آشنایی کامل با قوانین مدارس انگلیس

آشنایی کامل با قوانین مدارس انگلیس

کشور انگلیس یکی از کشورهای مورد توجه به منظور تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله در مدارس این کشور است که هر ساله دانش اموزان زیادی وارد این مدارس بین المللی میشوند که تحصیل در مدارس انگلستان موجب اخذ ویزای انگلستان و اینده ای درخشان برای فرزندان است.

اما شرایط سنی، هزینه تحصیل و زندگی و به طور کلی قوانین مدارس کشور انگلیس چه هستند؟ اگر در این خصوص سوالی دارید با ما تا پایان مقاله همراه شوید.

مدارس کشور انگلستان از جمله مدارس معتبر در میان مدارس سایر کشورهای جهان به شمار میروند که به دو صورت دولتی و خصوصی کار خود را انجام  میدهند.

سیستم اموزشی

مقاطع تحصیلی در مدارس این کشور از این قرارند:

  • Primary Education  آموزش ابتدایی
  • Secondary Education آموزش متوسطه
  • Further Education آموزش تکمیلی
  • Higher Education آموزش عالی

تحصیل در مدارس این کشور از سن 5 سالگی اغاز میشود و برای همه شهروندان این کشور به صورت رایگان و اجباری است. دوره ابتدایی این مدارس تا سن 11 سالگی طول میکشد.

پس از آن فرد باید تا سن 16 سالگی تحصیل کند و سپس وارد دوره اموزش عالی شود. این دوره که با نام دوره GCSE نیز شناخته میشود دوره ای دو ساله برای امادگی جهت حضور در دوره پیش دانشگاهی است.

دوره پیش دانشگاهی به دو دوره A-LEVEL وFoundation  تقسیم میشوند که اگر برای رشته هایی مانند پزشکی، دامپزشکی و یا دندانپزشکی بخواهید اقدام کنید باید دوره A-LEVEL را پشت سر بگذارید.

برای سایر رشته ها دوره فاندیشن مد نظر است. هم چنین کسانی که میخواهند برای دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند باید دوره فاندیشن را پشت سر بگذرانند.

دقت کنید که بین این دو دوره تفاوت هایی وجود دارد که از آن جمله میتوان به کوتاه بودن دوره فاندیشن نسبت به اِی لول اشاره کرد. همین کوتاه بودن دوره منجر به ارزان تر بودن آن نیز میشود.

آشنایی کامل با قوانین مدارس انگلیس

مدارس انگلیس

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم مدارس کشور انگلیس به دو دسته مدارس دولتی و خصوصی تقسیم میشوند. مدارس دولتی برای شهروندان انگلیسی رایگان هستند و اصولا از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر ادامه دارند.

مانند هر کجای دیگری از جهان در انگلیس نیز مدارس خصوصی نسبت به مدارس دولتی از استانداردهای بالاتری برخوردارند و به دلیل کم جمعیت تر بودن کلاس های این مدارس هر معلم میتواند برای هر دانش اموز زمان بیشتری قرار دهد.

اما به طور کلی در مدارس ابتدایی این کشور به اموزش علومی مانند ریاضی، هنر، موسیقی، ادبیات و علوم تجربی و… میپردازند و سطح علمی تمام مدارس این کشور از درجه بالایی برخوردار است.

برای مثال در مقاله ی تحصیل رشته ی داروسازی در کشور انگلستان به بررسی تمامی موارد مورد نیاز شما برای تحصیل در این کشوری زیبا پرداخته ایم و با مطالعه ی آن می توانید از روند کلی تحصیل در مدارس انگلستان آشنا شوید.

شهریه مدارس انگلیس

مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی شهریه پایین تری از هر دانش اموز دریافت میکنند. اما این شهریه در مدارس دولتی تنها از دانش اموزان بین المللی دریافت میشود و تحصیل برای دانش اموزانی که شهروند این کشور هستند رایگان است.

اما هر دانش اموز غیر انگلیسی در مقطع ابتدایی باید سالیانه در حدود 10 الی 20 هزار پوند برای تحصیل در مدارس دولتی این کشور بپردازد. این تفاوت قیمت به سطح اموزشی مدرسه و مقطع تحصیلی دانش اموز بستگی دارد.

این هزینه برای مقطع دبیرستان چیزی در حدود 12 تا 25 هزار پوند است. دقت کنید که به دلیل حضور دانش اموزان انگلیسی در مدارس دولتی ظرفیت این مدارس برای دانش اموزان غیر انگلیسی بسیار پایین است.

اگر شما فردی هستید که در کشور انگلیس دارای قیم قانونی مورد تایید این کشور هستید از شانس بیشتری برای پذیرش در مدارس دولتی این کشور برخوردارید.

بخش دیگری از مدارس این کشور را مدارس خصوصی تشکیل میدهند که بخش عمده ای از دانش اموزان این مدارس را دانش اموزان خارجی تشکیل داده اند.

این مدارس که به صورت شبانه روزی هستند برای تحصیل، خورد و خوراک، خوابگاه، بیمه و فوق برنامه ها از هر دانش اموز مبلغی در حدود 27 تا 45 هزار پوند دریافت میکند.

لیست مدارس شبانه روزی

  • Abbey College
  • Abbey College Manchester
  • Akeley Wood Sixth Form
  • Ashford school
  • Badminton school
  • Bellerbys College
  • Berkhamsted School – Boys’ Senior School
  • D’Overbroeck’s College
  • Kensington Park School
  • Kingswood School

هزینه تحصیل در مدارس انگلیس

علاوه بر هزینه ای که برای شهریه باید کنار بگذارید هزینه های دیگری نیز برای زندگی در این کشور باید در نظر بگیرید. درست است که مدارس خصوصی در ابتدای شروع سال تحصیلی برخی هزینه ها را دریافت میکنند.

اما هزینه های دیگری علاوه بر هزینه خوابگاه و خورد و خوراک هستند که خوب است قبل از رفتن به کشور انگلیس از این موضوع اگاهی داشته باشید.

در ادامه هزینه های معمول زندگی یک فرد در شهر لندن پایتخت انگلیس را برایتان عنوان میکنیم.

غذا در رستوران ارزان قیمت1 وعده15 پوند
حمل و نقل محلی1 طرفه2.80 پوند
باشگاه بدنسازی1 ماه41.53 پوند
اجاره زمین تنیس1 ساعت12 پوند
سینما1 سانس13 پوند
شلوار جین1 عدد66.27 پوند
آب معدنی1.5 لیتر0.86 پوند
سیب1کیلو1.93 پوند
موز1 کیلو1.14 پوند
پرتغال1 کیلو2.01 پوند
شیرا لیتر0.97 پوند
نان500 گرم1.12 پوند
تخم مرغ12 عدد2.10 پوند

بورسیه مدارس انگلیس

شاید به این نتیجه رسیده اید که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار بالا است و از مهاجرت تحصیلی به انگلیس پشیمان شده باشید.

راه حلی برای رفع برخی از هزینه های تحصیل در این کشور وجود دارد. این راه حل دریافت بورسیه تحصیلی است. اما چگونه میتوان بورسیه تحصیلی مدارس این کشور را به دست اورد؟

در واقع بورسیه تحصیلی انگلیس برای دانش اموزان برتر و استعدادهای درخشان است و تمام هزینه ها را شامل نمیشود. این بورسیه از 5740 تا 7750 پوند متغیر است.

همچنین در این مقاله از وبسایت تاپ یونیورسیتیس به هزینه های تحصیل در انگلستان پرداخته است که می تواند به شما در انخاب کشور مناسب برای تحصیل و اخذ ویزا یاری کند.

 

دانش اموزی که بورسیه تحصیلی و یا بهتر است بگوییم وام دانش اموزی را دریافت میکند پس از ورود به دانشگاه میتواند این وام را به این موسسات بازگرداند.

اخذ ویزا انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی در مدارس این کشور باید سن مناسبی داشته باشید یعنی از 5 سال تا 18 سال. برای دریافت ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش خود در یکی از مدارس این کشور را به همراه داشته باشید.

سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای انگلیس

  • ارائه گذرنامه یا سند های مسافرتی دارای اعتبار
  • ارائه گواهی تولد و اثبات ارتباط با والدین
  • ارائه نامه پذیرش از مدارس در انگلستان
  • ارائه نامه سلامت پزشکی
  • نامه گردش حساب و ارائه تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 348 پوند

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی کامل با قوانین مدارس انگلیس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *