تاریخ دقیق رجیستری برندهای نوکیا، هوآوی، تکنو و سونی نیز اعلام شد

رجیستری

بر اساس اطلاعیه ی کمیته ی اطلاع رسانی رجیستری، گوشی های هوشمند برند های نوکیا و هوآوی در تاریخ 19 اسفند و تکنو و سونی از 26 اسفند به طور رسمی وارد طرح رجیستری گوشی های هوشمند می شوند. این طرح رسما از تاریخ 14 آذر ماه با برند آیفون در ایران آغاز شد و هر ماه یکی از برندها وارد این طرح شده اند که آخرین برند ال جی بود.

برندهای جدیدی که به شبکه ی اپراتوری گوشی های تلفن همراه وارد می شوند باید فرآیند فعالسازی را به طور کامل و با موفقیت طی کنند تا شماره سریال (IMEI) آن ها وارد سامانه گردد و به طور دائم بتوانند از شبکه سرویس بگیرند در غیر این صورت نهایتا تا یک ماه بعد به طور کامل قطع خواهند شد. تاکنون 5 برند معروف اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل و ال جی وارد این طرح شده اند.

اکنون کاربران باید برای فعالسازی دستگاه خود در طرح رجیستری کد دستوری #7777* (سامانه همتا) را شماره گیری نمایند و بر اساس گزینه های تنظیم شده در این کد USSD شماره سریال دستگاه خود را با یک سیمکارت فعال ثبت نمایند. با وجود اینکه قرار بود تا پایان سال جاری تمامی برندها وارد این طرح گردند اما برند سامسونگ سال آینده وارد این طرح خواهد شد.

به طورکلی هدف دولت از راه اندازی این طرح، جلوگیری از ورود گوشی های هوشمند قاچاق به داخل بازار ایران بود که اکنون با اجرایی شدن این طرح امکان ورود گوشی های قاچاق غیر ممکن شد و حتما باید زیر نظر کمیته ی رجیستری صورت بپذیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاریخ دقیق رجیستری برندهای نوکیا، هوآوی، تکنو و سونی نیز اعلام شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *