در صورت تولید تراشه در ایالات متحده گوشی ها گران می شوند

در صورت تولید تراشه در ایالات متحده گوشی ها گران می شوند

دولت بایدن سازندگان تراشه را تحت فشار قرار داده است تا کارخانه های ریخته گری خود را در ایالات متحده راه اندازی کنند. در حالی که اقدام برای تولید تراشه های پیشرفته برای دستیابی به اهداف مختلف سیاست اقتصادی یا صنعتی است، اما هزینه ای نیز به همراه خواهد داشت که می تواند بر بازار کلی گوشی های هوشمند تأثیر بگذارد.

اگر ایالات متحده موفق شود تولید تراشه را از کارخانه های ریخته گری بزرگ مانند TSMC (شرکت تولید نیمه هادی تایوان) به ارمغان بیاورد، آنگاه میانگین هزینه تلفن های هوشمند در سراسر جهان افزایش می یابد. این احتمالاً به دلیل عوامل اجتناب ناپذیری مانند دستمزد بالاتر در مشاغل آمریکایی در مقایسه با همتایان آسیایی آنها است. TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، به سرمایه‌گذاران گفته است که کارخانه‌های تولید تراشه در ایالات متحده بسیار بیشتر از کارخانه‌هایی که در کشور خود تایوان واقع شده‌اند، هزینه خواهند داشت.

برای کسانی که اطلاع ندارند، قانون تراشه های ایالات متحده برای تشویق تولیدکنندگان تراشه برای راه اندازی امکانات در ایالات متحده طراحی شده است. با این حال، تلاش 54 میلیارد دلاری می تواند به ورود کارخانه های ریخته گری کمک کند، اما نمی تواند تراشه ها را ارزان تر کند. جدای از این، یک رقابت ژئوپلیتیکی-فناوری گسترده با چین نیز ایجاد خواهد کرد. این حرکت می تواند برندهایی مانند اپل، سامسونگ، گوگل و بسیاری دیگر از OEM های موجود در بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

شکستن آیفون 14 پلاس، 54 درصد از هزینه تولید 527 دلاری تخمین زده شده برای این دستگاه فقط نیمه هادی است. از این تعداد، 81 دلار آمریکا هزینه پردازنده هسته ای A15 است. با وجود طراحی چیپست توسط غول کوپرتینویی، TSMC شریک سازنده این SoC است. بنابراین، می‌توانیم چنین تغییراتی را نیز تحت تأثیر قرار دهیم تا بر تراشه‌های Qualcomm Snapdragon که توسط TSMC ساخته شده‌اند، تأثیر بگذاریم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  روشی برای محافظت از گوشی اندرویدی در برابر بدافزار ها

نظرات در مورد : در صورت تولید تراشه در ایالات متحده گوشی ها گران می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *