فهمیدن نام فونت استفاده شده در یک سایت در مرورگر کروم و فایرفاکس

فهمیدن نام و مشخصات فونت استفاده شده در یک سایت

آیا از فونت و سبک یک سایت خوشتون اومده؟ می خواهید اطلاعاتی در مورد نام،اندازه ، فاصله خطوط و خانواده آن فونت بدست آورید؟ راه های زیادی برای اینکار وجود دارد؛ از جمله مشاهده جزئیات فایل CSS, افزونه Firebug برای فایرفاکس و کروم و بسیاری از ابزارهای توسعه وب که می توانند شما را در این مورد یاری کنند! اما همه این ها برای کاربران عادی کمی پیچیده هستند. اگر شما یک کاربر معمولی هستید و دوست ندارید با این ابزار های پیچیده سر و کار داشته باشید.

معرفی ابزار فونت یاب سایت ها ( WhatFont )

ابزار WhatFont به صورت بوک مارک, افزونه برای کروم و سافاری برای فهمیدن فونت استفاده شده در یک سایت در دسترس کاربران قرار دارد. البته نسخه بوک مارک بخاطر اینکه تو همه مرورگر ها تست شده و به درستی کار می کند و نیازی هم به نصب ندارد, به شما عزیزان پیشنهاد می شود.
برای استفاده به صورت بوک مارک کافیست عبارت زیر را به نوار بوک مارک مرورگرتان کشیده و رها کنید.

نصب فونت یاب به مرورگر کروم

حالا چطور می تونید این ابزار کلیدی رو به مرورگرتون اضافه کنید ، اگر میخواهید این ابزار کاربردی رو در مرورگر کروم داشته باشید کافی هست به صفحه این افزونه در مخزن افزونه ها در گوگل کروم وارد شوید و آن را به مرورگرتان اضافه کنید برای نصب روی مرورگر کروم کلیک کنید.

نصب فونت یاب به مرورگر موزیلا فایرفاکس

اگر شما از مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده می کنید می توانید و می خواهید در مرورگر فایرفاکس اضافه کنید ، به لینک زیر مراجعه نمایید تا سایت هایی که از فونتشان خوشتان می آید به مرورگرتان اضافه کنید.

برای دریافت افزونه برای موزیلا کلیک کنید.

فهمیدن نام و مشخصات فونت استفاده شده در یک سایت فهمیدن نام و مشخصات فونت استفاده شده در یک سایت

حال با کلیک بر روی بوک مارک ایجاد شده ابزار WhatFont فعال خواهد شد و عبارت Exit WhatFont در گوشه سمت راست نمایان خواهد شد که یعنی فعال است. کافیست روی متنی که دوست دارید کلیک کنید تا اطلاعات اون به صورت یه کادر کوچک نشون داده بشه. تصویر زیر نمایی از کارکرد این ابزار رو نشون میده.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فهمیدن نام فونت استفاده شده در یک سایت در مرورگر کروم و فایرفاکس

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *