چگونه یک تعمیرکار خوب برای لپ تاپ و کامپیوتر خود انتخاب کنید؟

تعمیر کامپیوتر

نوآوری در هر محصول یا خدماتی باعث ایجاد تغییرات و کشف فرصت‌های جدید و استفاده از آن در بسیاری از بخش‌های زندگی خواهد شد و بعد از این که در همه جا موجودیت پیدا کرد و تأثیرات خود را در روال زندگی بشر گذاشت دیگر از بخش­‌های جدایی‌ناپذیر آنها خواهد شد. بطوری که نبود و یا اختلال در عملکرد آنها مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد. کامپیوتر، لپ­ تاپ، موبایل و دیگر دستگاه‌­های دیجیتال از جمله این موارد می­‌باشند که باعث تحولات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی ما شده‌اند. یکی از این تأثیرات، بوجود آمدن فرصت­‌های شغلی مانند مهندسی سخت ­افزار، مهندسی نرم ­افزار و بسیاری دیگر از فرصت‌­ها است و بدلیل نبود بازار کار مناسب، اکثریت افراد بسوی مشاغلی چون خرید و فروش کامپیوتر، لپ­ تاپ و قطعات جانبی یا تعمیرات لپ ­تاپ و کامپیوتر جذب می­‌شوند. کسانی که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را پیدا کرده‌­اند با تمامی قطعات و برنامه‌­های نرم ­افزاری آشنا بوده و با استفاده از دانش و تجهیزات به­ روز تعمیرات لپ­ تاپ  را انجام می­‌دهند. اما آیا همه مراکزی که کار تعمیرات را ارائه می‌­دهند معتبر هستند؟ این دغدغه بسیاری از کاربرانی است که با مشکل خرابی این نوع دستگاه­‌ها مواجه می­‌شوند.

کار تعمیرات لپ­ تاپ را بدست متخصصین باتجربه بسپارید!

لپ ­تاپ یکی از لوازم ضروری بسیاری از کاربران می­‌باشد که ممکن است بدلایل متعددی دچار آسیب شوند. از جمله دلایل خرابی لپ­ تاپ می‌­توان به روشن نشدن دستگاه، عمل نکردن کلیدها، شارژ نشدن دستگاه، به هم ­ریختگی رنگ در تصویر، از بین رفتن اطلاعات، شکستن صفحه نمایش لپ ­تاپ و… اشاره کرد. هر یک از مشکلات بوجود آمده در سیستم، دلایل خاص خودش را دارد و کسی که به کار تعمیرات لپ­ تاپ بطور تخصصی مشغول است با بررسی دقیق و اصولی علت مشکل سخت ­افزاری یا نرم ­افزاری را پیدا کرده و آن را برطرف خواهند نمود؛ ولی کسی که از مهارت یا دانش کافی برخوردار نیست به دستگاه آسیب وارد کرده و خسارت بیشتری را بوجود خواهد آورد. همچنین تکنسین‌­های مراکز معتبر تعمیرات لپ ­تاپ، به راحتی قادر به تشخیص قطعات معیوب بوده و با استفاده از تجاربی که دارند به کمک تجهیزات استاندارد و به ­روز آن قطعات معیوب را جدا و قطعات اورجینال و متناسب با لپ­ تاپ را به جای آن جایگزین می­‌کنند.

عوامل مؤثر بر هزینه تعمیرات لپ­ تاپ

قطعات تشکیل دهنده لپ­ تاپ به دو دسته قطعات داخلی و قطعات خارجی تقسیم می‌­شوند. کارکرد هر یک از این قطعات به سلامت سایر قطعات بستگی دارد. قطعاتی مانند مادربرد، رم، فلت، صفحه کلید، تاچ ­پد، ال­ سی ­دی، باتری و… چنانچه دچار آسیب جدی شوند باید تعمیر یا تعویض گردد و گاهی مشکل به نرم ­افزار سیستم مربوط می­‌شود. به هر حال در صورت بروز هر گونه اختلال در عملکرد سیستم بجز موارد جزئی که کاربر می‌تواند آنها را حل نماید در بیشتر موارد باید به یک مرکز مراجعه نموده و از یک متخصص کمک بگیرد. مراحل انجام تعمیرات لپ ­تاپ که توسط متخصصین تعمیرکار صورت می‌گیرد شامل عیب‌­یابی و برآورد هزینه تعمیر، در جریان گذاشتن مشتری از میزان خرابی و هزینه پرداختی، خرید قطعات مورد نیاز در صورت لزوم به تعویض، تست کردن آن بعد از تعمیر کامل و تحویل آن به مشتری می‌­باشد. علاوه بر این‌ها عوامل مختلف دیگری بر هزینه تعمیرات لپ ­تاپ تأثیرگذار هستند مانند نوع و میزان خرابی دستگاه، نوع تعویض قطعات در صورت لزوم، مهارت و تخصص تعمیرکار، مدل و برند لپ­ تاپ و موارد دیگر بستگی دارد که بطور قطع نمی­‌توان نرخ ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

خدمات تعمیرات کامپیوتر

تعمیر کامپیوتر

کامپیوتر در بسیاری از مکان‌­ها از جمله منازل و مؤسسات دولتی و خصوصی دیده می‌شود. از کامپیوتر برای بسیاری از کارهای تخصصی و غیرتخصصی می‌توان استفاده کرد. این دستگاه دارای برنامه­‌های نرم­ افزاری و قطعات مختلف داخلی و بیرونی می­‌باشد که به مرور زمان یا عدم رعایت اصول مراقبتی دچار آسیب نرم ­افزاری یا فیزیکی خواهد شد. در چنین مواردی لزوم مراجعه به یک مرکز برای گرفتن خدمات تعمیرات کامپیوتر بیشتر از هر زمانی برای کاربر اهمیت دارد. برخی از مراکزی که کار تعمیرات لپ ­تاپ و کامپیوتر را انجام می­‌دهند برای رفاه حال مشتریان بسیاری از خدمات را می­‌توانند در محل انجام ­دهند، به خصوص در مورد تعمیرات کامپیوتر که حمل آن سخت‌­تر از حمل لپ­ تاپ است.

برای گرفتن خدمات سرویس و تعمیرات لپ­ تاپ و تعمیرات کامپیوتر شما می­‌توانید از طریق مشورت با دوستانتان و یا گشت ­و­ گذار در اینترنت آدرس مراکز معتبر در شهر خود را دریافت نمایید. همچنین می­‌توانید خدمات خود را در محل یا مرکز ارائه دهنده خدمات دریافت نمایید. یکی از مزایای دریافت خدمات در محل می‌­توان به صرفه ­جویی در زمان اشاره کرد اما هزینه آن بیشتر خواهد بود و گاهی تعمیرات نیاز به تجهیزات مخصوص دارد و باید در تعمیرگاه انجام شود. متخصصین و تعمیرکاران واحد تعمیرات کامپیوتر با تمامی ترفندهای رفع مشکل نرم ­افزاری و سخت ­افزاری کامپیوتر آشنایی داشته و در زمانی کوتاه و با دقت تمام، دلیل مشکل را پیدا کرده و در واحد تعمیرات مربوطه آن را تعمیر می­‌کنند. یک تعمیرکار حرفه­‌ای باید دارای اطلاعاتی به ­روز، تجربه کاری، مهارت نرم ­افزاری یا سخت ­افزاری و فردی قابل اعتماد باشد. متخصصین باتجربه در زمینه تعمیرات لپ ­تاپ و کامپیوتر با قطعات داخلی و بیرونی کامپیوتر در هر برندی آشنایی کامل را دارند و در صورت خرابی یا سوختگی قطعات به راحتی می­‌توانند بدون آسیب رساندن به سایر قسمت‌های دستگاه تعمیرات یا تعویض آن را به نحو احسن انجام دهند.

برای تعمیرات لپ ­تاپ و کامپیوتر به کجا مراجعه کنیم؟

 

دیجی ­بان در تهران یکی از مراکز معتبر و نام آشنایی است که از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه خدمات مربوط به تعمیرات لپ­ تاپ، تعمیرات کامپیوتر، تعمیرات موبایل، تعمیرات پرینتر و بسیاری دیگر از خدمات شروع کرده  و تاکنون توانسته رضایت مشتریان خود را داشته باشد. شما می­‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا کمک گرفتن از این مجموعه به آدرس اینترنتی http://digibaan.ir مراجعه نموده و ضمن کسب اطلاعات بیشتر در صورت نیاز، مشاوره دریافت نمایید. از ویژگی­‌های بارز دیجی ­بان استفاده از قطعات اصل و اورجینال، رسیدگی سریع و بدون معطلی، دریافت هزینه منصفانه، گارانتی تعمیرات و مهلت تست، بهره­‌گیری از متخصصین مجرب و باتجربه در زمینه نرم ­افزاری و سخت­ افزاری، آشنایی با اجزا و تجهیزات مربوط به دستگاه، ارائه خدمات در محل یا مرکز تعمیرات دیجی­ بان، پاسخگویی درست و به موقع می­‌باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل در این زمینه می‌­توانید باکیفیت­‌ترین خدمات را در بازه زمانی مشخص و کوتاه از دیجی­ بان دریافت نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه یک تعمیرکار خوب برای لپ تاپ و کامپیوتر خود انتخاب کنید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *