اندروید 14 بررسی سلامت باتری را ممکن می سازد

اندروید 14 بررسی سلامت باتری را ممکن می سازد

اندروید 14 ظاهرا یک API جدید BatteryManager را در آخرین نسخه خود دارد که به شما امکان می دهد سلامت باتری گوشی هوشمند را بررسی کنید. این عملکرد همچنین تعدادی ویژگی و بینش مفید دیگر را به همراه خواهد داشت.

این خبر از میشال رحمان کارشناس Esper.io منتشر شده که اظهار داشت APIهای جدید برای ارائه اطلاعات مفیدی مانند تعداد چرخه، وضعیت شارژ، تاریخ تولید، تاریخ اولین استفاده، سیاست شارژ و مهم‌تر از همه، وضعیت سلامت باتری ساخته شده‌اند. از هم‌اکنون، BatteryManager API جدید فقط در گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل که روی اندروید ۱۴ بتا ۲ یا بالاتر اجرا می‌شوند، در دسترس است.

به لطف این API، توسعه دهنده @narektor یک برنامه منبع باز سلامت باتری به نام Batt ایجاد کرد. این به شما امکان می دهد آمار سلامت باتری را به کاربران ارائه دهید. اما به خاطر داشته باشید که داده های مربوط به سلامت باتری ارائه شده ممکن است کاملا دقیق نباشد. اگرچه، این چارچوبی را ایجاد می کند که نشان می دهد گوگل در نهایت یک ویژگی ردیابی سلامت باتری را منتشر می کند که احتمالاً در برنامه تنظیمات یافت می شود.

اندروید 14 بررسی سلامت باتری را ممکن می سازد

متأسفانه، این احتمال نیز وجود دارد شرکت ممکن است این ویژگی را به طور کامل در نسخه بعدی اندروید 14 رد کرده و آن را به اندروید 15 اضافه کند. این ویژگی مدتی است که توسط بسیاری از افراد درخواست شده، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدتی در دست توسعه باشد. بنابراین برای به‌روزرسانی‌های بیشتر باید منتظر ماند.

در اخباری مرتبط اندروید 14 ویژگی های جدید زیادی را برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی به ارمغان می آورد. یکی از این ویژگی های جدید شامل لیست گسترده ای از میانبرهای صفحه کلید است. این بدان معناست که اگر از تبلت گلکسی با لوازم جانبی صفحه کلید استفاده می‌کنید، پس از دریافت به‌روزرسانی One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید و فعالیت بیشتر را با استفاده از میانبرهای صفحه کلید انجام دهید.

میشال رحمان متخصص اندروید کشف کرده است که گوگل به طور گسترده لیست میانبرهای صفحه کلید بومی را با اندروید 14 گسترش داده است. این میانبرهای صفحه کلید جدید در نسخه دوم بتا اندروید 14 یافت شد. برخی از میانبرهای جدید صفحه کلید جدید اکنون شامل تغییر زبان ورودی (Ctrl) هستند.

بیشتر بخوانید  دانلود اپلیکیشن گام شمار و مسافت سنج

در مقایسه، اندروید 13 فقط سیزده میانبر فیزیکی صفحه کلید را ارائه می دهد: صفحه اصلی، بازگشت، برنامه های اخیر، اعلان ها، فهرست میانبرهای صفحه کلید، تغییر چیدمان صفحه کلید، کمک، مرورگر، تقویم، مخاطبین، ایمیل، موسیقی و پیام ها.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 14 بررسی سلامت باتری را ممکن می سازد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *