استفاده اپل از Google Cloud برای سرویس های iCloud

Google Cloud

اگر به خاطر داشته باشید در سال 2016 خبری مبنی بر به کارگیری Google Cloud برای ارائه ی سرویس های iCloud منتشر شد و هم اکنون خبری اط سوی سایت های مطلع رسیده است که نشان می دهد این مسئله ریشه در راهنمای امنیتی جدیدترین نسخه ی سیستم عامل iOS اپل دارد و اثبات می کند که اپل نیز یکی از مشتریان Google Cloud  می باشد.

تاکنون اپل در این خصوص حرفی به میان نیاورده بود و سکوت اختیار کرده بود ولی هم اکنون استفاده از سرویس های Google Cloud را برای ارائه ی سرویس های iCloud تایید نموده است. کمپانی اپل پیش از این از سرویس های ابری آمازون (AWS) در کنار سرویس مایکروسافت آژور استفاده می کرد که راهنمای امنیتی سیستم عامل اپل در ماه مارس سال 2017 همچنان مایکروسافت آژور را به عنوان یکی از Cloudهای مورد استفاده برای ذخیره ی اطلاعات کاربران معرفی کرده بود ولی این موضوع در اخرین نسخه از سیستم عامل iOS تغییر یافته است.

در اخرین راهنمای امنیتی iOS می توانید ببینید که اپل از ذخیره ی فایل ها در دو سرویس Google Cloud و آمازون انجام می دهد ولی هنوز مشخص نیست که اپل چه فایل هایی را در Google Cloud ذخیره می نماید و حتی مشخص نیست که این تغییر از چه زمانی آغاز شده است. اکنون باید منتظر باشیم تا کمپانی اپل جزئیاتی درخصوص این تغییرات اعلام نماید و مشخص کند که یه اطلاعاتی را در گوگل کلاد ذخیره می نماید و چه اطلاعاتی در آمازون ذخیره می گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : استفاده اپل از Google Cloud برای سرویس های iCloud

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *