اپلیکیشن فرمون(استعلام خلافی خودرو هوشمند)

اپلیکیشن فرمون(استعلام خلافی خودرو هوشمند)

یکی از دغدغه های مهم هر راننده خودرویی دانستن میزان خلافی خودروی خویش است. خیلی از مواقع بدون آنکه متوجه شوید ممکن است یک سری از قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارید و در نتیجه پس از ثبت شماره پلاک و نوع ماشین شما در سامانه ی مرکزی، برای خودروی شما مبلغی با عنوان جریمه ثبت میشود. در بسیاری از موارد جریمه های ثبت شده در اسرع وقت به شما اعلام نخواهند شد یا شرح خلافی و جریمه ی ثبت شده برای شما توسط پست ارسال نخواهد شد. در چنین شرایطی با ناآگاهی و عدم پیگیری نسبت به میزان خلافی خودرو، هزینه ی جریمه ها چند برابر خواهند شد و ممکن است اینبار به جای تسویه یک جریمه ی 30 هزار تومنی مجبور به پرداخت 100 هزار تومن پول باشید. اما این تنها مشکل در عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیست. ممکن است شما با رعایت نکردن یک قانون راهنمایی و رانندگی، پس از ثبت مشخصات خودرو علاوه بر تعیین میزان مبلغ جریمه ، نمره منفی هم برای گواهینامه ی شما ثبت شود که عدم اطلاع از این فاکتور ها موجب به توقیف گواهی نامه ی شما خواهد شد. اما سوال اصلی اینجاست که راحت ترین و سریع ترین راه برای اطلاع از دقیق ترین اطلاعات خلافی خودرو را از چه راهی میتوان بدست آورد. جواب این سوال را سامانه ی هوشمند خلافی خودرو موجود در اپلیکیشن فرمون به شما میدهد. اپلیکیشن هوشمند فرمون نوعی نرم افزار گوشی است که به کمک آن میتوانید میزان خلافی خودرو و جزئیات خلافی خودروی خود را مشاهده کنید و به آسانی و بدون اینکه پروسه های مختلف و دشوار دیگررا بگذرانید در لحظه به تسویه حساب جریمه های خودروی خود بپردازید. نکته ی اساسی دیگر در ارتباط با این اپلیکیشن هوشمند مربوط به اتصال آن به GPS گوشی شما میشود. این نرم افزار هوشمند پس از اتصال به GPS گوشی شما و با دریافت اطلاعات لحظه به لحظه از نقشه و موقعیت مکانی شما میتواند به شما هشدار دهد که دوربین های کنترل سرعت نزدیک میشوید. از جمله قابلیت های دیگر و لازم به ذکر دیگر این نرم افزار که در ارتباط با GPS گوشی میباشند به شرح زیر میباشند:

  • توانایی نمایش نواحی و خیابان هایی که مشمول طرح ترافیک هستند.
  • توانایی نمایش محل دقیق دوربین های کنترل سرعت در نقاط مختلف نقشه
  • توانایی نمایش محل دقیق دوربین های زوج و فرد در نقاط مختلف نقشه
  • امکان تعیین سرعت دلخواه جهت نمایش قابلیت هشدار سرعت مجاز
  • نمایش آنی سرعت ماشین به کمک دریافت اطلاعات از شتاب ماشین و اطلاعات ارسالی از ماهواره های GPS
  • امکان مشاهده ی جزئیات خلافی به صور تکی
  • امکان استفاده از حالت بارکد خوان جهت مشاهده آسان تر جزئیات خلافی و سایر موارد مرتبط با آن

1اپلیکیشن فرمون(استعلام خلافی خودرو هوشمند)

علاوه بر ویژگی های فوق و همانطور که ذکر شد این اپلیکیشن تنها خلافی های خودروی شما را نمایش نمیدهد، بلکه علاوه بر استعلام خلافی خودرو ، دارای قابلیت استعلام نمرات منفی گواهینامه و استعلام تصادفات خوردو شما نیز میباشد که از نقاط قوت بارز این نرم افزار هوشمند به حساب می آید. نحوه ی استعلام تصادف خوردوی این اپلیکیشن بسیار کارامد است. خیلی از اوقات پس از رخ دادن یک تصادف ممکن است از خود بپرسید هزینه ی تقریبی تعمیرات خسارت حاصل از تصادف چقدر است و این تخمین میبایست مطابق با بازار روز باشد. در چنین شرایطی نرم افزار هوشمند فرمون باز هم به شما کمک میکند و مثلا اگر گلگیر عقب ماشین آسیب دیده باشد بر اساس نرخ بازار روز به شما رقم تقریبی جهت تعویض و تعمیر گلگیر عقب راست ماشین را برای شما نمیاش میدهد. نکته ی جالب دیگر این نرم افزار کارامد و مفید توانایی نمایش جزئیات قیمت خودرو شما با توجه به نرخ بازار روز میباشد. برای این که از اطلاعات مربوط به قیمت فعلی خودروی خودتان به طور دقیق با خبر شوید میبایست اطلاعات زیر را در نرم افزار وارد و ثبت کنید:

  • نام سازنده ی خودرو را ذکر کنید( ایران خوردرو ، سایپا ، و سایر موارد)
  • مدل خودروی خودتان را وارد کنید(پراید ، پژو 206 تیپ 2 و سایر موارد)
  • سال تولید و تنوع مدل خودرو شما( SE 1394 و سایر موارد قابل ذکر)
  • میزان کارکرد و مسافت طی شده توسط خودرو ( عدد ثبت شده در کیلومتر شمار)
  • زمان باقی مانده از بیمه خودرو
  • وضعیت تخفیف بیمه خوردو شما
  • قسمت رنگ آمیزی شده یا تعویض شده خودروی شما
بیشتر بخوانید  راهور 120 خلافی خودرو (چگونه خلافی خودرو خود را آنلاین پرداخت کنیم ؟)

2اپلیکیشن فرمون(استعلام خلافی خودرو هوشمند)

همانطور که ذکر شد یکی از نقاط قوت کلیدی نرم افزار هوشمند فرمون تنظیمات مربوط به هشدار سرعت مجاز میباشد. البته این نرم افزار هوشمند ب کمک اطلاعات حاصل از تصاویر ماهواره ای و اتصال به GPS میتواند میزان سرعت مجاز در یک آزاد راه یا بزرگ راه و یا هرگونه راه شهری و برون شهری دیگر را شناسایی کند و با توجه به اینکه این نرم افزار به قابلیت شتاب سنج نیز مجهز است متواند در لحظه سرعت شما را سنجیده و در صورتیکه در آن مسیر خاص ( آزاد راه ، بزرگ راه ، راه های فرعی و اصلی درون شهری و برون شهری و سایر موارد) سرعت خودروی شما از حد مجاز بیشتر شود نرم افزار فرمون به شما هشدار خواهد داد تا سرعت خود را کم تر کنید چون به احتمال زیاد در مسیر مد نظر دوربین های کنترل سرعت را نیز شناسایی کرده است. قابلیت جالب دیگر نرم افزار فرمون اطلاعات عمومی کاربر خود را بالا میبرد. این قابلیت آشنایی با پلاک سایر نقاط کشور نام  دارد و به شما این امکان را میدهد تا بر اساس کد ها ی هک شده بر روی پلاک یک خودرو  استان و شهر مربوط به آن پلاک را پیدا کنید.  این نرم افزار هوشمند علاوه بر تمامی ویژگی های ذکر شده دارای قابلیت تنظیم ، کنترل و جلوگیری از خطا های سرور سامانه ی راهور نیز میباشد و عملکرد آن را بهبود بخشیده است.

لازم به ذکر است که نرم افزار های هوشمند دیگری مانند نرم افزار فرمون نیز به عنوان رقبای آن در سایت رسمی گوگل پلی حضور پیدا کرده اند که یکی از مشهور ترین آن ها نرم افزار Waze نام دارد. نرم افزار Waze یک نرم افزار هوشمند در زمینه ی مسیر یابی و نمایش نقشه از طریق اتصال به GPS گوشی میباشد. در این نرم افزار هوشمند شما میتوانید مسیر خود را جست و جو و انتخاب کنید ، از میزان ترافیک موجود در طول نقاط مختلف مسیر آگاه شوید و زمان دقیق رسیدن به مقصد خود را مشاهده کنید. علاوه بر این موارد اپلیکیشن هوشمند Waze نیز مانند نرم افزار فرمون اطلاعاتی همچون دوربین های سرعت سنج ، دوربین های زوج و فرد ، خیابان هایی که مشمول طرح ترافیک میشوند و سرعت لحظه ای ماشین را به شما اطلاع میدهد. قابلیت شتاب سنج این نرم افزار امکان تخمین دقیق لحظه ای سرعت ماشین و در نتیجه کنترل سرعت مجاز در مسیر های مختلف را به شما میدهد و علاوه بر آن اطلاعات دقیقی از میزان سرعت مجاز در مسیر های مختلف برون شهری و درون شهری را برای شما به نمایش میگذارد. البته اپلیکیشن فرمون به دلیل دارا بودن چندین قابلیت مربوط به سامانه ی هوشمند پلیس راهور نسبت به نرم افزار های مسیر یابی چون Waze در زمینه ی شناسایی اطلاعات راهنمایی رانندگی مسیر کامل تر است اما در زمینه ی شناسایی مقصد و پیدا کردن آسان ترین راه جهت رسیدن به مقصد اپلیکیشن Waze از نرم افزار فرمون پیش میگیرد.

امیدواریم از مطالب زوم ت لذت برده باشید.

 

3/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : اپلیکیشن فرمون(استعلام خلافی خودرو هوشمند)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *