تا سال 2020 احتمالا استفاده از پردازنده های اینتل در مک بوک متوقف می شود

پردازنده های اینتل

یکی از موضوعاتی که اخیرا کمپانی اپل توجه بسیاری به آن دارد این است که گویا اپل قصد دارد بسیاری از قطعات سخت افزاری دستگاه های هوشمند خود را خودش طراحی و تولید نماید تا برای تولید آن ها مجبور نباشد به سایر کمپانی ها وابسته گردد. قطعا این موضوع بسیار به نفع اپل می باشد زیرا از هزینه های گزافی جلوگیری می نماید. بر همین اساس، به گزارش بلومبرگ گویا این کمپانی قصد دارد تا سال 2020 استفاده از پردازنده های اینتل را در مک بوک های خود متوقف نماید و به جای آن از پردازنده های اختصاصی خود در آن ها استفاده نماید.

پردازنده های اینتل

این موضوع توسط یکی از افشاگران معروف به نام مارک گورمن اعلام شده است و به گفته ی ایشان گویا اپل تاکنون به این طرح چراغ سبز نشان داده است و قصد دارد طرحی به نام کالاماتا در این خصوص اجرایی نماید. گویا این موضوع از جایی نشات می گیرد که کمپانی اپل قصد دارد آیپدها، آیفون ها و مک بوک های خود را به گونه ای طراحی نماید که می توانند به خوبی در کنار یکدیگر کار کنند. این کمپانی در سال 2006 تصمیم گرفته بود که مک بوک های خود را بیش از پیش به سایر کامپیوترهای خانگی نزدیک نماید و در این راستا از پردازنده های اینتل در کامپیوترهای PowerPC خود بهره گرفت.

در نتیجه این سیستم ها با استفاده از پردازنده های اینتل سازگاری نرم افزاری بیشتری پیدا کردند و حتی این امکان برای افراد و کاربران آن ها فرهم شد که بتوانند به واسطه ی نرم افزارهایی نظیر بوت کمپ بر روی مک بوک خود ویندوز نصب نمایند. کمپانی اپل در سال 2010 پردازنده های طراحی شده ی خودش را در دستگاه های iOS تعبیه نمود و نشان داد که می تواند در این عرصه نیز بسیار موفق عمل نماید. کمپانی اپل با اجرای چنین طرحی دیگر قصد دارد به صورت کاملا مستقل در دنیای دیجیتال فعالیت نماید و برای تولید محصولات خود دیگر به سار کمپانی ها وابسته نباشد و از هزینه های خود بکاهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا سال 2020 احتمالا استفاده از پردازنده های اینتل در مک بوک متوقف می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *