سرویس گوگل Stadia غیرفعال شد

سرویس گوگل Stadia غیرفعال شد

یکی از محصولات جاه طلبانه اخیر گوگل، Stadia، یک سرویس بازی دیجیتال، در حال تعطیل شدن است. این سرویس که در سال 2019 راه اندازی شد، در ماه های آینده، به طور دقیق، در 18 ژانویه 2023 خاموش خواهد شد.

این اعلامیه در زمانی منتشر می شود که شرکت به دنبال کاهش هزینه ها است. اعتقاد بر این است که یکی از دلایل پشت این تصمیم عدم کشش با کاربران نسبت به آنچه شرکت انتظار داشت است.

فیل هریسون، معاون گوگل، در یک پست وبلاگی که این خبر را اعلام کرد، گفت: “ما تصمیم سختی را برای شروع به کار بستن سرویس استریم Stadia خود گرفته ایم.” این به عنوان فرصتی برای به کار انداختن فناوری استریم ابری گوگل و فعال کردن گیم پلی در مقیاس گسترده راه اندازی شد.

این شرکت می‌گوید که تمام خریدهای سخت‌افزار Stadia که از طریق Google Store انجام شده‌اند و تمام خریدهای بازی و محتوای افزودنی در فروشگاه Stadia را بازپرداخت می‌کند. اکثر بازپرداخت‌ها تا اواسط ژانویه پردازش می‌شوند و بازیکنان تا 18 ژانویه برای بازی به کتابخانه بازی‌های خود دسترسی خواهند داشت.

گوگل اضافه می کند که به پشتیبانی از بازی در سایر زمینه ها و کمک به توسعه دهندگان در ساخت و توزیع بازی در Google Play و Play Games ادامه خواهد داد. فناوری توسعه‌یافته برای Stadia ممکن است در نهایت در سایر سرویس‌های Google مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس استریم بازی Stadia برای رقابت با سایر سرویس‌های بازی، از جمله پخش ابری PlayStation Plus سونی، Luna آمازون و Xbox Cloud Gaming مایکروسافت اعلام شد. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل اخیراً اعلام کرد که می‌خواهد این شرکت 20 درصد کارآمدتر باشد و به عنوان بخشی از آن، غول مبتنی بر Mountain View محصولات خود را تعطیل کرده است. اخیراً اعلام شد که لپ‌تاپ Pixel آینده کنسل شده است و بودجه انکوباتور داخلی Area-120 قطع شده است.

برای کسب جزئیات بیشتر به سایت گوگل مراجعه کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوگل پیکسل 5a همان پیکسل 4a 5G است

نظرات در مورد : سرویس گوگل Stadia غیرفعال شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *