تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 آشکار شد

تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 آشکار شد

کوالکام ماه گذشته اسنپدراگون 8+ نسل 1 را به عنوان یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای از اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی کرد. اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 ماه آینده راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز خواهد کرد، اما کوالکام از هم‌اکنون به سراغ محصول بعدی رفته است. چیپ پرچمدار نسل دوم، اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و به نظر می رسد اطلاعاتی در مورد زمان عرضه چیپست فاش شده است.

شرکت آمریکایی سیلیکون در وب سایت رسمی خود اکنون تاریخ برگزاری اجلاس اسنپدراگون 2022 خود را اعلام کرده است. اجلاس اسنپدراگون از 14 نوامبر تا 17 نوامبر برگزار می شود. اگر تاریخچه اتفاقی باشد، این رویدادی است که در آن چیپست های نسل بعدی خود را رونمایی می کند، که احتمالاً با عنوان Snapdragon 8 Gen 2 معرفی خواهد شد. تاریخ دقیق اولین معرفی این پرچمدار ناشناخته است، اما کاملاً مطمئن است که این اتفاق در یکی از چهار روز رویداد انجام می گیرد.

برای مثال، سال گذشته، Snapdragon Tech Summit در 30 نوامبر تا 1 دسامبر برگزار شد. Snapdragon 8 Gen 1 در روز اول یعنی 30 نوامبر، با اسنپدراگون 8cx Gen 3 در روز بعد رونمایی شد.

در اخباری مرتبط شرکت هوآوی هر سال نسل جدیدی از خانواده Nova را در چندین مدل معرفی می کند. انتظار داریم سال جاری یا اوایل سال بعد سری Nova 10 با مشخصات سخت افزاری بهتر و طراحی بهبودیافته از راه برسند.

در حالی که تاکنون این شرکت بیشتر از چیپ کایرین خود بهره می گرفت و پردازنده ای است بدون پشتیبانی شبکه 5جی، حال شرکت مورد اشاره تصمیم دارد به سوی پردازنده کوالکام حرکت کند و چیپ های این کمپانی را در محصولات آتی به کار گیرد.

طبق گزارش جدید سری نوا 10 با پردازنده Snapdragon 778G 4G یا Snapdragon 7 Gen 1 از راه خواهد رسید. بنابراین قدرت عملکرد بالایی باید انتظار داشت که نسبت به نسل فعلی از خود نشان می دهند.

اسنپدراگون 7 نسل 1 یک نمونه ضعیف تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 است اما از معماری و ساختار همان چیپ پرچمدار بهره می برد. بنابراین وجود آن در محصول هوآوی می توان این گوشی را به گزینه برتر تبدیل سازد.

در اخباری مرتبط شایعه شده است که هواوی یک قاب مخصوص تلفن همراه را نیز برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد که دارای یک اسلات سیم کارت اضافی برای ارائه پشتیبانی از اتصال 5G به تلفن های هوشمند 4G خواهد بود. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این قاب گوشی توسط هواوی یا یک سازنده شخص ثالث ساخته خواهد شد، اما به نظر می‌رسد راه‌حل خوبی برای افزودن پشتیبانی 5G باشد.

بیشتر بخوانید  کوالکام می تواند با یک شریک قابل اعتماد اسنپدراگون 8 نسل 4 را تولید کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 آشکار شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *