کیف پول ارز دیجیتال چیست و چرا باید آن را داشته باشیم؟

کیف پول ارز دیجیتال

همان‌طور که در دنیای واقعی و برای نگهداری پول و کارت‌های بانکی خود به یک کیف پول نیاز دارید تا دارایی خود را در یک مکان مشخص نگه‌داری کنید، برای حفظ و مراقبت از ارزهای دیجیتال نیز که پول غیر واقعی و مجازی شما به حساب می‌آیند باید یک کیف پول داشته باشید.

کیف پول‌های حافظ ارزهای دیجیتال نیز دیجیتالی هستند و کاربرد بسیار مهمی خواهند داشت. بنابراین یکی از قدم‌های اولیه برای خرید بیت کوین، خرید دوج کوین یا حتی سایر ارزها و ورود به بازار ارزهای دیجیتال داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال است. ولی کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه بهترین کیف پول رمز ارزها را انتخاب کنیم؟ یا اینکه کاربرد اصلی و هدف نهایی این کیف پول‌ها چیست؟ در ادامه به تمام این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

  • سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کیف پول ارزهای دیجیتال چیست؟

تصور کنید وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوید و قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را گسترش دهید. بعد از تکمیل روند خرید رمز ارزها، باید این ارزهای دیجیتال خریداری شده را در کجا نگه‌دارید؟ برای یک کاسه کردن دارایی دیجیتال‌تان و حفظ و مراقبت بهتر از رمز ارزها باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.

این نوع کیف پول‌ها موظف به نگهداری از رمز ارزها هستند و همچنین در ذخیره ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کنند. برای دسترسی به کیف پول ارزهای دیجیتال باید کلید عمومی و خصوصی برای آن در نظر بگیرید. کلیدهای خصوصی همانند رمز یک گاو صندوق هستند و برای دسترسی به کیف پول‌ها الزامی خواهند بود.

در حالی که کلیدهای عمومی در واقع شماره حساب شما هستند و برای نقل و انتقالات کاربرد خواهند داشت. از این‌رو شما می‌توانید کلید عمومی خود را با سایرین به اشتراک بگذارید ولی هرگز نباید کلید خصوصیتان را در اختیار دیگران دهید. در نظر داشته باشید که شما هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد نمی‌گذارید زیرا در این صورت به دارایی شما دست درازی می‌کنند.

کیف پول ارزهای دیجیتال چه کاربردی دارد؟

در بخش قبلی نیز تا حدودی با کاربرد کیف پول ارزهای دیجیتال آشنا شدید، همان‌طور که با انتخاب یک کیف پول واقعی سعی دارید ارزهای فیات و واقعی خود را نگه‌داری کنید، کیف پول ارز دیجیتال نیز وظیفه مراقبت و نگه‌داری از ارزهای دیجیتال هر کاربر را بر عهده دارد.

بدین ترتیب کاربرد اصلی هر کیف پول نگه‌داری ارزهای دیجیتال کاربران در برابر دست درازی و سرقت سایرین خواهد بود. در صورتی که رمز ارز شما در جای امنی قرار نداشته باشد و شما کلید خصوصی برای حفاظت از ارز دیجیتال خود نداشته باشید، بدون‌شک دارایی و سرمایه‌ دیجیتالتان به دست دیگران غارت می‌شود.

پس نه تنها داشتن کیف پول ارز دیجیتال بسیار مهم و الزامی است بلکه انتخاب کلیدهای خصوصی و حفظ این کلیدها نیز امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. به منظور حفاظت بیشتر از دارایی خود توصیه می‌کنیم امن‌ترین کیف پول‌ها را انتخاب کنید و دارایی خود را در محلی مطمئن قرار دهید.

 کیف پول ارز دیجیتال

 

2 دلیل استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

تا به اینجای این راهنما به طور حتم متوجه دلایل امنیتی استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال شده‌اید و می‌دانید که چرا باید در طول معاملات ارزهای دیجیتال از کیف پول رمز ارز استفاده کنید.

به طور کلی همان‌طور که برای نگهداری از پول واقعی خود به کیف پول نیاز دارید، ارزهای دیجیتال شما نیز به کیف پول نیاز دارند. با انتخاب یک کیف پول رمز ارزی تمام دارایی خود را می‌توانید در یک محل نگه‌داری کنید و با خیال راحت کلید عمومی خود را در اختیار سایرین قرار دهید زیرا این کیف پول‌ها به هیچ‌وجه قابل نفوذ نخواهند بود.

در ضمن کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در 2 نوع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند که هر 2 آنها از امنیت بالایی برخوردار هستند. در بخش‌های بعدی 2 دلیل اصلی‌ استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

حفظ امنیت ترید ارزهای دیجیتال

با انتخاب و داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال شما به شیوه‌ای نوین از دارایی خود مراقبت خواهید کرد. در ضمن برخی از کیف پول‌ها دارای امنیت چند امضایی هستند، در نتیجه امنیت انجام ترید ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد. در صورتی که کیف پول سرد یا آفلاین برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید، به طور حتم دارایی شما در امنیت بیشتری قرار می‌گیرد.

حتی اگر خطایی آنلاین به هنگام ترید ارزهای دیجیتال رخ دهد، باز هم دارایی دیجیتال شما امن خواهد بود. به عبارت دیگر با داشتن این نوع کیف پول‌ها شما می‌توانید با ارزهای دیجیتال مورد نظرتان ترید کنید و مابقی رمز ارزها را همچنان در کیف پول ارز دیجیتال خود نگه‌داری کنید.

حفظ سرمایه دیجیتال

از آنجایی که شما به یک باره تمام دارایی خود را در معامله به کار نمی‌برید، پس بهتر است کیف پولی داشته باشید که ارز دیجیتال اضافی را در آن نگه‌داری کنید. اگر قصد دارید بخش کوچکی از ارزهای دیجیتال خود را وارد ترید کنید، بهتر است بخش اعظم دارایی دیجیتال‌تان را در همین کیف پول‌ها ذخیره و نگه‌داری کنید.

آیا استفاده از کیف پول ارز دیجیتال الزامی است؟

توجه داشته باشید برای نگهداری از رمز ارزها و دارایی دیجیتال خود لازم نیست به طور حتم یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. در واقع شما کیف پول را برای نگه‌داری و مراقبت از دارایی دیجیتالتان نیاز دارید، اما برخی از صرافی‌ها همانند صرافی کیوسک می‌توانند درون حساب کاربری به بهترین شکل ممکن دارایی شما را حفظ کنند.

شما برای مراقبت و نگه‌داری از رمز ارزهای خود به کیف پول نیاز دارید، در صورتی که صرافی بتواند به امن‌ترین شکل ممکن دارایی شما را نگه‌دارد پس نیاز به کیف پول نخواهید داشت. شاید برایتان سوال شود که آیا کیف پول صرافی‌ها نیز به اندازه کیف پول ارز دیجیتال امن است؟

باید گفت امنیت کیف پول صرافی به اعتبار آن بستگی دارد. در صورتی که یکی از معتبرترین صرافی‌ها را انتخاب کنید، بدون‌شک کیف پول درون آن نیز امن خواهد بود.

البته برخی از صرافی‌ها همانند کو کوین با اینکه یک صرافی بین‌المللی است که تا به امروز کیف پول حدود 200 میلیون کاربر آن هک شده، بنابراین باید در انتخاب صرافی خود دقت زیادی به خرج دهید و به هر صرافی بین المللی اعتماد نکنید.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

ارز دیجیتال خود را در صرافی کیوسک ذخیره کنید

اگر به دنبال صرافی هستید که بدون دردسر بتوانید ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را درون کیف پول آن ذخیره کنید، توصیه می‌کنیم به مزایا، نحوه عملکرد و کیفیت کار صرافی کیوسک نگاهی بیندازید. سپس با خیالی آسوده این صرافی را برای نگهداری امن دارایی دیجیتال خود انتخاب کنید.

در ضمن خرید از این صرافی به قدری ساده است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند در مدتی کوتاه دست به خرید ارزهای دیجیتال بزنند. کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ورود به سایت صرافی کیوسک
  • تکمیل مراحل ثبت‌نام
  • وارد کردن اطلاعات درخواست سایت
  • پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت
  • افزایش موجودی کیف پول خود
  • انتخاب گزینه سفارش آسان
  • انتخاب نوع و تعداد ارزهای دیجیتال درخواستی
  • تایید نهایی
  • پرداخت مبلغ مورد نظر
  • خرید نهایی رمز ارز دلخواه

به همین راحتی و از طریق چندین مرحله ذکر شده در بالا شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را در این صرافی امن و مطمئن خریداری کنید. همچنین بدون نیاز به یک کیف پول مجزا می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را در کیف پول صرافی کیوسک و در محلی امن نگه‌داری کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کیف پول ارز دیجیتال چیست و چرا باید آن را داشته باشیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *