بهترین زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما

اگر اهل سفر هوایی هستید، حتماً به خوبی می دانید که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه موقعی است. البته بستگی دارد که شما به چه منظوری قصد سفر دارید. برای مثال اگر عجله داشته باشید، می خواهید که در اولین فرصت برای خود جایی در هواپیما رزرو کنید و اقدام به خرید بلیط آنلاین کنید. اما در برخی از مواقع از چند روز قبل برنامه سفر را چیده اید. معمولاً اکثر افراد در چنین شرایطی به دنبال خرید ارزان تر بلیط هستند. البته در بسیاری از اوقات شانس خرید به صرفه بلیط سفر هوایی برای افراد وجود دارد، ولی همیشه هم اوضاع آن طور که ما دوست داریم پیش نمی رود.

مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

این روزها دیگر برای سفر هوایی نیازی به رفتن به شرکت های مسافربری ندارید بلکه می توانید با استفاده از پلتفرم های آنلاین مختلف حتی به وسیله یک گوشی هوشمند جای خود را در هواپیما رزرو کنید. این شیوه خرید بلیط هواپیما می تواند مزایای متعددی را به دنبال داشته باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

1.      صرفه جویی در زمان

زمان این روزها بسیار ارزشمند است. خصوصاً اگر از آن دسته افرادی باشید که هر دقیقه برای شما بسیار مهم باشد و بخواهید از آن نهایت استفاده را ببرید. بنابراین دیگر نیاز نیست که مثل روش های سنتی دقایق زیادی را صرف رفتن به یک شرکت هواپیمایی کنید و در آنجا منتظر نوبت خود بمانید تا بتونید بلیط مورد نظر را خریداری و آن را دریافت کنید. این روزها با سرعت زیاد و تنها با چند کلیک ساده قادر خواهید بود هر کاری از جمله خرید بلیط را انجام دهید و چندین ساعت صرفه جویی کنید.

2.      خرید ارزان تر بلیط

وقتی قرار است مثل همیشه به یک شرکت مسافربری سر بزنید، ناچار خواهید بود که با قیمت پیشنهادی شرکت مورد نظر بلیط خود را تهیه کنید. اما با استفاده از پلتفرم های آنلاین می توانید به طیف گسترده ای از شرکت های هواپیمایی دسترسی داشته باشید که اغلب هم قیمت بلیط متفاوتی دارند. در این حالت می توانید با بررسی نرخ های شرکت های مختلف بلیط را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

3.      بهره مندی از مزایا اضافی

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما قادر خواهید بود تا مزایایی که شرکت هواپیمایی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد را بررسی کنید و متناسب با نیاز خود بهترین شرکت را انتخاب کنید.

4.      امکان ثبت و بررسی نظرات

معمولاً اپلیکیشن هایی که اقدام به فروش بلیط هواپیما می کنند، مکانی را برای تبادل نظر خریداران قرار می دهند. با استفاده از این فضا می توانید با بررسی نظرات مثبت و منفی نسبت به برخورد پرسنل، خدمات سفر هوایی، میزان تأخیر سفر و مواردی از این دست برای انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی مطمئن شوید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

بستگی دارد که هدف از سفر هوایی شما چه باشد. قصد دارید برای یک کار مهم سفر کنید یا برای گذراندن تعطیلات به یک شهر توریستی می روید؟ شاید هم نوبت دکتر دارید و باید در زمان مناسب در محل حضور داشته باشید. پاسخ هر چه که باشد در زمان رزرو بلیط شما بسیار مؤثر است. برای مثال بسیاری از کسانی که قصد سفر سیاحتی یا زیارتی دارند، دوست دارند تا از بلیط های ارزان قیمت تر بهره‌مند شوند. اگرچه کمتر چنین شرایطی پیش می آید که یک شرکت هواپیمایی بلیط خود را زیر قیمت در اختیار کاربران قرار دهید، اما گاهی اوقات این اتفاق به نفع مشتریان رخ خواهد داد.

به عنوان نمونه بلیط لحظه آخری معمولاً ارزان تر از سایر مواقع است. اما چرا این بلیط قیمت مناسب تری دارد؟ چون تا زمان سفر چیز زیادی باقی نمانده و هنوز تعداد مسافران هواپیما به حد نصاب خود نرسیده است. بنابراین شرکت هواپیمایی برای پر کردن صندلی های هواپیمای خود اقدام به حراج بلیط ها با قیمت کمتر می کند. اگر اهل این شیوه سفر کردن هستید، باید همیشه چمدانتان آماده باشد. زیرا هر لحظه ممکن است یک بلیط ارزان قیمت لحظه آخری تور کنید.

از طرف دیگر بسته به زمان سفر هم ممکن است، قیمت خرید بلیط ارزان تر باشد. برای مثال در ساعات شلوغ پرواز یا اواخر هفته که متقاضیان خرید بلیط زیاد هستند، معمولاً نمی توانید از یک بلیط با قیمت مناسب بهره‌مند شوید. اما اگر سفر شما هدفمندتر است و برای آن برنامه ریزی دارید، باید به طور مداوم به اپلیکیشن های ارائه خدمات خرید بلیط آنلاین مراجعه کنید تا بتوانید با خیال راحت در زمان مناسب صندلی خود را در هواپیما رزرو کنید.

نکات مهم در خرید بلیط سفر هوایی

چه قصد سفر خارجی را داشته باشید، چه بخواهید در داخل کشور سفر کنید، بد نیست با نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما آشنایی داشته باشید. دانستن این نکات خصوصاً برای افرادی که کمتر با هواپیما سفر می کنند می تواند تضمین کننده یک مسافرت بهتر باشد.

  1. اگر زمان سفر برای شما مهم است، به امید بلیط لحظه آخری برای سفر ارزان تر نمانید. زیرا همیشه این حالت صادق نیست و حتی می تواند به ضرر شما تمام شود.
  2. در صورتی که قصد سفر در روزهای شلوغ مثل اعیاد یا تعطیلات را دارید، بهتر است هر چه زودتر بلیط خود را بخرید. زیرا اغلب در چنین روزهایی ظرفیت هر سفر هوایی خیلی زود و حتی از مدت ها قبل تکمیل می شود.
  3. برای خرید ارزان تر بلیط سفر هوایی خود باید در ساعات اولیه روز، اواسط هر فصل و روزهای میانی هفته اقدام به خرید بلیط کنید. ضمن اینکه برای سفر به شهرها یا کشورهای دیگر به منظور گردشگری معمولا فصول سرد و گرم سال قیمت بلیط ارزان تر می شود. به صورت کلی میزان درخواست بلیط رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد.
  4. با توجه به تقویم در انتخاب تاریخ سفر خود و زمان آن دقت کنید. اگر قرار است در شهر دیگر به هتل بروید باید به زمان خالی شدن اتاق دقت کنید تا مجبور نشوید معطل بمانید. بنابراین توجه به زمان سفر و البته تخمین زمان تقریبی تأخیر سفر هوایی هم باید در خرید بلیط مد نظر قرار داده شود.
  5. بلیط چارتر همیشه هم ارزان نیست. زیرا این بلیط ها معمولاً در بسیاری از مواقع حتی بیش از میانگین قیمت گذاری می شوند.

 

جمع بندی

خرید بلیط هواپیما هم ترفندهای خاص خود را دارد. با وجود رقابت شدیدی که بین شرکت های مسافربری هوایی وجود دارد می توانید از این شرایط به نفع خود استفاده کنید. برای مثال اگر زیاد اهل سفر هوایی هستید، با دانستن برخی نکات که در این نوشتار تعدادی از آن ها را بررسی کردیم، می توانید هزینه کمتری برای رزرو و خرید بلیط پرداخت کنید. اما همیشه بهتر است که بلیط خود را در زمان مناسب و به دور از هیچ عجله ای خریداری کنید.

https://snapp.ir/flights-ticket/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *