باگ امنیتی در یک قابلیت جدید iOS 11

iOS 11

گویا باگ های iOS 11 دیگر تمامی ندارند و کوپرتینویی ها با عجله ای که داشتند بالاخره کار دست خود دادند و در این میان نیز بسیاری از طرفداران خود را ناراضی کرده اند. اخیرا این سیستم عامل پس از بروزرسانی یک قابلیت جدید برای خواندن QR Scanner ها به آیفون های خود اضافه کرد که دیگر نیاز نباشد کاربران برای خواندن کدهای مذکور از اپلیکیشن های متفرقه استفاده نمایند و برای خواندن این کدها چندین مرحله را طی کنند ولی گویا این قابلیت جدید دارای یک باگ امنیتی می باشد.

بر اساس گزارشی که در یکی از وب سایت های وابسته به کمپانی اپل منتظر شده است گویا به دلیل وجود این مشکل امنیتی در این ویژگی، هکرها می توانند QR را فریب دهند و در ظاهر یک سایت غیر مشکوک را برای آن ها به نمایش درآورد ولی پس از کلیک بر روی سایت به سایت مورد نظر هکر انتقال یابند. این مسئله در خصوص مسائل بانکی می تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که کاربر با این مشکل ممکن اسن به درگاه بانکی متصل شود که هکر بر روی آن تسلط دارد و تمامی اطلاعات کارت بانکی کاربر در اختیار هکر قرار بگیرد.

به گفته ی برخی از توسعه دهندگان گویا این مسئله را در سال گذشته به اپل گزارش کرده اند ولی این کمپانی تاکنون برای جلوگیری از این مسئله اقدامی انجام نداده است و به همین علت نیز جزئیات زیادی در خصوص این نقص انتشار نداده اند. اکنون که این مسئله به صورت عمومی مطرح شده است، قطعا این کمپانی برای برطرف کردن آن اقدام خواهد کرد.

توصیه ای به کاربران این سیستم عامل داریم این است که فعلا از قابلیت QR Scanner استفاده نکنند تا اینکه به دام هکرها و سایت های فیشینگ گرفتار نشوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باگ امنیتی در یک قابلیت جدید iOS 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *