آیپد پرو با نمایشگر اولد سال آینده از راه می رسد

آیپد پرو با نمایشگر اولد سال آینده از راه می رسد

مدتهاست که شایعاتی درباره تبلت آیپد پرو اپل با نمایشگر اولد منتشر می شود. در حالی که انتظار داشتیم سال گذشته چنین محصولی را از سوی برند کوپرتینویی مشاهده کنیم، اما قرار نیست تا سال 2024 خبری از چنین مدلی باشد.

البته تنها آیپدهای اپل نیستند که قرار است به پنل اولد مجهز شوند و گزینه های مک بوکی هم با چنین ویژگی در راهند. این نوع پنل ها نسبت به نمایشگر LCD دارای کنتراست رنگی بیشتر، رنگ سیاه غنی تر و مصرف انرژی کمتری هستند.

اپل در حال توسعه پنل های اولد برای آیپد پرو و مک بوک های سال 2024 و 2026 است. گفته شده سامسونگ تولید پنل اولد اپل را برای مک بوک های 14 و 16 اینچی و آیپدهای 11 و 12.9 اینچی را برعهده دارد.

نمایشگرهای OLED به انرژی کمتری نسبت به LCD سنتی نیاز دارند، که در نهایت عمر باتری را بهبود می‌بخشد، سیاهی عمیق‌تری ایجاد می‌کند و کنتراست را بهبود می‌بخشد. این آنها را برای دستگاه های تلفن همراه مانند iPad و MacBook Pro ایده آل می کند. به گفته راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، اولین آیپد پرو با پنل OLED دارای نمایشگرهای بزرگتر 11.1 و 13 اینچی در مقایسه با مدل های فعلی خواهد بود.

علاوه بر این، با برخورداری آیپدها از پنل OLED، شایعات حاکی از آن است که اولین مک با پنل OLED در سال 2024 به شکل یک مک‌بوک ایر 13 اینچی وارد بازار می‌شود. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای شرکایی مانند سامسونگ و ال‌جی استفاده می‌کند، اما ظاهراً به دنبال آن است تا اتکای خود را به این تامین کنندگان کاهش دهد.

گزارش بلومبرگ در این ماه حاکی از آن است که اپل در حال توسعه نمایشگرهایی با طراحی سفارشی برای استفاده در آیفون ها و اپل واچ ها از سال آینده است. اولین دستگاهی که از صفحه نمایش microLED سفارشی اپل بهره می گیرد، Apple Watch Ultra بوده که اواخر سال 2024 عرضه می شود. طبق گزارش ها، اپل نمایشگر microLED سفارشی خود را در سال های بعد به سایر محصولات از جمله آیفون، آیپد و مک گسترش خواهد داد. با این حال، زمان نشان خواهد داد که آیا همه اینها درست است یا خیر.

بیشتر بخوانید  سری آیفون 15 در نهایت معرفی شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیپد پرو با نمایشگر اولد سال آینده از راه می رسد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *