اندروید 15 ساله شد

اندروید 15 ساله شد

در 5 نوامبر 2007، Open Handset Alliance و Android آنلاین شدند. این سیستم عامل در آن زمان یک استارت آپ بود که گوگل بعدا آن را خریداری کرد. در دو سال اول، توسعه اندروید به عنوان یک سیستم عامل ادامه یافت و گوگل با بسیاری از OEM ها همکاری کرد تا در نهایت بتواند بر بازار گوشی های هوشمند تسلط یابد. از جمله شرکای اولیه موتورولا، کوالکام و اچ تی سی بودند.

بله، وب‌سایت OHA با وجود آخرین به‌روزرسانی آن در سال 2011، امروز همچنان فعال است. «ما می‌دانیم که بخش قابل توجهی از کاربران متعدد تلفن همراه در جهان قبلاً صاحب تلفن مبتنی بر اندروید نیستند یا ممکن است هرگز صاحب تلفن مبتنی بر اندروید نباشند».

در آن زمان، گوگل با فروتنی بسیار با این وضعیت برخورد کرد. اندروید باید رویکرد موبایل شما را تقویت کند، نه جایگزین. بسیاری از مردم ممکن است به طور کامل اندروید را دوست نداشته باشند. هیچ کس انتظار موفقیت تلفن های هوشمند را نداشت، همانطور که اخیراً از مطالعات مختلف در روزهای اولیه آموخته شد.

«اندروید اولین پلتفرم واقعاً باز و جامع برای دستگاه های تلفن همراه است. این شامل یک سیستم عامل، رابط کاربری و برنامه های کاربردی است – همه نرم افزار برای اجرای یک تلفن همراه. اما بدون مشکلاتی که نوآوری موبایل را متوقف می کند. ما اندروید را با همکاری Open Handset Alliance توسعه داده ایم. که دارای بیش از 30 پیشرو در زمینه فناوری و موبایل از جمله موتورولا، کوالکام، اچ تی سی و تی موبایل است. از طریق مشارکت عمیق با ارائه دهندگان خدمات، سازندگان دستگاه، توسعه دهندگان و دیگران. ما امیدواریم با ایجاد یک سیستم عامل استاندارد و باز تلفن همراه، یک سیستم باز را برای دنیای موبایل فعال کنیم. ما فکر می کنیم که نتیجه در نهایت سرعت بهتر و سریع تری برای نوآوری خواهد بود. این به مشتریان تلفن همراه برنامه‌ها و گزینه‌های عالی می‌دهد.” گوگل گفت.

تعداد گوشی های هوشمند اندرویدی فعال اخیرا به 3 میلیارد رسیده است. به گفته گوگل، تنها در سال گذشته بیش از 1 میلیارد دستگاه اضافه شده است. در حالی که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال آیفون وجود دارد. تعداد دستگاه های فعال اپل از 1.5 میلیارد در ژانویه 2020 به 1.65 میلیارد در ژانویه 2021 رسید. این دستگاه ها شامل iPhone، iPod touch، iPad، Mac، Apple TV و Apple Watch می شود.

بیشتر بخوانید  نحوه مسدود کردن شماره در اندروید

کوک جزئیاتی در مورد دستگاه های خاص ارائه نمی کند. اما او سال گذشته گفت که اپل بیش از یک میلیارد آیفون فعال در سراسر جهان دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 15 ساله شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *