جنجال به پا کرده Meitu: آیا این برنامه به حریم خصوصی کاربران تجاوز می کند؟

اگر از فروشگاه App Store بازدید کنید فهرست بیشماری از برنامه های مرتبط به عکاسی سلفی را مشاهده خواهید کرد. اما هیچ کدام از آن ها شاید به جذابیت برنامه ویرایش عکس Meitu نباشد! با آن که نخستین نسخه این برنامه ویرایش عکس هشت سال پیش منتشر شد اما آخرین اخبار انتشار یافته از این برنامه در هفته جاری جنجال بسیاری به پا کرد.

کارکرد Meitu چگونه است؟ 

ابزار مقدماتی Meitu تبدیل عکس های سلفی به آثار منحصر به فرد هنری می باشد. و Meitu این کار را با ارائه قالب های مختلف که هرکدام از آن ها دارای اسامی جالبی اعم از “شکوفه ها”، “فرشته ای” و “پری دریایی” می باشند انجام می دهد. Meitu همانند دیگر برنامه های ویرایش عکس پس از انجام عملیات ویرایش قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و یا حتی در میان پیام رسان ها را در اختیارتان قرار می دهد.

و اما شایعات…

در چند سال اخیر، Meitu یک برنامه فوق العاده محبوب در هنگ کنگ چین بوده است اما ورود آن به آمریکا مملو از مسائل خصوصی شد. اپلیکیشن حین نصب 23 مجوز اعم از دسترسی به ID تلفن همراه، ذخیره سازی، Wi-Fi، تنظیمات شبکه، IP محلی، جزئیات مکان، اطلاعات حامل، قابلیت اجرا در هنگام راه اندازی و… دریافت می کند.

در یک بیانیه Meitu اعلام کرد تمامی این اطلاعات دریافتی به منظور بهبود عملکرد برنامه است. و تمام شایعات مبنی بر دریافت اطلاعات، جمع آوری داده های کاربران و رفتن به جزئیات بیشتر را با گرفتن مجوزهای بیشتر تکذیب کرد.

به نظر رسیده است Meitu به دنبال اطلاعات مفرط از جمله دسترسی به GPS تلفن همراهتان و دیگر داده ها می باشد. در عوض محققان امنیتی علاقه مند شده اند درباره قصد Meitu نسبت به جمع آوری تمام داده های کاربران را بیشتر بررسی کنند.

به هر حال، اپلیکیشن ویرایش عکس Meitu یک برنامه عجیب و وحشتناک با نگرانی های آشکار از حریم خصوصی می باشد. بنابراین، تصمیم با خودتان است که بخواهید با نصب یک برنامه ویرایش عکس سلفی خطر را برای خودتان بخرید یا نه. و مسئله مهم تر آن است که آیا واقعا Meitu می ارزد؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جنجال به پا کرده Meitu: آیا این برنامه به حریم خصوصی کاربران تجاوز می کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *