آیفون های 2023 به مودم 5جی اختصاصی اپل مجهزند

آیفون های 2023 به مودم 5جی اختصاصی اپل مجهزند

همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل قصد دارد از سال 2023 تا حد زیادی مودم های سلولی کوالکام را برای مودم 5G اختصاصی خود کنار بگذارد. طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، اپل نه تنها به دنبال عرضه در سال آینده است، بلکه در حال توسعه مودم 5جی اختصاصی خود نیز می باشد.

اپل به مخفی کاری معروف است، اما زمانی که تغییر در بازار تراشه نزدیکتر می شود، حتی شرکت کوپرتینویی نیز نمی تواند حرکات خود را پنهان کند. وال استریت ژورنال برخی از نشانه‌هایی را گزارش می‌دهد که اپل در تراشه‌های مدرن به کجا می‌رود. مثلا:

  • در سال 2019، این شرکت اکثریت کسب و کار مودم گوشی هوشمند اینتل، از جمله 2200 کارمند را به دست آورد.
  • در شهر زادگاه کوالکام، سن دیگو، اپل حدود 140 موقعیت را تبلیغ می کند که مستقیماً با توسعه و یکپارچه سازی تراشه های مودم سلولی مرتبط است.
  • در سال 2021، مدیر مالی کوالکام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال 2023 بیست درصد از مودم های 5G را که اپل در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کند، تامین کند، در حالی که این شرکت در حال حاضر نزدیک به 100 درصد از آنها را در حال حاضر تامین می کند.

با در نظر گرفتن این سه نکته، به نظر می رسد که اپل نه تنها در حال توسعه مودم های اختصاصی 5G خود است، بلکه مهم نیز خواهد بود زیرا مزایای بیشتری نسبت به رقبا به این شرکت می دهد، همانطور که وین لام، مدیر ارشد تحقیقات در CCS توضیح داد. بینش، بصیرت، درون بینی.

وین لام می گوید اولین مورد هزینه است. مزیت بزرگ دیگری که اپل می تواند به دست آورد این است که با ادغام مودم های خود بر روی همان تراشه سری A که تلفن هایش را تامین می‌کند، می تواند آنها را به گونه ای تغییر دهد که آنها را سریع تر، کارآمدتر و توانمندتر از آنچه که هست کند. با ترکیب فعلی تراشه های خود و کوالکام امکان پذیر است.

در حالی که ساخت مودم 5G خود برای اپل امیدوارکننده به نظر می رسد و تراشه های M برای مک موفقیت آمیز هستند، یک تحلیلگر می گوید که اپل ممکن است با طراحی، ساخت و سپس آزمایش یک مودم بی سیم جدید مشکل داشته باشد زیرا زمان بسیار زیادی طول می کشد. یک مسئله مهم این بوده که اگر اپل وارد بازار مودم های 5G شود و قصد دارد از آن در آیفون 2023 استفاده کند، این شرکت آماده انجام این کار است.

بیشتر بخوانید  آی مک های مجهز به پردازنده M3 در راهند

آیفون 15 شایعه شده، که توجه به آن مهم است، همان آیفونی است که باید لنز پریسکوپ دریافت کند. نه تنها این، بلکه راس یانگ، تحلیلگر DSCC معتقد است که اپل طراحی حفره‌ای + قرص را به کل خط تولید آیفون 2023 گسترش خواهد داد. اپل با پردازنده اختصاصی، مودم 5G و نرم افزار اختصاصی خود، مطمئناً صحبت های زیادی در مورد این گوشی جدید خواهد داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون های 2023 به مودم 5جی اختصاصی اپل مجهزند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *