اینتل قصد ورود به عرصه ماینینگ ارزهای دیجیتالی را دارد

ماینینگ

این روز‌ ها هنگامی که حرف از ماینینگ به میان می آید، اولین موضوع و بحثی که که به ذهن هر کسی می‌ رسد بحث استفاده‌ و بهره گیری تعداد زیادی از کارت‌ های گرافیک برای انجام ماینینگ است و همان طور که خودتان هم به خوبی می دانید قیمت انواع کارت‌ های گرافیکی که در حال حاضر در بازار مصرف هستند از برند NVIDIA و یا برند AMD تا حد زیادی بالا رفته است و بیشتر از همه باعث نا رضایتی و ناراحتی گیمر‌ها در اقصا نقاط دنیا شده است. به همین دلیل است که کمپانی محبوب و معروف اینتل در حال حاضر به دنبال راه و روشی برای ماینینگ بهینه‌ تر و کم‌ مصرف‌ تر است.

کمپانی محبوب و قدرت مند اینتل در طراحی این گجت به دنبال بهینه‌ سازی مصرف و صرفه جویی انرژی بوده است که موضوع مورد علاقه‌ ی بسیار پیگیر از سوی ماینر‌ ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌ وری ماینینگ است. کمپانی اینتل همچنین می‌گوید این طرح عملیات بیرون آوردن بیت‌ کوین ها را با کاهش و کم کردن فضا و انرژی مصرف شده توسط سخت‌ افزار های استخراج ماینینگ بهینه‌سازی خواهد کرد. این کمپانی قدرت مند به صراحت ادعا می‌ کند که این وسیله تا سی و پنج درصد کاهش مصرف انرژی را نسبت به مصرف فعلی دستگاه‌ های ماینینگ برای کاربران و به خصوص برای گیمر ها به ارمغان می آورد.

مصرف بیش از حد انرژی توسط ماینینگ و همچنین مسائل و مشکلات پیرامون آن به تازگی در یک شهر کوچک نزدیک به شهر بزرگ نیو‌یورک آمریکا در خبر گزاری ها و همچنین شبکه های اجتماعی به بیش از حد حاشیه‌ ساز شده بود. ماینر‌ ها به دلیل قیمت پایین و کم انرژی برق به این شهر کوچک هجوم آورده بودند و به همین خاطر در نتیجه مصرف بسیار بالای انرژی توسط این ماینر‌ ها باعث شده که این شهر برای تامین انرژی مورد استفاده شهروندان خودش از منابع دیگر که با قیمت بسیار بیشتر در دست رس خواهند بود برق خریداری کند که باعث افزایش هزینه ی مصرف برق شهروندان این شهر تا حد 100 یا 200 دلار در ماه شده بود که ناراحتی و همچین نارضایتی و خشم آن‌ها را به دنبال داشت و باعث اعتراض آن ها شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینتل قصد ورود به عرصه ماینینگ ارزهای دیجیتالی را دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *