تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مشخص شد

تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مشخص شد

کوالکام تاریخ برگزاری اجلاس سالانه فناوری اسنپدراگون خود را که از 24 تا 26 اکتبر سال جاری برگزار می شود، تایید کرد. قابل ذکر بوده که این رویداد یک ماه زودتر از زمان معمول برنامه ریزی شد. انتظار می‌رود این اجلاس به عنوان پلتفرمی برای کوالکام باشد تا از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون 8 نسل 3 خود رونمایی کند و آخرین پیشرفت‌های این شرکت در فناوری موبایل را به نمایش بگذارد.

اگرچه این برند هیچ جزئیاتی را به طور رسمی فاش نکرد، اما قبلاً افشاگریهایی در مورد تراشه آینده اسنپدراگون 8 نسل 2 شده است. شایعات حاکی از آن بوده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 (SM8650) آینده دارای معماری به روز شده ای خواهد بود و از معماری«1+2+2+3» به پیکربندی «1+5+2» تغییر خواهد کرد. انتظار می رود این تغییر هسته عملکرد قدرتمندتری را با فرکانس بالاتر معرفی کند. علاوه بر این، گزارش شده که این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC که به دلیل قابلیت‌های پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، تولید خواهد شد.

شایعه شده که اسنپدراگون 8 نسل 3 از یک هسته اصلی Cortex-X4، پنج هسته عملکرد A720، دو هسته کم مصرف A520 و پردازنده گرافیکی Adreno 750 تشکیل شود. شایان ذکر است، با توجه به افشاگر معتبر Ice Universe، پیش‌بینی می‌شود که پردازنده گرافیکی Adreno 750 نسبت به مدل قبلی خود یعنی Adreno 740 پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد داشته باشد. همچنین شایعه شده که دارای حافظه کش 10 مگابایتی L3 است که نسبت به حافظه پنهان L3 قبلی 8 مگابایتی بیشتر است.

به غیر از آن، عملکرد تراشه جدید نیز فاش شد. بر اساس یک لیست Geekbench، اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست تک هسته ای GeekBench  بیش از 2563 امتیاز و در تست چند هسته ای 7256 امتیاز کسب کرد. هر دوی این امتیازات بسیار چشمگیر هستند، با این حال، جهش در نمرات تست چند هسته ای در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 2 نشان دهنده برخی پیشرفت های جدی در راه است. در مقابل، دستگاه امتیاز قابل توجه انتوتو 1,712,271 را به دست آورد که در بخش پردازنده 331,292 امتیاز و گرافیک 853,295 امتیاز به دست آورد.

در دیگر خبرها بزرگترین معرفی کوالکام در سال، همیشه چیپست های پرچمدار آن است، اما می توان گفت که مهم ترین نسخه، طیف تراشه های میان رده آن است. اکثر افراد گوشی‌های پرچمدار خریداری می کنند، اما دستگاهی می‌خواهند که هنوز چندین سال دوام بیاورد و برای اکثر کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، از قدرت قابل قبولی برخوردار باشد. به همین دلیل است که سری اسنپدراگون 7 توسعه یافت و این شرکت به تازگی اسنپدراگون 7+ نسل 2 را معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید  بنچمارک های پردازنده ی جدیدکوالکام Snapdragon 820

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مشخص شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *