انتشار اطلاعاتی از دوربین گوشی آیفون 15 پرو مکس

انتشار اطلاعاتی از دوربین گوشی آیفون 15 پرو مکس

اگرچه سری آیفون 14 تنها شش ماه پیش معرفی شد، اما انتظار برای مدل های جدید از هم اکنون آغاز شده است. سال گذشته اپل تغییرات قابل توجهی را با ویژگی‌های Dynamic Island و دوربین انجام داد و انتظار می‌رود امسال نیز پیشرفت‌های مشابهی انجام شود.

چندی پیش، ما با شما به اشتراک گذاشتیم که اولین نوآوری لنز پریسکوپ است که امکان زوم اپتیکال بیشتری را فراهم می کند. اکنون مشخص شده است که آیفون 15 پرو مکس از یک دوربین جدید 48 مگاپیکسلی سونی بهره خواهد برد که دارای سایز سنسور بزرگتر  نسبت به نسل قبلی است.

اگرچه مدل های آیفون همیشه با عملکرد کلی دوربین خود توانسته اند کاربران را مجذوب کنند، اما هرگز از نظر مشخصات فنی بهترین نبوده اند. دلیل این امر ترجیح مداوم اپل برای عملکرد پایدار نسبت به نوآوری ها است. این شرکت اغلب تصمیم می‌گیرد تا قبل از پیاده‌سازی یک فناوری جدید برای کاربران صبر کند، سیاستی که تاکنون بسیار خوب عمل کرده است. با این حال، اگر شایعات اخیر درست باشد، آیفون 15 پرو مکس با نوآوری های خود سنت شکنی می کند.

با نگاهی کلی به آنچه تغییر خواهد کرد، ابتدا می توان گفت که اپل در حال شکستن یک سنت مهم است. مدت هاست که اپل گوشی های خود را به دو سری مختلف با مدل های استاندارد و پرو تقسیم کرد. گوشی ها، که اکثراً در بسیاری از جنبه‌ها یکسان هستند، تنها در چند زمینه مانند دوربین و رم تفاوت داشتند. با این حال، شرکت تفاوت هایی را در پردازنده های سری 14 نیز اضافه کرد. در حال حاضر، مدل های Pro و Pro Max با ویژگی های دوربین خود متمایز می شوند. در این مرحله، کسانی که خواهان بهترین عملکرد هستند باید آیفون 15 پرو مکس را انتخاب کنند.

همانطور که می دانید در مورد عملکرد دوربین، تعداد مگاپیکسل اهمیت چندانی ندارد. اگرچه رزولوشن بالاتری برای تصاویر با جزئیات بیشتر لازم بوده، Sony IMX903 با ایجاد امکان ورود نور بیشتر به لنز از طریق سنسورهای بزرگتر، کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد. این تفاوت به ویژه در محیط های کم نور قابل مشاهده است. با توجه به اینکه هم سنسور بزرگتر و هم دوربین پریسکوپ منحصر به مدل Pro Max خواهند بود، می توان گفت که Pro استاندارد امسال ممکن است به اندازه کافی حرفه ای نباشد. سنسورهایی که در تمامی مدل های این سری استفاده خواهند شد به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید  نحوه راه اندازی نرم افزارها در مک بوک

آیفون 15 پرو مکس: IMX903,≈1 اینچ
آیفون 14 پرو: 48 مگاپیکسل، IMX803، 1/1.28
آیفون 13 پرو: 12 مگاپیکسل، IMX703، 1/1.63
آیفون 12 پرو: 12 مگاپیکسل، IMX603، 1/1.78
آیفون 11 پرو: 12 مگاپیکسل، IMX503، 1/2.55

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار اطلاعاتی از دوربین گوشی آیفون 15 پرو مکس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *