افشای مشخصات پردازنده ی جدید اینتل به مناسبت تولد 40 سالگی اینتل

اینتل

چند روز آینده شرکت اینتل 40 ساله می شود. مدیران این شرکت که از بر پا ماندن این شرکت به مدت 40 سال و فعالیت موفقیت آمیز آن بسیار خرسند هستند , قصد دارند در سالگرد تأسیس این شرکت ,محصول جدید خود را که یک تراشه به نام I7 – 8086K می باشد , به طرفداران خود معرفی کند. در سال ۸۰۸۶ بود که شرکت اینتل اولین پردازنده خود را تولید کرد.

این محصول شروعی برای تولید پردازنده‌ های x 86 بود. این پردازنده با ویژگی هایی از جمله ۲۹ هزار ترانزیستور عرضه شد همچنین شرکت اینتل در تولید این محصول از فناوری ۳ هزار نانومتری بهره می برد. قدرت پردازشی این پردازنده ۰.۷۵ MIPS بود که سرعت کلاک آن را ۵ تا ۱۰ مگا هرتز افزایش داد. شرکت اینتل با تولید این پردازنده توانست جهشی بزرگ در صنعت تولید پردازنده ها ایجاد کند. حال که حدود 40 سال از تولید این تراشه می گذرد , شرکت اینتل قصد دارد یک تراشه خاص را عرضه کند.  بر اساس آن چه مسئولین این کمپانی بیان کرده اند , این پردازنده 6 هسته ای بوده و از سرعت 4.4 گیگا هرتز بهره می برند که همین امر منجر شده در گروه سریع ترین پردازنده های 6 هسته ای جهان جای گیرد. کلاک در نظر گرفته شده برای پردازنده جدید که I7 – 8086K نام دارد , ۴.۰ گیگا هرتز ثبت شده می باشد.

نمونه هایی از پردازنده i7 – 8086K در بعضی از شرکت های چینی رویت شده است , از این رو چندان دور از انتظار نیست که هر آن چه که درباره این پردازنده منتشر شده است , واقعیت داشته باشد. از آن جا که این اولین بار نیست که شرکت اینتل در سالگرد های خود پردازنده های خاصی تولید می کند , این شرکت در بیستمین سالگرد تولید پردازنده های خود , پردازنده پنتیوم G3258 را یکی از بهترین محصولات آن بود را تولید کرد. از این رو انتظار می رود که در چهلمین سالگرد خود نیز محصولی منحصر به فرد را ارائه دهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افشای مشخصات پردازنده ی جدید اینتل به مناسبت تولد 40 سالگی اینتل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *