چگونه عکس 360 درجه بگیریم؟

عکس 360 درجه

قطعا همه برای یک بار هم که شده عکس های 360 درجه را دیده اید که بسیار جذاب می باشند و فضای زیادی را پوشش می دهند اما باید بدانید که ساخت یک عکس 360 درجه یا پانوراما آنقدرها هم آسان نیست و باید از یک سری نرم افزارهای قوی عکاسی برای چسباندن و استیک نمودن عکس استفاده نمایید و حتی به تجهیزات مخصوص نظیر لنزهای Fish Eye، سه پایه ی مخصوص و Pano Head نیز احتیاج دارید. یکی دیگر از ملزومات این نوع عکاسی داشتن اطلاعات عکس برداری حرفه ای و دانش محاسبات می باشد.

عکسبرداری پانوراما نیاز به تجربه ی زیادی دارد چون عکس برداری در شرایط و مکان های مختلف متفاوت می باشد. اگر بخواهید از لنزهای Wide و یا لنزهای Zoom و یا با زاویه دید نرمال چشم انسان استفاده نمایید و از دوربین های نیمه حرفه ای Apsc size استفاده کنید باید تصاویر زیادی را برای ساخت یک تصویر پانوراما تهیه کنید (پانورامای 360×180) زیرا میدان دید این لنزهای نرمال بسیار محدود می باشد.

توجه داشته باشید که کار بر روی این عکس ها بسیار دشوار و پیچیده می باشد و به زمان زیادی نیز احتیاج دارد، زیرا بایستی عکس حداقل با کیفیت، رزولوشن، رنگ، sharpness و Contrast متعادل باشد تا بتوانید یک تصویر خوب 360 درجه تهیه نمایید.

عکس برداری 360 درجه با آیفون

عکسبرداری 360 درجه با آیفون بسیار راحت بوده و کاربران این گوشی ها دو روش برای اینگونه تصویربرداری ها دارند.

روش اول: استفاده از امکانات خود دوربین آیفون

برای این کار ابتدا وارد دوربین آیفون خود شده و از منوی پایین گزینه ی Pano را انتخاب نمایید. در راستای محور مشخص شده در صفحه نمایش عکس پانوراما یا 360 درجه تهیه نمایید.

روش دوم: نرم افزار Cycloramic

این اپلیکیشن به کاربران گوشی های آیفون این امکان را می دهد که بدون دخالت دست و قرار دان گوشی در یک سطح صاف با استفاده از لرزش های کنترل شده، گوشی به دور خود چرخیده و تصاویر 360 درجه برای شما تهیه نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تغییر اندازه فونت ‌های سیستم در آیفون یا آیپد

نظرات در مورد : چگونه عکس 360 درجه بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *