پردازنده های میان رده جدید کوالکام معرفی شدند

پردازنده های میان رده جدید کوالکام معرفی شدند

امروز کوالکام از چیپست های میان رده اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 خود رونمایی کرد. مدل اول بر اساس فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده است، در حالی که SD 4 Gen 1 مقرون به صرفه تر یک چیپ 6 نانومتری باقی می ماند. انتظار می رود اولین دستگاه های مجهز به SD 6 Gen 1 در سه ماهه اول سال 2023 وارد بازار شوند، در حالی که SD 4 Gen 1 این سه ماهه رونمایی خواهد شد.

متأسفانه، کوالکام مشخصات کامل پردازنده‌ها را به اشتراک نمی‌گذارد، بنابراین ما فقط می‌دانیم که هسته‌های اصلی اسنپدراگون 6 نسل 1 فرکانس آنها تا 2.2 گیگاهرتز افزایش می‌یابند در حالی که SD 4 نسل 1 دارای فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. هر دو دارای هشت هسته هستند، اما نوع معماری قدرتمند/کارآمد تایید نشده است. هیچ اشاره ای به پردازنده های گرافیکی Adreno استفاده شده نیز نشده است.

تمام آنچه کوالکام گفته این است که اسنپدراگون 6 نسل 1 وعده افزایش 35 درصدی عملکرد گرافیکی و همچنین جهش 40 درصدی عملکرد محاسباتی را می دهد، اما اشاره ای نکرد که از چه چیزی به عنوان مرجع استفاده می کند. اسنپدراگون 4 نسل 1 دارای پردازنده 15 درصدی سریعتر و 10 درصدی پردازنده گرافیکی قدرتمندتر است. ما فرض می کنیم که این مقایسه با اسنپدراگون 480/480+ است زیرا این شرکت در حال حاضر سری 400 دیگر ندارد.

Snapdragon 6 Gen 1 دارای ISP دوازده بیتی Spectra Triple است که از ضبط تصاویر HDR بومی و دوربین های 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. ویدیوهای HDR نیز در کار هستند. برخی از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در دسترس هستند و چیپست از نسل هفتم موتور هوش مصنوعی Qualcomm استفاده می‌کند که به جلوه بوکه و عملکرد کلی و بهینه‌سازی انرژی کمک می‌کند.

Snapdragon 6 Gen 1 اتصال Wi-Fi 6E و همچنین نسل چهارم مودم Snapdragon X62 5G را به همراه دارد. موتور هوش مصنوعی کوالکام در SD 4 Gen 1 نیز استفاده می شود، اما جدیدترین نیست. سخت‌افزار جدید اکنون می‌تواند از نمایشگرهای 120 هرتزی FHD+ با سایه‌زنی و نرخ متغیر پشتیبانی کند.

ISP Spectra Triple در 4 Gen 1 با استفاده از فناوری کاهش نویز چند فریمی از نویز جلوگیری می کند و می تواند از دوربین های 108 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. اتصال 5G از طریق مودم Snapdragon X51 5G در دسترس است، اما در اینجا هیچ پشتیبانی Wi-Fi 6E وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  اسنپدراگون 8 نسل 4 یک چیپ 3 نانومتری است

اسنپدراگون 4 نسل 1 روی گوشی هوشمند آتی iQOO Z6 Lite به کار گرفته خواهد شد و قبل از پایان این سه ماهه، یعنی سه هفته دیگر، در سطح جهانی در دسترس خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده های میان رده جدید کوالکام معرفی شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *