تبلت iPad mini 7 از صفحه نمایش پروموشن 120 هرتزی برخوردار نیست

تبلت iPad mini 7 از صفحه نمایش پروموشن 120 هرتزی برخوردار نیست

محصولات رده بالای اپل در حال حاضر از فناوری نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی بالا پشتیبانی می کند و به گفته یک تحلیلگر صفحه نمایش، این ارتقا در آیپد مینی 7 آینده یافت نخواهد شد و این یعنی وجود ندارد.

راس یانگ، تحلیلگر مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC)، پس از سوالی درباره ارتقای صفحه نمایش آیپد مینی 7، پاسخ داد که اگر این تبلت از فناوری ProMotion پشتیبانی کند، “تعجب” خواهد کرد. استدلال او برای از دست دادن این تغییر توسط iPad mini 7 ساده است. مجموعه تبلت های غیر پرو اپل از صفحه عقب LCD a-Si استفاده می کند که با ProMotion سازگار نیست.

اگر تعجب می‌کنید، این فناوری backplane در آیپد مینی 6 نیز وجود دارد و به اپل کمک می‌کند تا به دلیل قیمت پایین‌تر قطعه، هزینه تبلت را هنگام تولید انبوه کاهش دهد. دلیل قیمت بالاتر سری آیپد پرو این است که تبلت های پریمیومی از صفحه نمایش LCD Oxide استفاده می کنند که به IGZO نیز معروف است. این فناوری در صنعت گوشی های هوشمند ترجیح داده می‌شود اگر شرکت ها بخواهند پنل های کنتراست بالاتر با نرخ نوسازی بالا را روی محصولات خود بکار گیرد، هزینه تولید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر اپل از فناوری نمایشگر IGZO در آیپد مینی 7 استفاده کند، احتمالاً قیمت آن را افزایش می‌دهد و برای مشتریانی که به دنبال خرید تبلت گران قیمت نیستند، جذابیت این مدل نیز از دست خواهد رفت. در نتیجه، کسانی که به دنبال خرید یک مدل آیپد پرو صرفاً برای فناوری ProMotion آن بودند، تشویق چندانی برای انتخاب تبلت مورد اشاره ندارند، زیرا این فناوری اکنون در iPad mini 7 وجود ندارد. در نتیجه اگر شاهد آن باشیم قطعا تبلت اقتصادی به مدل گران تری تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر، پیش بینی نشده که اپل پشتیبانی ProMotion را به محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه کند. برای کسانی که نمی دانند، ProMotion در حال حاضر روی آیفون 13 پرو، آیپد پرو و ​​خانواده مک بوک پرو 2021 وجود دارد. با توجه به قیمت فعلی آنها، واضح است که اپل از صفحه نمایش با کیفیت بهتری استفاده می کند. در دیگر خبرها شرکت اپل چند سالی بوده که شایعه شده روی هدست واقعیت ترکیبی مشغول کار است. هدستی که براساس گزارش های تازه انتشاریافته به چیپست M2 اپل و حافظه رم 16 گیگابایتی مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  تاریخ فروش سری آیفون 15 فاش شد

در حالی که انتظار داشتیم طی WWDC 2022 شاهد معرفی این هدست باشیم اما گویی اپل هنوز آمادگی لازم جهت رونمایی این هدست ندارد. براساس گزارش های جدید کوپرتینویی‌ها قصد دارند سخت افزار قدرتمندی را به کار گیرند. مارک گورمن از بلومبرگ فاش کرده که هدست واقعیت ترکیبی اپل به 16 گیگابایت رم و چیپست M2 این شرکت مجهز خواهد شد. پیش از این مینگ چی کو تحلیلگر مطرح بیان داشته که هدست قرار است با پردازنده M1 و یک پردازنده رده پایین تر برای مدیریت داده عرضه شود.

اگرچه گورمن اشاره ای به پردازنده دوم نکرده اما چندین تحلیلگر معتقدند اپل به دنبال استفاده از چندین تراشه است. گویی اپل ابتدا به دنبال استفاده از پردازنده M1 بود اما طولانی شدن فرآیند تولید و تاخیر در رونمایی موجب شد تا به دنبال استفاده از M2 باشد. استفاده از چیپ M2 و حافظه رم 16 گیگابایتی موجب خواهد شد تا یک پیکربندی سخت افزاری قوی را شاهد باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تبلت iPad mini 7 از صفحه نمایش پروموشن 120 هرتزی برخوردار نیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *