه کروم را بررسی کنید

اگر کروم لیست برگه‌های اخیراً باز شده را به شما نشان نمی‌دهد، باید سابقه خود را بررسی کنید.

اکنون مشکل این است که تاریخچه آخرین برگه های باز شما و تاریخچه مرور را از هم جدا نمی کند. بنابراین باید کار سخت را انجام دهید و تاریخچه خود را مرور کنید تا برگه های باز را بازیابی کنید. از میانبرهای صفحه کلید Ctrl + H (ویندوز) یا Command + H (macOS) برای باز کردن History در کروم استفاده کنید.

وقتی لینک های خود را پیدا کردید، روی آنها کلیک کنید تا باز شوند. با انجام این کار، پیوند در همان برگه باز می شود و موقعیت خود را در تاریخچه از دست می دهید. اما اگر نمی‌خواهید موقعیت خود را در تاریخچه از دست بدهید، روی پیوند راست کلیک کرده و Open in a new tab را انتخاب کنید. یا از میانبرهای صفحه کلید Ctrl + کلیک (ویندوز) یا Command + Click (macOS) برای باز کردن پیوندها در یک تب جدید استفاده کنید.

از موبایل بررسی کنید

اگر با یک حساب Google در کروم وارد شده اید و همگام سازی کروم را فعال کرده اید، ممکن است بتوانید برگه های گم شده خود را بازیابی کنید.

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

کروم را در اندروید یا iOS باز کنید. مطمئن شوید که از همان حساب ایمیلی که در Chrome در رایانه شخصی ثبت شده است استفاده می کنید. روی نماد سه نقطه در بالا ضربه بزنید و Recent Tabs را انتخاب کنید. در اینجا لیستی از برگه های باز در دستگاه های دیگر را خواهید یافت. کامپیوتر خود را بررسی کنید. برگه های موبایل خود را باز کنید و با استفاده از قابلیت ارسال به دستگاه، آنها را به رایانه خود ارسال کنید.

خلاصه مطلب

از دست دادن همه برگه ها، به خصوص اگر تعداد زیادی از آنها داشته باشید، می تواند هر کسی را آزار دهد. امیدواریم توانسته باشیم در بازیابی برگه های از دست رفته و همچنین ذخیره برگه های خود به شما کمک کرده باشیم تا در آینده آنها را گم نکنید. آیا روش جایگزینی برای ذخیره برگه ها می شناسید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.guidingtech.com/save-tabs-before-closing-chrome-retrieve-lost-tabs/

نظرات در مورد : ذخیره تب ها کروم قبل از بستن و بازیابی برگه های گم شده:3روش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *