جنگ تایوان و چین عرضه آیفون 14 را با تاخیر مواجه می کند

جنگ تایوان و چین عرضه آیفون 14 را با تاخیر مواجه می کند

شاید درباره نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سفر او به تایوان شنیده باشید. این اواخر همه خبرها مربوط به او می شد. اما ممکن است بپرسید که چگونه به عرضه آیفون 14 مربوط می شود؟

خب، همانطور که بیشتر شما می دانید، اپل مشتری اصلی TSMC است و این شرکت تراشه ها را به Pegatron در چین می فرستد، جایی که آیفون ها مونتاژ می شوند. سفر پلوسی به تایوان فشار بیشتری بر روابط چین و تایوان وارد کرده است. در نتیجه، CCP مقررات جدیدی وضع کرده است که هرگونه ذکر «تایوان» یا «جمهوری چین» را در اسناد حمل و نقل ممنوع می‌کند. این به نوبه خود به این معنی است که بخشی از سخت افزار، اگر نگوییم همه، می تواند به تایوان بازگردانده شود و در نتیجه تولید آیفون 14 به تعویق بیافتد.

بدتر از همه، نایب رئیس Pegatron و مدیران ارشد TSMC در طول این دیدار با پلوسی دیده شدند، بنابراین این می تواند آغاز یک جنگ تجاری شدیدتر بین CCP و تایوان باشد که در آن اپل و سایر شرکت های مستقر در ایالات متحده گرفتار شده اند. اپل در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکای تایوانی خود است و درخواست کرده که تمام برچسب‌های “ساخت تایوان” یا “جمهوری چین” حذف یا جایگزین شود. همچنین جای تعجب نیست که منابع Ming-Chi Kuo ادعا کنند که برخی از واحدهای آیفون 14 6.1 اینچی از کارخانه هندی فاکسکان بیرون خواهند آمد. برای اولین بار است که اپل به شدت تولید خود را متنوع می کند.

این خبر در بدترین زمان ممکن منتشر می شود، زیرا آیفون 14 نزدیک به گوشه است و شایعاتی وجود دارد که برخی از مشکلات تولید کیفیت در نمایشگرها و لنزهای دوربین آیفون 14 پرو مکس وجود دارد.

باید منتظر ماند تا سپتامبر چه خبرهایی منتشر می شود و آیا اپل برنامه ای برای تاخیر با توجه به مشکلات موجود دارد یا خیر. اپل تمامی آیفون های خود را در کارخانه چین به تولید می‌رساند و این جنگ مشکلاتی برای شرکت کوپرتینویی به دنبال دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کدهای CSS که سبب هنگ کردن گوشی های آیفون می شوند

نظرات در مورد : جنگ تایوان و چین عرضه آیفون 14 را با تاخیر مواجه می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *