آیا می دانستید می توان از سیمکارت طلا استخراج کرد؟

سیمکارت

بر اساس تحقیقاتی که محققان انجام داده اند به تازگی دریافته اند که در زمانی که امواج فراصوتی ارسال نمایند می توانند از سیمکارت های غیر قابل استفاده طلا استخراج کنند. اگر مقالات علمی را کمی مطالعه کرده باشید قطعا می دانید که در دستگاه های دیجیتالی و سیمکارت ها مقدار اندکی از فلزات گرانبها وجود دارد. محققان با ابداع روشی جدید دریافتند که می توان با استفاده از امواج فرا صوتی طلای بکار برده شده در سیمکارت های قدیمی را استخراج نمایند.

محققان در مقالات خود این گونه بیان کرده اند که تاکنون بسیاری از سیم کارت های قدیمی و بلا استفاده به دور انداخته می شدند و به عقیده ی آن ها تاکنون حجم بسیار زیادی از فلزات گران بها نظیر طلا به دور انداخته شده اند ولی با استفاده از این روش می توان اکنون طلای استفاده شده در سیمکارت ها را استخراج کرد و از آن ها دوباره استفاده نمود. یکی از شیمیدانان در حوزه ی مواد شناسی اعلام کرد که اگر بتوانیم طلا و سایر فلزات گران بها را از سیمکارت و سایر قطعات الکترونیکی استخراج نماییم از هدر رفت آن ها بسیار جلوگیری به عمل می آید.

این تیم تحقیقاتی بر این باورند که با استفاده از این روش می توان از هدر رفت مقادیر بسیار زیادی از فلزات گران بها و استخراج دشوار آن ها از معادن و همچنین آسیب محیط زیست جلوگیری به عمل آورد و نقش بسیار عمده ای در حفظ محیط زیست ایفا کرد. اکنون باید در این عرصه حمایت های افراد نیز صورت بپذیرد تا نقش حفاظت محیط زیست در این شرایط تکمیل گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا می دانستید می توان از سیمکارت طلا استخراج کرد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *