لپ تاپ جدید ریزر Blade 16 معرفی شد

لپ تاپ جدید ریزر Blade 16 معرفی شد

به دنبال یک تیزر کوتاه در اوایل این هفته، Razer امروز لپ‌تاپ‌های Blade 16 و Blade 18 را معرفی می‌کند، دو محصول کاملاً جدید به خط Blade. این مدل‌ها بر اساس مدل‌های محبوب Blade 15 و Blade 17 در سال‌های گذشته ساخته شده‌اند، اما با نمایشگرهای بلندتر، حاشیه‌های کوچک‌تر و عملکرد بسیار بیشتر.

علاوه بر این، Razer تجهیزات جانبی جدیدی از جمله وب‌کم 4K سطح بالا، نوار صوتی و لوازم جانبی VR را نیز معرفی می‌کند.با شروع از Blade 16، ریزر ادعا می‌کند که این لپ تاپ تراکم قدرت گرافیکی بیشتری نسبت به هر لپ تاپ 16 اینچی دیگری در بازار ارائه می دهد. به طور خاص، Razer می گوید شما می توانید 35٪ قدرت گرافیکی بیشتری در هر اینچ مکعب نسبت به هر لپ تاپ رقیب دریافت کنید. در واقع، Razer Blade 16 با پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 4090 در دسترس است که می‌تواند تا 175 وات انرژی مصرف کند. بدون در نظر گرفتن پیکربندی، با یک پردازنده Core i9-13950HX اینتل با 24 هسته و 32 رشته جفت می شود و همه در شاسی با ضخامت کمتر از 22 میلی متر قرار می گیرند. همچنین می توانید آن را با حداکثر 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD دریافت کنید.

چیزی که Blade 16 را منحصر به فردتر می کند صفحه نمایش آن است. در پیکربندی‌های بالاتر، می‌توانید یک نمایشگر مینی ال‌ای‌دی دو حالته دریافت کنید، به این معنی که صفحه نمایش می‌تواند در واقع بین دو رزولوشن و نرخ تازه‌سازی متفاوت جابه‌جا شود تا با موارد استفاده متفاوت سازگار شود. در این حالت، می‌توانید از آن در حالت Ultra HD با فرکانس ۱۲۰ هرتز برای تولید محتوا یا بهره‌وری یا در حالت Full HD ۲۴۰ هرتز برای بازی استفاده کنید. نمایشگرهای دو حالته کاملاً جدید نیستند، اما Razer همچنین اولین دستگاهی است که از پنل Mini LED استفاده می کند، به این معنی که دارای مناطق کم نور جداگانه با روشنایی تا 1000 نیت است. از DisplayHDR 1000 پشتیبانی می کند و 100٪ DCI-P3 را پوشش می دهد.

مانند مدل های قبلی Razer Blade، دارای یک وب کم 1080p با تشخیص چهره Windows Hello است و دارای پورت های زیادی از جمله پشتیبانی از Thunderbolt 4 است. همچنین یک آرایه چهار بلندگو با دو تقویت کننده هوشمند برای تجربه رسانه ای عالی دریافت می کنید. انرژی این لپ تاپ توسط یک باتری بزرگ 92.5 وات ساعتی تامین می شود که به حداکثر مقداری که می توانید در یک لپ تاپ داشته باشید نزدیک است.

بیشتر بخوانید  ریزر نسل دوم کنترلر موبایل را به نام Kishi V2 معرفی کرد

همه اینها دارای برچسب قیمتی هستند که از 2699.99 دلار شروع می شود، اما توجه داشته باشید که این برچسب قیمت شامل نمایشگر دو حالته نمی شود. مدل های پایه شامل پنل Quad HD+ IPS و گرافیک RTX 4060 هستند.

اگر حتی به قدرت بیشتر یا صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید، Razer Blade 18 دیگر افزوده بزرگ امسال است. در حالی که Razer ادعا می‌کند که این قوی‌ترین لپ‌تاپ تا کنون است، مشخصات آن در واقع تا حدودی شبیه به Blade 16 است. این لپ‌تاپ در اکثر پیکربندی‌ها دارای پردازنده Core i9-13950HX اینتل است، اگرچه پیکربندی سطح بالای آن با Core i9-13980HX حتی فراتر می‌رود. ، که می تواند حتی بیشتر تقویت شود. همچنین با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4090 نیز موجود است که تا 175 وات برق نیز مصرف می کند. با این حال، اندازه بزرگتر به این معنی است که فضای کمی برای خنک نگه داشتن کارها با سیستم خنک کننده اتاق بخار وجود دارد، که به این معنی است که می توانید در طول بارهای کاری سخت تر برای مدت طولانی تری از عملکرد بالاتر لذت ببرید.

Blade 18 امسال روندی را دنبال می کند و شامل یک لپ تاپ 18 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است. این یک پنل IPS با رزولوشن Quad HD و نرخ تازه سازی 240 هرتز است و می تواند تا 500 نیت روشنایی داشته باشد و 100٪ DCI-P3 را پوشش دهد. برای تکمیل تجربه رسانه ای، مجموعه ای از شش بلندگو با سه تقویت کننده هوشمند و پشتیبانی از صدای فضایی THX نیز وجود دارد. Blade 18 همچنین اولین لپ‌تاپ Razer است که دارای وب‌کم 5 مگاپیکسلی است و البته از تشخیص چهره Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند.

Razer Blade 18 از 2899.99 دلار شروع می شود که شامل پردازنده گرافیکی RTX 4060،  با 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است. همه چیز دیگر در پیکربندی های مختلف استاندارد شده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لپ تاپ جدید ریزر Blade 16 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *