اسنپدراگون 8 نسل 4 پردازنده بسیار سریعی است

اسنپدراگون 8 نسل 4 پردازنده بسیار سریعی است

کوالکام در اواخر سال 2022 پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 را با بهبودی قابل توجه نسبت به نسل قبل معرفی کرد. اما نباید آن را چندان در مقایسه با نسل پیشین برتر دانست. طبق گزارش ها، این شرکت نیمه هادی قصد دارد تا تراشه پرچمدار خود را برای سال 2023 تقریباً همزمان با عرضه سال گذشته رونمایی کند. در حالی که جزئیات زیادی در مورد اسنپدراگون 8 نسل 3 موجود نیست، شایعات در مورد اسنپدراگون 8 نسل 4 سال آینده شروع شدند.

ممکن است فکر کنید که این کمی زود است برای لو رفتن اسنپدراگون 8 نسل 4، اما این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. طبق اطلاعات فاش شده جدید در Weibo، اسنپدراگون 8 نسل 4، با کد SM8750، یکی از اولین پردازنده های پرچمدار موبایلی خواهد بود. هسته های نوویا جدید کوالکام در آن تعبیه خواهد شد، هسته های جدید در پیکربندی 2+6 (2x Phoenix I به اضافه 6x Phoenix M) طراحی می شوند. گفته شده این چیپست در تست تک هسته ای 2070 امتیاز و در تست چند هسته ای Geekbench 5 امتیاز 9100 را کسب کرد.

در مقابل، اخبار حاکی از آن است که انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده به امتیاز چند هسته‌ای تقریباً 6500 امتیاز و امتیاز تک هسته‌ای در حدود 1800 امتیاز در تست بنچمارک Geekbench دست یابد. علاوه بر این، شایعه شده است که چیپست همچنان از گره 5 نانومتری (N4P) TSMC استفاده خواهد کرد.

گزارش اخیر ادعا می کند که اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای معماری منحصر به فرد 2+3+2+1 است، اگرچه اطلاعات خاصی در مورد فرکانس کاری در دسترس نیست. علاوه بر این، گفته می شود این چیپست به پردازنده گرافیکی Adreno 750 (Adreno Gen 7.9.0) مجهز شده که با فرکانس 770 مگاهرتز همراه است. شایان ذکر بوده که اسنپدراگون 8 نسل 3 از برنامه ها و بازی های اندروید 32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد، زیرا فاقد هسته های CPU لازم برای سازگاری است.

بنابراین باید نتیجه گرفت اسنپدراگون 8 نسل 4 یک چیپ 40 درصد سریعتر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 محسوب می شود. کوالکام امسال دسامبر اسنپدراگون 8 نسل 3 را معرفی کرده و سال 2024 نیز در همین محدوده زمانی اسنپدراگون 8 نسل 4 را معرفی می کند. جزئیات به شدت محدود بوده و نباید به شایعات بی اساس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  کوالکام و راه اندازی شبکه خانگی WI-FI 7

انتظار داریم این گزارش ها صحت داشته باشند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اسنپدراگون 8 نسل 4 پردازنده بسیار سریعی است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *