خودرو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذارد

خودورو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذارد

چندی پیش در مسابقات Shell Eco-Marathon خودرویی حظور یافت که میتوانست با مصرف تنها یک لیتر سوخت نزدیک به 643 کیلومتر حرکت کنند. مسابقه ذکر شده، هر ساله در کشور های مختلف برگذار میشود  و هدف اصلی این مسابقات تولید اتومبیل هایی است که بتواند با کمترین میزان سوخت بیشترین مسافت را طی کنند.

طبق گزارشات، در مسابقاتی که در سال 2016 در شهر لندن برگذار خواهد شد خودرویی حضور خواهد یافت که میتواند با مصرف تنها یک لیتر سوخت مسیری نزدیک به 643 کیلومتر را پشت سر بگذارد.

این خودرو شگفت انگیز و بسیار کم مصرف با نام AB2 شناخته میشود که به وسیله هیدروژن کار میکند. در این خودرو فناوری به کاربرده شده که میتوان آن را در خودور های آینده به کار برد. ارزش فناوری های استفاده شده در آن بسیار بالا است و میتواند مسیر خودور سازی را دگرگون سازد به طوی که در گذشته کمپانی های تویوتا و هیوندای امیدوار بودند تا توانایی ساخت خودور هایی را پیدا کنند که با سوخت هیدروژن کار میکند.

خودورو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذاردخودورو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذاردجالب است که این خودور را تیمی پنج نفره مشکل از پنج مهندس مکانیک در زمانی کمتر از یک سال تولید کرده اند. این افراد اظهار جالبی داشته اند، آنها ادعا میکنند که تغییراتی در این خودور به وجود خواهند آورد تا در سال های آینده بتواند مسافت بین 1000 تا 1500 کیلومتر را با صرف یک لیتر سوخت پشت سر بگذارد.

این خودور از تمام لحاظ یک تصویر از آینده است. برخی از قطعات آن با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید شده اند و همین موضوع باعث شده که وزن بسیار کمی داشته باشد و به همین دلیل بتواند مسیر طولانی را پشت سر بگذارد.

خودورو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذارددر این مسابقات سرعت حرکت چندان مهم نیست و نکته ی اصلی مسافت طی شده میباشد. به همین دلیل دست تولید کنندگان برای استفاده از فناوری های جدید باز شده است و نتیجه آن هم خودوری مثل AB2 بوده است.

منبع: t3

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خودرو AB2 با یک لیتر سوخت 643 کیلومتر را پشت سر میگذارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *