افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2021

افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2021

گوشی های مدرن تاشو از سال 2019 که سامسونگ گلکسی فولد را عرضه کرد، مورد استفاده قرار گرفته است. اما این سری محصولات مدتی طول کشیده تا به موفقیت بزرگی در فروش دست یابد. اکنون، آماری از سوی موسسه تحقیقاتی Omdia منتشر شده که سهم اسمارتفون های تاشو در سال 2021 را نشان می دهد.

این شرکت تحقیقاتی گزارش داد که محموله های جهانی تلفن های تاشو در سال 2021 با 9 میلیون دستگاه در سال گذشته 309 درصد رشد داشته است. بدون تعجب، هشت میلیون دستگاه در نیمه دوم سال 2021، زمانی که سامسونگ دستگاه های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 خود را عرضه کرد، به فروش رسید.

در سوی دیگر Omdia گزارش می دهد که Galaxy Z Flip 3 با فروش 4.6 میلیون دستگاه محبوب ترین اسمارتفون در این بخش بوده است. در همین حال، گلکسی زد فولد 3 با فروش 2.5 میلیون دستگاه در رتبه دوم سال قرار گرفت. به عبارت دیگر، Flip 3 تقریباً دو سوم از فروش تاشوهای جدید سامسونگ سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

جالب توجه بود این شرکت تحقیقاتی گزارش داد که هواوی با 900000 دستگاه در سال گذشته، دومین OEM بزرگ تولیدکننده گوشی تاشو در سال 2021 بود. Omdia همچنین اشاره کرد که Mix Fold شیائومی که در سال گذشته راهی بازار چین شد، چندان مورد توجه نبود. با این وجود، شیائومی گفته است که Mix Fold 2 را در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد.

در نهایت، Omdia اعلام کرد که شرکت‌های سازنده چینی احتمالاً امسال نیز گوشی‌های تاشو خود را به چین محدود خواهند کرد. اگر درست باشد ناامیدکننده خواهد بود، زیرا به این معنی است که کاربران جهانی به جز سامسونگ در سال 2022، گزینه های کیفی زیادی نخواهند داشت.

با این وجود، واضح است که بخش گوشی‌های تاشو در سال گذشته پس از شروع آهسته در سال‌های 2019 و 2020 رشد انفجاری داشته است. این نکته جالب بوده که در حال حاضر قیمت گوشی های تاشو از 700 دلار عبور کرده است.

در اخباری مرتبط به تازگی یک گوشی هوشمند تاشو مرموز در چین مشاهده شد. این دستگاه می تواند Vivo X Fold باشد که اولین گوشی هوشمند تاشو این شرکت بوده که قرار است بزودی معرفی شود.

بیشتر بخوانید  گوشی جدید پاناسونیک با نام FZ E1 رونمایی شد.

این تصویر در Weibo  به اشتراک گذاشت و گوشی هوشمند را از جلو به نمایش گذاشته است. در حالی که هنوز مشخص نیست این گوشی تاشو واقعاً کدام مدل است، گمان می رود که Vivo X Fold باشد. با نگاهی به تصویر، می‌توانیم متوجه شویم که یک قاب ضخیم دارد که احتمالاً مانع از تشخیص طراحی واقعی آن می‌شود. اگرچه، نمایشگر در نمای کامل است و به نظر نمی رسد که هیچ شکلی در قسمت جلویی آن چین خورده باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2021

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *