امضای قراردادی میان فیسبوک و یونیورسال موزیک گروپ

فیسبوک

فیسبوک که یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در جهان شناخته می شود ، قرار داد رسمی را با شرکت نیورسال موزیک گروپ امضا کرده است. این قرار داد منحصر به فیسبوک نیست و تمامی رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اکیولس را شامل می‌ شود. همچنین خبر هایی از قرار داد بین یوتیوب و این شرکت یعنی یونیور موزیک گروپ منتشر شده است. فیسبوک قصد دارد علاوه بر پلتفرم ویدیویی خود ، پایه ریزی دقیقی برای حق استفاده از موسیقی ، با قرارداد ها و  توافق نامه ها به بهترین شکل داشته باشد.

مایکل نش، مدیر استراژی های یونیور سال موزیک گروپ، در رابطه با این قرار داد چنین شرح داده که:

این همکاری به‌ عنوان قدمی ابتدایی و منصفانه به فیسبوک و تقویت تولیدکنندگان موسیقی کمک خواهد کرد. ما به دنبال تبدیل فیسبوک به یک اکوسیستم سالم در عرصه‌ی موسیقی هستیم؛ این مساله به سود صاحبان اثر، طرفداران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

همان طور که وی گفته ، موضوع منصفانه بودن بسیار حائز اهمیت است. این توافق نامه شرایط مناسبی برای هنرمندان و شرکت ها برای بدون اشتراک گذاشتن حق و حقوق خود با یکدیگر ، ایجاد می کند. این حق حقوق به شکلی است که اینستاگرام و ویدیو و موزیک های منتشر شده در آن را ساپورت می کند.

این قرار داد که با شرکت های فیسبوک و یوتیوب منعقد شده برای جلوگیری از ورشکستگی و همین طور توسعه ی محصولات جانبی است ولی کسی نمی‌داند که این موضوع چگونه قرار است در این شبکه های اجتماعی اجرا شود. این قرارداد دسترسی بیشتری به فیسبوک برای کنترل محتوای تولید شده توسط افراد را می دهد. مثلا حذف کردن برخی ویدیو ها به دلیل رایت شدن آن ها اما حالا فشار های بیشتری بر روی آن خواهد بود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ساعت هوشمند فیسبوک تابستان 2022 از راه می رسد

نظرات در مورد : امضای قراردادی میان فیسبوک و یونیورسال موزیک گروپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *