صفحه نمایش گوشی خود را با OLED Era سامسونگ کشف کنید

صفحه نمایش گوشی خود را با OLED Era سامسونگ کشف کنید

سامسونگ اخیراً یک صفحه وب اختصاصی به نام «عصر OLED» راه‌اندازی کرده است تا به کاربران کمک کند تشخیص دهند که آیا گوشی‌های هوشمندشان به صفحه نمایش OLED مجهز هستند یا خیر. این ویژگی جدید منبع مفیدی برای کسانی است که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد فناوری نمایشگر استفاده شده در دستگاه های سامسونگ خود هستند.

برای دسترسی به صفحه OLED Era، کافی است با کلیک بر روی اینجا به وب سایت Samsung Display مراجعه کنید. پس از آن، می توانید نام و نام تجاری گوشی هوشمند خود را تایپ کنید تا ببینید آیا صفحه نمایش OLED دارد یا خیر. همچنین، می‌توانید فهرستی از سامسونگ و سایر برندها را مرور کنید تا ببینید کدام مدل‌ها دارای نمایشگر OLED هستند.

به خاطر داشته باشید که همه گوشی های هوشمند سامسونگ از صفحه نمایش OLED استفاده نمی کنند. برخی از مدل های مقرون به صرفه دارای صفحه نمایش LCD هستند که مقرون به صرفه تر هستند اما در مقایسه با صفحه نمایش های OLED دارای معایبی نیز هستند. سامسونگ به طور کلی صفحه نمایش های OLED را برای گوشی های هوشمند رده بالای خود مانند سری گلکسی اس و گلکسی نوت رزرو می کند.

OLED، مخفف Organic Light Emitting Diode، یک فناوری نمایشگر است که از ترکیبات آلی برای ایجاد نور استفاده می کند. برخلاف صفحه نمایش های LCD که به نور پس زمینه نیاز دارند، هر پیکسل در صفحه نمایش OLED نور خود را ساطع می کند. این منجر به رنگ‌های دقیق‌تر، سیاهی عمیق‌تر و نسبت کنتراست بالاتر می‌شود. صفحه نمایش های OLED باریک تر، سبک تر و کم مصرف تر از صفحه نمایش های LCD هستند. آنها همچنین دارای نرخ تازه‌سازی سریع‌تر هستند و برای بازی و سایر برنامه‌های پرسرعت عالی هستند.

دو نوع اصلی صفحه نمایش OLED وجود دارد: PMOLED (OLED ماتریس غیرفعال) و AMOLED (ماتریس فعال OLED). صفحه‌نمایش‌های PMOLED ساده‌تر و ارزان‌تر هستند، اما وضوح محدودی دارند و برای نمایشگرهای کوچک مانند ساعت‌های هوشمند مناسب هستند. از سوی دیگر، صفحه‌نمایش‌های AMOLED پیشرفته‌تر و پرهزینه‌تر هستند، اما وضوح بالاتر و عملکرد عالی را ارائه می‌دهند که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر مانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها ایده‌آل است.

صفحه OLED Era سامسونگ ابزاری مناسب برای کاربرانی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری نمایشگر گوشی هوشمند خود هستند. سامسونگ با ارائه روشی آسان برای یافتن اینکه آیا گوشی هوشمند سامسونگ دارای صفحه نمایش OLED است، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان به مزایای فناوری OLED قرار می دهد. همانطور که صفحه نمایش های OLED همچنان در حال افزایش محبوبیت هستند و در دستگاه های الکترونیکی رایج تر می شوند، منابعی مانند صفحه OLED Era سامسونگ برای مصرف کنندگانی که به دنبال تجربه نهایی نمایشگر هستند بسیار ارزشمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید  رویداد آنپکد «Unpacked» سامسونگ 28 آوریل (8 اردبیهشت) برگزار می‌شود [ویدیو]

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : صفحه نمایش گوشی خود را با OLED Era سامسونگ کشف کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *