بررسی مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ نسخه 2020 آیفون SE

بررسی مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ نسخه 2020 آیفون SE

نسخه 2020 آیفون SE در راه است؛ شرکت اپل طی چند سال گذشته ترکیب آیفون‌های خود را تغییر داده است. در واقع، ما اکنون از نظر طراحی ظاهری یک آیفون با ابعاد بزرگ و یک آیفون با قیمت بالا در لیست گوشی‌های آیفون در اختیار داریم (آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس). نسخه‌ی میان‌رده نیز آیفون 11 نام دارد، نسخه‌های مقرون به صرفه نیز آیفون 8 پلاس و آیفون 8 می‌باشد اما اکنون سوال اینجاست که آیفون 9 کجاست؟

عجیب بودن طرح نامگذاری آیفون در سال 2020 با عرضه‌ی قریب الوقع آیفون 9 که در واقع با نام نسخه 2020 آیفون SE شناخته می‌شود، ادامه خواهد یافت و می‌تواند پایانی بر نامگذاری ترکیب آیفون‌های مقرون به صرفه‌ی شرکت اپل باشد.

آیفون 9 = نسخه 2020 آیفون SE

پیرامون نام این گوشی تا به امروز بحث‌های زیادی شده است. از آن با عناوین آیفون 9 و یا آیفون SE 2 یاد شده است اما اکنون لیست جدیدی برای محافظ های صفحه‌نمایش Belkin در اپل استور ارائه شده است که نشان می‌دهد این شرکت احتمالا قصد دارد این دستگاه را به سادگی با نام “آیفون SE” معرفی نماید و از آن با عنوان نسخه‌ی 2020 یاد کند. این اطلاعات توسط وب سایت خبری اپل “9to5Mac” نیز تایید شده است که یک سری اطلاعات در مورد این دستگاه ارائه نموده است.

نسل قبلی آیفون Se در سال 2016 رونمایی شد که از نظر ابعاد کوچک بوده و دارای قیمتی مناسب با ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمند عرضه گردید. در واقع این دستگاه از نظر ظاهری شبیه به آیفون 5s بوده ولی مشخصات سخت‌افزاری آن با آیفون 6s برابری می‌کرد. نسخه‌ 2020 آیفون SE نیز با داشتن طراحی شبیه به آیفون 7 و یا آیفون 8 از همین فرمول پیروی می‌کند ولی پردازنده‌ی قدرتمند A13 اپل بر روی این دستگاه تعبیه شده است؛ پردازنده‌ای که بر روی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس تعبیه شده است.

طراحی نسخه 2020 آیفون SE

برخی از افراد انتظار داشتند که نسخه‌ 2020 آیفون SE از نظر طراحی شبیه به آیفون 5s ولی دارای یک نمایشگر 4 اینچی بدون حاشیه باشد اما مشخصات سخت‌افزاری آن با نسخه‌های فعلی آیفون برابری نماید، اکنون باید بگوییم که اینطور نیست. این دستگاه مطابق با استانداردهای امروز طراحی شده است و دارای یک نمایشگر 4.7 اینچی مانند آیفون 8 خواهد بود.

طراحی نسخه 2020 آیفون SE بر اساس آخرین رندرهای مبتنی بر کارخانه‌ی CAD که توسط iGeeksBlog منتشر شده است بر خلاف تصورات تمامی کاربران می‌باشد. یکی از تفاوت‌های بزرگی که این دستگاه با آیفون 8 خواهد داشت، این است که پنل پشتی آیفون SE مانند آیفون 8 براق نخواهد بود اما همانند آیفون 11 از جنس شیشه ساخته شده است.

بیشتر بخوانید  محصول جدید اپل در اوایل سال 2018 عرضه می گردد

بررسی مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ نسخه 2020 آیفون SE

نسخه 2020 آیفون SE در سه رنگ مختلف عرضه خواهد شد که شامل رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید می‌باشد. پنج مدل محافظ بدنه نیز در جنس‌های سیلیکون و چرم در دسترس خواهد بود.

مشخصات نسخه 2020 آیفون SE

بررسی مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ نسخه 2020 آیفون SE

نسخه 2020 آیفون SE از پردازنده‌ی A13 Bionic برخوردار خواهد بود که اکنون برای گوشی‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به عنوان یک پردازنده‌ی قدرتمند عمل می‌کند و به نسخه‌ی جدید آیفون این امکان را می‌دهد تا واقعیت افزوده‌ی پیشرفته و Apple Arcade را اجرایی نماید.

اگر از پردازنده‌ی این دستگاه چشم پوشی کنیم، نسخه 2020 آیفون SE احتمالا از 3 گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار خواهد بود. این مورد کمی نسبت به پرچمدار کنونی که دارای 4 گیگابایت حافظه‌ی رم هستند کم می‌باشد ولی قابل چشم‌پوشی است و به نظر مناسب می‌رسد و همچنین جای نگرانی نیست.

یکی از منابع قابل اعتماد به وب سایت خبری 9to5Mac اعلام کرده است که آیفون SE 2 در سه نسخه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این دستگاه به عنوان دوربین اصلی تنها دارای یک سنسور می‌باشد اما سنسور تصویربرداری آن و لنز تعبیه شده بر روی این سنسور نسبت به آیفون 8 پیشرفت‌هایی را داشته است، بنابراین انتظار داریم که عملکرد خوبی داشته باشد.

قیمت و زمان عرضه نسخه 2020 آیفون SE

زمان رونمایی از این دستگاه می‌توان بسیار زود هنگام باشد. به عنوان مثال ممکن است فردا باشد!. منبع آگاه در خصوص زمان عرضه‌ی این دستگاه به 9to5Mac اعلام کرده است که “شرکت اپل می‌توان به زودی، به عنوان همین فردا ثبت سفارش‌های نسخه 2020 آیفون را آغاز نماید.”

در خصوص قیمت این دستگاه گفته شده است که نسخه‌ی 64 گیگابایتی این دستگاه به عنوان نسخه‌ی پایه قرار است از قیمت 399 دلار آغاز گردد که 50 دلار از آیفون 8 نیز ارزان‌تر می‌باشد. نکته‌ی جالب اینجاست که احتمالا نسخه 128 گیگابایتی این دستگاه با نسخه‌ی 128 گیگابایتی آیفون 8 هم قیمت می‌باشد و با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ نسخه 2020 آیفون SE

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *