اولین کارخانه TSMC بزودی در اروپا راه اندازی می شود

اولین کارخانه TSMC بزودی در اروپا راه اندازی می شود

TSMC ظاهرا در حال برنامه ریزی برای ساخت اولین مرکز تولید تراشه خود در اروپا است. آلمان محل جدیدترین تاسیسات نیمه هادی خود خواهد بود و طبق گزارش ها، این شرکت در حال مذاکره پیشرفته با دولت آلمان برای این طرح است.

بر اساس گزارش جدید، بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان در حال مذاکره جدی و پیشرفته با دولت آلمان برای ساخت این کارخانه جدید تراشه است. به گفته منابع نزدیک به موضوع، این حرکت از سوی شرکت پس از اعلام یارانه های دولت محلی برای حمایت از سرمایه گذاری صورت می گیرد. برای کسانی که اطلاعی ندارند، اتحادیه اروپا قانون تراشه های اروپایی را برای تسهیل قوانین بودجه دولت برای کارخانه های نیمه هادی که قبلا با ممنوعیت کمک های دولتی مواجه شده بودند، رونمایی کرده بود.

یکی از این منابع افزود که مذاکرات بین TSMC و زاکسن “جدی و پیشرفته” است. علاوه بر این، هیئت هایی از ایالت شرقی آلمان نیز برای پیشبرد این طرح با سازنده تراشه به تایوان آمده اند. راه اندازی یک مرکز تولید نیمه هادی پیشرفته یک سرمایه گذاری سنگین است و هزینه ها نیز شامل نیروی کار می شود. بنابراین، TSMC در حال بحث بر سر یارانه هایی است که می تواند در ازای راه اندازی اولین کارخانه تراشه اروپایی در آلمان دریافت کند.

طبق بیانیه رسمی این شرکت در دسامبر 2022، هنوز “هیچ برنامه مشخصی” برای ساخت کارخانه تولید تراشه در منطقه وجود ندارد. دولت آلمان و زاکسن آماده ارائه یارانه هستند، اما همچنین به دنبال بودجه بیشتر اتحادیه اروپا هستند زیرا “بدون یارانه هیچ کس نمی آید”، به گفته یکی از منابع.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  TSMC در نظر دارد اولین کارخانه اروپایی را در آلمان بسازد

نظرات در مورد : اولین کارخانه TSMC بزودی در اروپا راه اندازی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *