سری شیائومی 13 راهی بازار جهانی شد

سری شیائومی 13 راهی بازار جهانی شد

شیائومی مدت زیادی است که گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند، اما برخی از جدیدترین محصولات آن، مشخصات و ویژگی‌های چشمگیری را ارائه می‌کنند، که این پتانسیل را دارند که در بهترین گوشی‌های اندرویدی کنونی در صدر فهرست قرار گیرند. در بیشتر موارد، چیزی که شیائومی را عقب نگه می دارد، عدم دسترسی جهانی آن است. با این گفته، این شرکت اکنون شیائومی 13 پرو را در کنار شیائومی 13 در کنگره جهانی موبایل برای اولین عرضه بین المللی خود معرفی کرده است.

شیائومی 13 پرو دارای پردازنده قدرتمند کوالکام Snapdragon 8 Gen 2، بیش از 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی است. وقتی نوبت به طراحی می رسد، گوشی هوشمندی را دریافت می کنید که بسیار ساده و در عین حال زیبا به نظر می رسد. صفحه‌نمایش بزرگ 6.73 اینچی AMOLED با رزولوشن 3200 در 1440 و حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، در قسمت جلویی گوشی قرار دارد. وقتی صحبت از روشنایی به میان می آید، در شرایط عادی به 1200 نیت نگاه می کنید، اما در فضای باز یا زمانی که صفحه نمایش در موقعیت های شدید مانند یک روز آفتابی روشن قرار دارد، این میزان روشنایی می تواند تا 1900 نیت افزایش یابد.

در قسمت پشتی، تمرکز اصلی روی دوربین سه گانه است که دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی است. در حالی که این ممکن است مانند نرخ استاندارد به نظر برسد، شیائومی بار دیگر با لایکا همکاری کرده است که بدون شک کیفیت تصاویر ثبت شده را افزایش می دهد. علاوه بر این، دوربین اصلی که دارای فاصله کانونی 23 میلی‌متری است، از سنسور IMX989 سونی استفاده می‌کند که به عقیده اکثر افراد، یکی از بهترین گزینه‌های کنونی است. دوربین اصلی همچنین دارای دیافراگم بزرگ با f/1.9 است و قادر به فیلمبرداری 8K خواهد بود.

البته تله فوتو 50 مگاپیکسلی، مجهز به یک سنسور تثبیت شده اپتیکال نیست، که باید عکس‌ها را هنگام زوم کردن بسیار ترد نگه دارد. در نهایت، دوربین فوق عریض فاصله کانونی 14 میلی‌متری با میدان دید 115 درجه خواهد داشت. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، یک دوربین جلو نیز خواهید داشت که شیائومی 13 پرو مجهز به یک دوربین 32 مگاپیکسلی است. فراتر از دوربین‌ها، می‌توانید از باتری 4820 میلی‌آمپرساعتی انتظار عملکرد عالی در تمام طول روز داشته باشید، با سرعت شارژ سریع 120 وات در صورت اتصال به برق و 50 وات در هنگام شارژ بی‌سیم. شاید حتی چشمگیرتر این باشد که این تلفن دارای Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.3 است. وقتی صحبت از رنگ‌ها به میان می‌آید، شیائومی تنها با دو گزینه ساده نگه می‌دارد: مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی.

بیشتر بخوانید  سری شیائومی 14T به بازار هند نخواهند رسید

اکنون، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، شیائومی 13 به اندازه برادر مدل پرو خود چشمگیر نخواهد بود، اما همچنان ویژگی های زیادی برای هیجان انگیز بودن ارائه می دهد. صفحه نمایش 6.36 اینچی 2400 در 1080 AMOLED 120 هرتزی با حداکثر مقدار 1900 نیت مشابه مدل Pro است. وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، به لطف اسنپدراگون 8 نسل 2 دستگاه، با پیکربندی‌های رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی، چیزی را از دست نمی‌دهید.

در مورد دوربین‌ها، شما همچنان از راه‌اندازی و پشتیبانی دوربین سه‌گانه از لایکا برخوردار هستید، اما دوربین اصلی شما یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسل تله فوتو و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض خواهد بود. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که شیائومی می گوید که تعداد رسمی مگاپیکسل در واقع 54 مگاپیکسل برای سنسور اصلی است، اما منطقه واقعی قابل استفاده 50 مگاپیکسل است. اکنون وقتی نوبت به باتری می رسد، ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ سیمی تا 67 وات و سرعت شارژ بی سیم تا 50 وات را خواهید داشت.

هر دو گوشی شارژ بی‌سیم معکوس با 10 وات ارائه می‌دهند، MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 گوگل را اجرا می‌کنند و از NFC، Wi-Fi 7، بلوتوث 5.3 و غیره پشتیبانی می‌کنند. وقتی صحبت از رنگ ها به میان می آید، سه گزینه دارید: مشکی، سفید و سبز فلورا. در بیشتر موارد، هر دوی این گوشی‌ها شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و برخلاف برخی از شرکت‌های دیگر، شیائومی یک مدل استاندارد و حرفه‌ای را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند و گزینه‌هایی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. در مورد عرضه، به نظر می رسد شیائومی 13 پرو یک محصول بین المللی باشد، در حالی که شیائومی 13 فقط در مناطق خاصی در دسترس است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سری شیائومی 13 راهی بازار جهانی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *